Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulumikkiä Shure vai Audix?
1 2
swagalee
21.08.2012 18:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokaisella ihmisellä on erilainen ääni, jokaisessa mikissä erilainen eq:tus. Jokainen jampuusi myös käyttää mikkejään erilaiseissa ympäristöissä, jokaisella mikillä on hieman erilainen polar pattern. Eli vastausta mihinkään paremmuuteen ei voi kukaan toiselle antaa, paitsi ehkä miksaaja...
 
Ja tuohon kommenttiin tuolla aiemmin audixin huonosta kestävyydestä: http://www.youtube.com/watch?v=seQ56hwvHL4
 
Pääskynen
24.08.2012 15:14:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikki tosiaan on henkilökohtaisesta mieltymyksestä kiinni, lukuunottamatta että paska on paska.
Itselläni on ollut tuo SM58 ja nykyisin käytössä Beta58A, enkä jälkimmäistä ole ajatellut vaihtaa. Betan hintaluokka on kohtuu alhainen, ei montaa kymppiä SM58 kalliimpi. Ääni on hiukan kirkkaampi ja omasta kokemuksesta ton kestävyyden puolella voin sanoa että aina on mikit saanut kyytiä, SM58 meni ajan myötä hiukan tunkkaisemmaksi mutta Betan soundi ei ole vielä ainakaan muuttunut mihinkään.
 
Osteri
30.08.2012 21:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulumikkiä Shure vai Audix ?
 
Noista valitsin Sennheiserin. Nyt käytössä malli 835s halpis ja olen tyytyväinen. Taustalauluihin mulle hyvä, ottaa herkästi ja saan itse hyvin kirkkaasti selvää missä mennään. En ole liiemmälti vertaillut muihin kalliimpiin Senkun malleihin, saattaisi ehkä olla hyödyllistä, mutta ei tarvii. Tää nyt vaan riittää.
 
Shure SM58 olen myös kokeillut, mutta mulla se jotenkin tuntuu tunkkaiselta. Viimeiset kaksi keikka oli pakko vetää 58:lla kun miksaaja ei antanut vaihtaa. Mieluummin kokeilen muita malleja. Toistaiseksi liputan Sennheiser.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Örkinrumilus
02.09.2012 23:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on uskominen Blues Brothers 2000:tta, niin taitaa Audix viedä voiton, oli aika vahvasti edustettuna loppujameissa ;)
 
Sori ot, pakko oli kun tuli tsiigailtua.. Leffa tehty -98 ja mun Audix näyttää ihan samalta kun noi leffassa olleet :p mitä sitä suotta muuttamaan hyväksi havaittua ulkomuotoa ;)
 
-örkki-
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «