Muusikoiden.net
04.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulevat kuulosuojaimet
1
pm69
04.12.2010 18:46:07 (muokattu 04.12.2010 19:36:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ketään kokeillut miten reenikäytössä, yleensä metsästyspiireistä tutut kuulevat kuulosuojaimet toimivat? Tuntuu että kuulo vähän alkaa heikkenemään ja olen kokeillut napeilla laulaa, mutta ei siitä mitään tunnu tulevan kun oma ääni kuuluu vaan pään sisällä vaikka ihan laatu napit on.

isojussi
06.12.2010 21:19:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järkevä soittovolyymi?

Lähes yhtä fiksu tapa vois olla jotkut edulliset avoimet kuulokkeet, johon tulis pelkkä laulu.

Oon jollain soittajalla nähny noi kuulevat kuulosuojaimet käytössä ja itte niitä aikoinaan mm teollisuuteen, mutta sun käyttöön kokisin ne turhan suuntaaviks.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
07.12.2010 12:22:10

pm69: Onko ketään kokeillut miten reenikäytössä, yleensä metsästyspiireistä tutut kuulevat kuulosuojaimet toimivat?

Vastamelukuulokkeet? Ne ny ei bändikäytössä oikein taida toimia.

Jos reeniksellä on liikaa mökää, ni siihen ei auta ko kuulonsuojaus. Jos sen jälkeen ei kuule, ni tarttee monitoroida sinne kuulosuojaimien sisään.

Helpoimmalla ja halvimmalla tos pääsee, jos saa sitä pändiä käännettyä pikkaisen pienemmälle. Jos ei saa, ni loputon suo on edessä.

One kind of music only - the good kind
pm69
08.12.2010 20:02:20 (muokattu 08.12.2010 20:03:34)

Ei se volyymi niin kovin korkealla kenelläkään ole, mutta kun on pieni huone minne on ahtautunut 6 jamppaa jotka yrittää saada muutakin kuulumaan kuin rummut niin kyllähän siinä äkkiä alkaa tärykalvot värisemään. Taidan ensihätään kokeilla ihan köyhänmiehen ratkaisua ja porailla kuulosuojaimiin pieniä reikiä jos niistä saisi vähän sopivammin ääntä korviin asti.

rintapek
08.12.2010 20:05:05

pm69: Taidan ensihätään kokeilla ihan köyhänmiehen ratkaisua ja porailla kuulosuojaimiin pieniä reikiä jos niistä saisi vähän sopivammin ääntä korviin asti.

Ei noin, vaan hankkii sopivasti vaimentavat tulpat. Vaik apteekista.

One kind of music only - the good kind
Kalmo
09.12.2010 21:23:34

Juu...meni vähän aikaa, ennenkuin tajusin, että puhutaan vastamelukuulokkeista.

Eiväthän ne tietenkään käy musahommiin. Kunnon kuulosuojaimet musiikkiliikkeestä, sellaiset kuusenmuotoiset, jotka on suunniteltu päästämään oikeassa suhteessa eri taajuusalueita läpi, ovat oikea ratkaisu. Niitä on muistaakseni eri vaimennuksillekin.
Itselläni on 35 db tulpat.

Tällaisia tulppia ei välttämättä löydä edes apteekeista. Olen pari kertaa yrittänyt, eikä farmaseutti ollut edes kuullut tällaisista tulpista, vaikka kuusenmuotoisia tulppia oli hyllyssä muutamia malleja. Se kuusenmuotoisuus ei ratkaise, vaan että se on suunniteltu musiikinkuunteluun.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
pm69
10.12.2010 23:05:55

Nämä viimeisimmät tulpat on niitä kuusen muotoisia, putkea menee sisällä ja musiikkiin suunnitellut. Ja hyvä niiden kanssa on soittoa kuunnella mutta kun suun menee avaamaan ja oma pää alkaa resonoimaan niin koko soitto menee vain puuroksi sen sekaan.
Eli ainoa millä olen huomannut äänet pysyvän kasassa on kuulosuojaimet koska ne ei ole kiinni päässä niin tiukasti. Kuulosuojaimien kautta äänet tulee vähän liian hiljaa joten tarvisi saada jostain ääntä lisää, mutta reenikämpällä ei kaikkia soittimia ole mikitetty joten monitorit voidaan unohtaa.

JaRokkiSoi
13.12.2010 15:52:15

Kalmo: Juu...meni vähän aikaa, ennenkuin tajusin, että puhutaan vastamelukuulokkeista.

Ei noissa metsästyskuulokkeissa ole kyse vastamelukuulokkeista, vaan siitä että ne kuulokkeet itsessään ihan suljetut normaalit kuppisuojaimet ja niihin tulee ulkopuolelta äänet sisään mikrofonin avulla. Ja elektroniikalla rajoitettu se, ettei äänet tule liian kovana.

Olen itse miettinyt tuota joskus vaihtoehtona, olisi mukava kuulla kokemuksia, jos joku on tuota kokeillut. Voisi tulla laulu itselle luonnollisemman kuuloisena kuin tulppien kanssa laulaessa.

pm69
19.12.2010 18:47:32

Nyt on vähän tullut testailtua sitten itse.
Reijitetyt kuulosuojaimet ei tosiaan toimineet, lopetin kokeilun ennenkuin edes kunnolla alotin se tuntui heti niin huonolta.
Olen nyt kerran kokeillut kuulevia kuulosuojaimia, eli sellaisia suljettuja missä ulkopuolella on se mikrofoni. Aluksi melkein pelästyin kuinka hyvin ne toimi, mutta kyllä se karu totuus sieltä paljastui ettei ne soitto tarkoitukseen ole tarkoitettu. Äänimaailma on kuin radiopuhelimesta Väärät soinnut erottuu aika hyvin noiden kanssa ja annas olla jos rumpali lyö väärin niin kyllä saat repiä luurit päästä ja kuunnella missä mennään. Mutta sanoisin silti että pienellä totuttelulla noiden kanssa saa ihan toimivat reenikämppä kuulokkeet jos vaihtoehdot alkaa käymään vähiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti