Muusikoiden.net
07.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: lauluefektit, kuka käyttää?
1
SlipKnoT
02.10.2010 23:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää. Mua on alkanut kiinnostaa tälläinen aihe tässä lähiaikoina, eli minkälaisia efektejä laulun kanssa voi käyttää? Pistäkää näytteitä myös! Mihinkä väliin tuo haluttu efekti pitäisi laittaa, mikseri-efekti-mikki kenties? Toimiiko muuten kitaraefektit laulun kanssa kuinka? Sattuuko kellään olemaan kokemusta?

Rallattelija
07.10.2010 16:17:10

SlipKnoT: Päivää. Mua on alkanut kiinnostaa tälläinen aihe tässä lähiaikoina, eli minkälaisia efektejä laulun kanssa voi käyttää? Pistäkää näytteitä myös! Mihinkä väliin tuo haluttu efekti pitäisi laittaa, mikseri-efekti-mikki kenties? Toimiiko muuten kitaraefektit laulun kanssa kuinka? Sattuuko kellään olemaan kokemusta?

Lauluun voidaan liittää aikamoinen liuta prosessointia mutta nyt varmaankin puhutaan lähinnä kaiusta.

efektejä on räkkimallisia ja "pedaalimallisia". Tuollainen räkkimallinen liitetään yleensä mikserin AUX ulostuloon ja palautetaan siitä takaisin pöytään vaikka stereo kanavaan. keikalla laite sijaitsee mikserin vieressä ja jos on miksaaja niin hän sitä ruuvailee. Pedaali mallinen lavalle asennettava laita kytketään juurikin mikrofonin ja mikserin väliin ja hallinta on laulajalla itsellään.

Käsittääkseni noita kitara pedaaleja on käytetty laulun kanssa ihan menestyksekkäästikin mutta suhtaudun itse asiaan varauksella.

Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
Simo78
07.10.2010 22:09:28

Rallattelija:Käsittääkseni noita kitara pedaaleja on käytetty laulun kanssa ihan menestyksekkäästikin mutta suhtaudun itse asiaan varauksella.

Joskus silloin neliraituri aikaan, vedettiin lauluja säröpurkin läpi, toimivuudesta en osaa sanoa juuta en jaata, kylhän se särö ääntä särki:-). Luultavasti vois toimiakin, mutta aika tarkkaan pitäis kattoa, ettei äänentasot heittele hirveesti, muuten voi keikkapaikalle miksaaja tulla vihaiseksi:-D

Rallattelija
07.10.2010 23:09:26

Simo78: aika tarkkaan pitäis kattoa, ettei äänentasot heittele hirveesti, muuten voi keikkapaikalle miksaaja tulla vihaiseksi:-D

Jos nyt efektiä vaihtaessa tulee sietämätöntä dynamiikkaa ääneen niin voihan siel etupäässä ruuvata sen kompuran komentaa lyttäämään kaiken mitä sisään tulee ja ankarasti XD

Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti