Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkipelit
1
MtJ
17.05.2010 08:17:33 (muokattu 17.05.2010 08:24:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Mites 'hyvin' musiikkipeleistä laulamista voi oppia (guitar herot, rock bandit sun muut). Itse ihastuin lauleskeluun joskus 2008 vuoden lopulla pelin ostettuani ja siitä lähtien hoilaillut sen parissa.

Perussuomalaisena (ei yhteyttä puolueeseen :) ) en julkisesti kehtaa hoilailla lainkaan (mitä nyt erittäin harvoin uskomattomassa jurrissa saatuja kännipäähänpistoja lukuunottamatta (karaoke)), joten en tiedä lainkaan muiden mielipidettä laulamisesta (Olen lauleskellut saunaillassa, sekä tyttöystävä kuulee lauluani säännöllisesti, tähän mennessä piuhoja ei ole vedetty seinästä vielä, tosin uskoisin että kyseessä on kaveri-efekti :))

Asiaan;

Kuinka hyvin peleistä voi laulamista käytännössä oppia? Olen kait onnistunut sisäistämään hengittämistekniikasta jotain sillä pystyn laulamaan esim. Avenged Sevenfoldin biisit (Bat Country, Afterlife, Beast and the Harlot) ilman suurempia hengitysvaikeuksia. Jotta vertailu onnistuisi, pitäisi teidän tietää versio joka laulettavana Rock Bandissa. Kuuntelin live version biisistä(Beast and the Harlot), ja se on melko erilainen, esim. monet huudot jäävät lyhyeksi verrattuna albumiversioon.

Eikä ilmeisesti laulamisessani ole mitään elimistöä vahingoittavaa, sillä parhaimmillaan/pahimmillaan olen vetänyt jopa 6-7 tunnin laulusessioita ilman mitään kipeytymisiä.

Kiitokset.

ps. pahoittelut sulkujen käytöstä (), olen ohjelmoija.

Valtz0r
17.05.2010 17:32:14

Mun mielestä nuottiin osuminen voi selvästikin parantua tollaisella, mutta ilman opastettua opetusta on vaikea päästä tekniikassa eteenpäin esim. jos haluaa vahvemman ja "paremmin" soivan sekä yleensä monikäyttöisemmän äänen tai haluaa oppia laulamaan korkeampia nuotteja.

http://www.mikseri.net/valzum Omia sähellyksiä ;) lähinnä midilaatua
Kaedea
17.05.2010 18:26:23

Yleensä se ettei "osaa laulaa" johtuu pitkälti harjoituksen puutteesta ja juuri tuosta mainitsemastasi, erittäin suomalaisesta piirteestä, ettei kehdata/uskalleta (edes harjoitella). Se, että ylipäätänsä alkaa kunnolla laulaa pelin myötä ja heittäytyy hommaan mukaan, kehittää jo kummasti. Voihan sitä ääntänsä vahingossa rääkätä, mutta kyllä sen sitten huomaan viimeistään seuraavana päivänä - ja toivottavasti tajuaa lopettaa.

Etenkin jos korva ei ole kovin tottunut kuulemaan musiikkia tarkoituksena toistaa se laulamisen tai soittamisen kautta, melodian visualisoituminen ruudulle on varmasti monelle hyödyksi. Sitähän saa sitten heti palautteen osuiko nuotteihin vai ei, mikä osaltaan ohjaa pelaajaa oikeaan suuntaan biisin kanssa.

Peleiltä ei tietty lauluteknisiä seikkoja voi oikein oppia kun vahingossa, mutta etenkin melko tarkasti laulun arvostelevat pelit (rock band, GH paljon hellempi) kuitenkin kehittävät kovasti kykyä hahmottaa melodioita. Sanoisin, että laulupelit tukevat parhaiten lauluharrastusta treenaamalla korvaa kuulemaan tahteja, rytmejä ja sävelkulkuja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti