Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aijon laulaa omissa häissäni, apua biisinvalinnassa kaivataan
1
Mntr
09.08.2010 15:20:36 (muokattu 09.08.2010 15:29:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,

Ajattelin yllättää itseni, vieraat ja ennenkaikkea tulevan puolisoni laulamalla ja soittamallani omissa häissäni. Aikaa tapahtumaan on noin vuosi.

En osaa juurikaan laulaa, tämä on fakta. Kitaraa olen kuitenkin soitellut 4v, joten oli biisi mikä tahansa sen saan kyllä haltuun soiton osalta ennen pitkään, mutta ajattelin aloittaa haasteeseen vaikeimmasta, eli laulusta.

Oma ääniala (tai biisit jotka tuntuvat helpolta laulaa luonnostaan) ovat neljää ruusua ja cmx:n tyylistä hoilausta. Nuottiin osuminen perustuu singstarin mittareihin ;) (esim. Valuva taivas ja Ruoste). Toisaalta jostain syystä jotkut hyvin korkeat kasaribiisit tuntuvat menevän suhteellisen hyvin nuotille.. Nyt pitäisikin siis keksiä biisi jota laulaa.

Osaisitteko auttaa biisin valinnassa ? Itse biisin täytyy vain kertoa rakkaudesta ja sen on oltava riittävän "tavoitettavissa oleva" laulun osalta.. Mikäli tuo ääniala tuottaa "ongelmia" niin osaatte varmastia kertoa helposti muunneltaviakin biisejä.

ps. En ole esittänyt musiikkia ikinä kellekkään.

EDIT: Ja jos ajatus on teistä aivan tuhoontuomittu, harkitsen myös muita tapoja tehdä vaikutuksen juhlayleisöön :)

jannu79
10.08.2010 13:22:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mä valittisin ehkä sellasen biisin, joka on joltain bändiltä joka jollain tavalla koskettaa kumpaakin osapuolta, eli vaimoa ja sulhasta.

Mnetissäkin on monta ketjua, missä on kyselty sopivia hääbiisejä. Kylläkin bändeille, mutta kyllähän ne käy tähänkin tarkotukseen.

Tietty jos et vielä hirveen hyvin hallitte kitaraa, niin sillon ehkä kannattaa ottaa joku vähän yksinkertanen biisi tai sitte harjottelet sen ihan älyttömän hyvin.

Mut jotain biisejä mitä tulee mieleen on...
love me tender tai sen suomenkielinen versio.
jos sä tahdot niin. hectorilta.
kalliolle kukkulalle.

Jokatapauksessa vedon ei tarvi olla mikään musikaalisesti huippu suoritus. Ihmiset tykkää jo siitä kun aidosti haluaa sanoa jotain vaimolleen.

Terveisin 3 x bestman.

Mntr: Terve,

Ajattelin yllättää itseni, vieraat ja ennenkaikkea tulevan puolisoni laulamalla ja soittamallani omissa häissäni. Aikaa tapahtumaan on noin vuosi.

En osaa juurikaan laulaa, tämä on fakta. Kitaraa olen kuitenkin soitellut 4v, joten oli biisi mikä tahansa sen saan kyllä haltuun soiton osalta ennen pitkään, mutta ajattelin aloittaa haasteeseen vaikeimmasta, eli laulusta.

Oma ääniala (tai biisit jotka tuntuvat helpolta laulaa luonnostaan) ovat neljää ruusua ja cmx:n tyylistä hoilausta. Nuottiin osuminen perustuu singstarin mittareihin ;) (esim. Valuva taivas ja Ruoste). Toisaalta jostain syystä jotkut hyvin korkeat kasaribiisit tuntuvat menevän suhteellisen hyvin nuotille.. Nyt pitäisikin siis keksiä biisi jota laulaa.

Osaisitteko auttaa biisin valinnassa ? Itse biisin täytyy vain kertoa rakkaudesta ja sen on oltava riittävän "tavoitettavissa oleva" laulun osalta.. Mikäli tuo ääniala tuottaa "ongelmia" niin osaatte varmastia kertoa helposti muunneltaviakin biisejä.

EDIT: Ja jos ajatus on teistä aivan tuhoontuomittu, harkitsen myös muita tapoja tehdä vaikutuksen juhlayleisöön :)

Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
Jkob
10.08.2010 15:33:42

Mntr: Terve,

Romanssin laulat niin eiköhän sillä hoidu pisteet kotiin..

Wanking is timeless
sirpale
10.08.2010 16:54:04

Ehdottaisin sellaista biisiä kuin Aknestikin "kaunein". Helppo ja kaunis. Paljon myös häissä kuuleman mukaan laulettu.

Tuuli pääni läpi viheltää, voltin heittää, taloksi asettuu.
sabe
10.08.2010 20:26:21

Minulla on kokemusta hääkeikoista ja lauluista yli kahdenkymmenen vuoden ajalta ja olen vasta viime viikonloppuna viimeksi ollut ko tilanteessa laulamassa. (ei toki omat häät). Ajattelen, että tärkeintä tulevalle puolisollesi on että teet jotakin omaperäistä. Kuitenkin ihan rehellisyyden nimissä miettisin laulamista itse, koska jos sinulla ei ole sävelkorvaa, voi ylpeys puolison heittäytymisestä ja esiintymisestä häissä muuttua häpeäksi. Olen kuullut jonkin verran laulettavan Joel Hallikaisen Entäs sitten biisiä. Helppo kitaralle ja ennen kaikkea helppo melodia. Tätä laulua ovat laulaneet harrastelijatkin ihan pyydettynä hääjuhlassa.
Tsemppiä sinulle ja muista myös että et ole turhan vaatimaton taitojesi suhteen. Laulun ei tarvitse olla virheetöntä. Tärkeintä on kuitenkin tunne.

Johnson D
11.08.2010 11:07:58

Tämä on kohtalaisen helppo.

http://www.youtube.com/watch?v=9wxDDuH7n7M&feature=related

Arvioita kykysi parilla puolueettomalla kaverilla kuukautta ennen häitä, ettei käy niin, että morsmaikku juoksee karkuun bestmanin kanssa korviaan pidellen. :)

Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Mntr
11.08.2010 12:53:33

Kiitoksia tähänastisista kommenteista !
Tuo Irwinin ehdotus oli myös aika loistava :)

Itsellä kävi myös mielessä tämä biisi: http://www.youtube.com/watch?v=2j5fN1tAfyk
En ole mikää 4R fani, mutta osaisiko joku asiaan perehtyneempi sanoa että onko tuo biisi positiivinen vai negatiivinen ? Sanat kertovat rakkaudesta, mutta melodia ja välispiikki hämmentää...

Johnson D
13.08.2010 22:49:47

Mielestäni tuo 4R:n biisi kantaa tuon rumpukompin varassa. Pelkällä kitaralla säestettynä saattaa olla melkoista laahausta.

Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Simo78
13.08.2010 23:02:09

Tässä kohtaan ajatus on vitusti tärkeempää kuin suoritus. Vedä rohkeasti joku morsiammen suosikkibiisi riippumatta kuin hyvin menee, niin pisteet on himassa. Liikaa ei kande miettiä meneekö nuottiin ja "oikein", koska liika miettiminen saa laulun kuullostamaan vain paskemmalta. Tai näin ainakin mulla on ollut, ennen reenasin ja mietin vitusti ja kuullosti saatanan paskalta, nytku vedän rennommin niin kuullostaa vaan paskalta:-D

Avohaava
17.08.2010 18:12:22

Nelostie - varsinkin kohdan "viiva halkoo maisemaa" vedät tunteella tai sitten
Eija Korisevan esittämän "edessä on kylmää keskiviivaa" mikä lie biisi?

Onko Amoral suomen ympärileikatuin bändi??
Nefegoth
17.08.2010 19:08:06

Vesku loirin Lapin Kesä?

Henkeen ja Vereen
19.08.2010 11:42:59

Martikaisen Valssi Tanssitaidottomille oli aikoinaan oma valinta vastaavassa tilanteessa. http://www.youtube.com/watch?v=fQ7A9qJQijc

I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Osteri
19.08.2010 22:29:23

Ensin kerrot että sun unelmasi on tänä juhlapäivänä toteutunut. Mitä se unelma oli ennen kun sait Hänet, tulee tässä laulun muodossa.
Tästä piisistä vedät ekan säkeistön ja kaksi kertaa kertsin. Siihen stop ja tuijotat silmiin. Homma himassa :)

http://www.youtube.com/watch?v=9orWovf1psI

Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti