Muusikoiden.net
03.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millainen on suhteesi mikkiständiin?
1 2
Belttaaja
09.04.2010 15:34:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys lähinnä rock- ja heavybändien laulajille, toki muutkin saavat vastata: Mitä touhuatte mikkiständinne kanssa keikalla? Heilutteko ja huidotteko sen kanssa lavalla vai saako se olla sijoillaan? Entä millaisissa tilanteissa otatte mikrofonin käteenne ja milloin se saa olla ständissä kiinni?

Ja vielä kysymys laulajan oheistoiminnoista instrumenttisoolojen aikana: jos ette itse soita mitään soitinta, millaista virikettä keksitte soolojen ajaksi vai häivyttekö takahuoneeseen? Tykkääkö yleisö enemmän ADHD:na stagella heiluvasta laulajasta vai eleettömästä paikallaan törröttäjästä?

CrusifyMe
10.04.2010 00:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahoinpitelen sitä

Elbura
10.04.2010 12:30:02 (muokattu 10.04.2010 12:30:21)

Riippuu, että vedätkö sitä ADHD:ta roolina vai luonnostaan ja teetkö sen typerän vai hyvännäköisesti. Uskottavuus merkkaa paljon enemmän kun liikesarjojen määrä. Tosin niillä liikesarjoilla voit olla uskottava, mutta tuskin olet ellet ole David Lee Roth.

Jokapaikanapina
10.04.2010 18:17:21

Yleensä otan mikin mieluummin pois ständistä. Sinne ständin taakse jää helposti jumiin

jykke65
10.04.2010 21:26:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Belttaaja: Kysymys lähinnä rock- ja heavybändien laulajille, toki muutkin saavat vastata: Mitä touhuatte mikkiständinne kanssa keikalla? Heilutteko ja huidotteko sen kanssa lavalla vai saako se olla sijoillaan? Entä millaisissa tilanteissa otatte mikrofonin käteenne ja milloin se saa olla ständissä kiinni?

Ja vielä kysymys laulajan oheistoiminnoista instrumenttisoolojen aikana: jos ette itse soita mitään soitinta, millaista virikettä keksitte soolojen ajaksi vai häivyttekö takahuoneeseen? Tykkääkö yleisö enemmän ADHD:na stagella heiluvasta laulajasta vai eleettömästä paikallaan törröttäjästä?

Ottaen huomioon että vedämme normisti 3-5 settiä illan aikana ja laulun ohessa soitan myös percussiot, mikki pysyy telineessä mutta silti niiden kannujen takana on myös aikaa heilua, sen olen huomannut että jos bändi bailaa bailaa myös yleisö. Toki sen heilumisen pitää olla luonnollista kuten aiemmin jo mainittiin ettei heitä korniksi. Jos yleisö on vastaanottavaista on mulla yleensä extra langaton valmiina jonka kanssa voi muutaman biisin lomassa käydä myös lattialla, se jos mikä villitsee loputkin tönöttäjät. Mutta tässäkin kannattaa muistaa että ei liikaa, pari kertaa on ok, ei puolta setistä.

Piti pieraista, mut paska olikin jo siellä?!?
Charge
25.04.2010 16:21:01 (muokattu 25.04.2010 16:21:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä bändiin vilä tällä hetkellä kuulu, enkä todellakaan ole laulaja, mutta sen verran sanoisin, että laulajan työ on ottaa yleisö haltuun ja ikään kuin mukaan, jos tajuatte mitä koetan selittään. Eli kun laulajan ei tarvitse suutan aukoa, siinä voi sitten yleisöä huudattaa. Tai käydä pyyhkimässä hiet naamassa ja hörsimässä jotain kurkunkostuketta. ;) TAI sitten voi tietenkin jammailla ihan kybällä siellä jossain.

Ihan vipsahtanut.
strophe
12.05.2010 19:29:56

Paha olla laulajakitaristi. Sitä haluaisi tehdä kaikkia niitä rockmuuveja ständin kanssa ja sitä rataa, mutta minkäs teet, pakko pönöttää ständin takana aina lauluosuuksien aikana. Instruosuuksissa sitten kierrellään, fiilistellään, pompitaan ympäri lavaa ja moshataan mummot hautaan. Eli suhteeni mikkiständiin on käytännössä parasiittinen; ilman sitä olisi vähän vaikea esiintyä.

~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
Karipiirto
15.05.2010 21:58:46 (muokattu 15.05.2010 22:00:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeesusteippiä vaille rakkaussuhde. Aina ei natsaa kun irtopaloja kertyy. Pakkohan tuota on käyttää kun kitaraa samalla tapailen. Sinänsä en valita kun käyttäisin kaiketi paljon vaikken soittaisi samalla. Musta vain on niin paljon rokimpaa tämä:

http://ladystarlightnyc.files.wordp … ess.com/2009/10/bruce_dickinson.jpg

Kuin tämä:

http://cvcomics.com/requiem/wp-cont … t/uploads/2009/06/061016-maiden.jpg

Eipä mulla muuta. :)

Edit. Vaihdoin ylemmän kuvalinkin parempaan. ;)

"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Drummer97
17.05.2010 08:24:23

Kitaraa kun soitan niin mikkiständi on pakollinen mutta toisessa bändissä pelkästään laulan niin mikkiständi lentää toisellepuolelle lavaa viimeistään puolessavälin biisiä ja rupeen moshaan ja riehuun.(en kuitenkaan mitään ADHD:ta matki)

elin
02.06.2010 02:09:20

mä haluan kommentoida tätä....mä en voi SIETÄÄ sitä mikkiständiä. Mä vihaan sitä!! Mä otan aina sen mikin käteeni ja sitte rauhotun taas itse suoritukseen.

Numb
02.06.2010 12:02:29

Munsta mikkiständi on ihena. Se pitää mikrohvoonin paikallaan, niin voin soittaa kitaraa.

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
strophe
24.06.2010 09:57:06 (muokattu 24.06.2010 09:58:26)

Olenko muuten ainut, joka on havainnut laulajainstrumentalistina seuraavanlaisen ongelman: hiki. Ensimmäisten biisien aikana ei mitään ongelmaa, mutta sitten, kun hikikarpalo jos toinenkin virrata pitkin naamaa eikä pysty niitä samanaikaisen soittamisen takia kasvoiltaan pyyhkimään, tulee hetki, jolloin ei enää näe mikkiständiä. Etenkin, jos sulkee silmät jonkun riehakkaan rockhuudon ajaksi, ne avatessaan on täysin sokea monen sekunnin ajan. Hiki menee silmiin, silmiä kirvelee, ei näe, sattuu, ahdistaa, haluaa kotiin ja lihapullat. Usein olen havainnut ummistamien jälkeen, että laulan pahimmillaan 10 cm ohi mikrofonin. Silloin, kun toimii pelkästään solistina, ei ongelmaa ole, koska mikki on luonnollisesti kädessä ja helposti paikannettavissa.

Hiki on vihollinen.

Icy-Sun
27.06.2010 15:14:01 (muokattu 27.06.2010 15:17:54)

Numb: Munsta mikkiständi on ihena. Se pitää mikrohvoonin paikallaan, niin voin soittaa kitaraa.

Näin.

E: Tykkääkö yleisö enemmän ADHD:na stagella heiluvasta laulajasta vai eleettömästä paikallaan törröttäjästä?

Dorkana heiluvasta laulajasta ei pidä kukaan. Sen sijaan eläväinen ja luonnollisesti liikkuva laulaja on miellyttävää katseltavaa. Kusi sukassa seisova pönöttäjä on kaikista kaamein näky, mutta karismaattisiakin törröttäjiä on olemassa.

Olenko muuten ainut, joka on havainnut laulajainstrumentalistina seuraavanlaisen ongelman: hiki.

Itse korjaan asian usein rockuskottavalla päähineellä. Ei valu hiet silmille.

Beyond here lies nothing...
strophe
28.06.2010 18:19:29

Icy-Sun: Itse korjaan asian usein rockuskottavalla päähineellä. Ei valu hiet silmille.

Hohoo. Hattu lentäisi mun päästä kuin telkkä pöntöstä ensimmäisen varttiminuutin aikana. En harrasta paikallaan pysymistä livenä. Pääkin tuppaa vetämään sellaista donquixotemaista tuulimyllyä jatkuvalla syötöllä. Ainoat mahdollisuudet olisivat hikinauha tai Axl Rose-bandana, mutta eh... ei ehkä.

Numb
28.06.2010 18:23:31

strophe: Hohoo. Hattu lentäisi mun päästä kuin telkkä pöntöstä ensimmäisen varttiminuutin aikana.

Naulaat kiinni.

Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
arppah8
28.06.2010 18:54:46

Numb: Naulaat kiinni.

Heh, Pinhead-look vois kyllä olla melko rock-uskottava!

http://www.pitofhorror.com/newdesign/hellraiser/images/pinhead4.jpg

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
arppah8
28.06.2010 18:57:15 (muokattu 28.06.2010 18:57:54)

Kirjoittaisko aiheestakin? Kitaraa soittaessa mikkiständi on aika ehdoton vaikka pantamikkiäkin olen jo miettinyt hankintalistalle. Pelkästään laulaessa en ständiä käytä, jätän moisen käsittelyn suosiolla David Coverdalelle. En mä kuitenkaan sitä paremmin tekisi.

E: Oho, piti muokata edellistä mutta lainasinkin itseäni. Shit happens.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
tepeh
04.07.2010 22:01:12

Hikeä vastaan toimii hyvin tällaiset perinteikkäät hikinauhat ja pannat ym. Ja tupeerattu ja lakattun tukka ni soppii vallan mainiosti ;)

On se toki paljon rokimman näköstä heilua mikkiständin kanssa, kun pelkän mikin.

Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
matzbyy
11.07.2010 01:39:25 (muokattu 11.07.2010 01:42:28)

Kitaraa ja suuta soittaessakin voi riehua mikkiständin kanssa: Eli mikkiständiä päin voi juosta, kaatuneessa mikkiständissä olevaan mikkiin voi laulaa vaikka mahallaan tai kontallaan tai selällään (vain katto on rajana) kitarasta voi lyödä vaan avokielet soimaan ja antaa palaa, mikkiständin voi laittaa vatsan ja kitaran väliin... Pitää käyttää mielikuvitusta!

E: Mikkiständikään ei ole pakollinen, mikkiä voi pitää suussa ja ulista ilman konsonantteja, tästä ei itsellä ole kokemusta mutta kokeilemisen arvoinen idea kyllä

Numb
12.07.2010 12:56:35

matzbyy: Mikkiständikään ei ole pakollinen, mikkiä voi pitää suussa ja ulista ilman konsonantteja, tästä ei itsellä ole kokemusta mutta kokeilemisen arvoinen idea kyllä

Kiertää niivvitusti.

Ai minäkö olisin kokeillut? No enhän minä tietenkään, mutta... ööö... yksi kaveri kerran... *köh*

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti