Muusikoiden.net
04.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: laulun voluumin hallinta ja miksaus
1
cjomett
18.07.2010 22:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä efektillä saan miksausvaiheessa tasoitettua laulussa esiintyviä piikkejä?

Ilmeisesti compress? Olen yrittänyt, ilman odotettuja tuloksia.
Millaiset asetukset tarvittaisiin?

Simo78
18.07.2010 22:49:42

Kompurallahan tota saadaan aikaan. Milläs vermeillä oot nauhoitellut? Cubasella mä oon saanut ihan ok-tasoa aikaan preseteillä, kun ei ole aikaa keskittyä ihan liikaa tohon miksaukseen. Myöskin kandee eq:lla säädellä laulua. Tosin mä oon aina noobie näissä hommissa:-D. Livekompurointiin sain yheltä tutulta ohjeet, mutta ne tosin koskevat vain ja ainoastaan sitä yhtä värkkiä...

cjomett
19.07.2010 09:15:44

Käytän Sonar le 6 ohjelmistoa. Tuossa compres osiossa on monta parametria ja niiden kombinatio näyttää vaikealta muutos on joko mitätön tai sitten sekoitaa äänen. Eli arvojen haku hakuisessa. Presetillä ei tapahdu käytännösä mitään kuultavaa eroa.

Kaakatus
28.07.2010 09:36:43

cjomett: Käytän Sonar le 6 ohjelmistoa. Tuossa compres osiossa on monta parametria ja niiden kombinatio näyttää vaikealta muutos on joko mitätön tai sitten sekoitaa äänen. Eli arvojen haku hakuisessa. Presetillä ei tapahdu käytännösä mitään kuultavaa eroa.

http://pwc.kapsi.fi/reiska/kompura.htm

Tuossa näyttäisi olevan aika selkokielistä tekstiä näistä perussäädöistä. Helpoiten esimerkiksi attakcin säädön vaikutuksen kuulee, kun liioittelee tressholdin ja ration määrää. Sitten sopivan asetuksen löydyttyä voi nämä edellämainitut palauttaa paremmalta kuullostavaan asentoon.

Soitetaan nopeammin kuin osataan.
cjomett
18.09.2010 22:50:48

Kiitoksia, todella hyvä ja selkokielinen linkki.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti