Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kortisonipitoisen nenäsumutteen käyttö
1
Lepsu
22.05.2010 09:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tuossa jokin aika sitten lääkäriltä nenäsumutteen allergialääkkeeksi ja pitkittyneen poskiontelotulehduksen hoitoon. Olen sitä nyt siitä asti kerran päivässä käytellyt, mutta minua on jäänyt vaivaamaan, kun muistan joskus lukeneeni keskusteluita kortisonipitoisten lääkkeiden vaikutuksesta lauluääneen/äänihuuliin. Nämä keskustelut koskivat lähinnä astmalääkkeitä, mutta onko tällaisella nenäsumutteella samoja negatiivisia vaikutteita kuin noilla suoraan henkeen vedettävillä lääkkeillä? Nenäsumutteeni merkki on Avamys.

Jermakki
23.05.2010 11:15:56

Itse olen nenäsumutetta astman takia pistellyt nenään jo useita kuukausia, enkä huomaa mitään ihmeellistä eroa kuin sen, että nenä ei ole enään tukossa joten ääni on vähän terveemmän kuuloinen.

teline
04.07.2010 08:34:30

Kortisoni aiheuttaa vanhemmalla iällä turvotusta. Eli en itse ainakaan vetelisi päivittäin. Äänihuuliin sillä saattaisi olla sama vaikutus mutta kannattaa kysyä lääkäriltä. Kannattaa myös pitää mielessä että sillä lääkärillä on pomo joka kertoo mikä on sallittua ja mikä ei joten omiakin johtopäätöksiä tulee kunnioittaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti