Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikrofonin liittäminen tietokoneelle ja vahvistimeen?
1
mira93
09.03.2010 19:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikä oon ostamassa tuollaista shure sh55 II series mikkiä johon ostaisin myös ton ''tavallisen'' mikki johon mut millaisen johdon siihen tarttee viel ett sen mikin sais tietokoneel ja vahvistimeen? Toivottavast ymmärsitte mitä täsä ajan takaa.
Mikki on mun eka ostamani nii en oo oikei perillä näist kaapeli ja johto asioist ja tarvitaanks siihe jotai muutaki.Oon käyny kaikki maholliset foorumit läpi ettiessäni tähän vastausta.. :

rintapek
09.03.2010 22:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota... mitä olet sen mikrofonin kanssa tekemässä?

Tuo mikrofoni on ns elvismikin moderni kopio. Jos mikin ulkonäkösyistä tarvitsee näyttää tuolta, niin sit tarvitsee, en asiaan tahdo puuttua. Mutta hintaluokkaan 150,- mikrofoneissa on valinnanvaraa vaikka kuinka. Jos se on tarkoitus kytkeä tietokoneeseen, niin tietokone ei piittaa mikin ulkonäöstä tippaakaan.

Mikrofonin voi kytkeä jokseenkin mihin tahansa laitteeseen, jossa on mikrofonisisääntulo. Bändi- tai kotiäänittelykäytössä yleisimmin käytetään xlr- liitintä, eli sitä "normaalia" mikkijohtoa. Kotikaraokelaitteissa mikrofonitulo on useimmin 6,3 mm plugi, eli tarvitaan johto, jonka mikkipäässä on naarasxlr ja laitepäässä 6,3mm plugi, tai sitten tavalinen johto ja xlr-plugiadapteri. Tietokoneen mikrofonitulo on useimmin 3,5mm plugilla, eli tavallisen mikkijohdon päähän tarvitaan xlr- pikkuplugisovitin. Mutta, jos aikoopi sillä mikrofonilla kotona tietsikalle äänitellä, niin väliin ehkäpä kannattaisi hankkia vaikkapa usb- liitäntäinen mikrofonietuaste. Kotistudioharrastajalla se voi olla vaik tommoinen:
www.thomann.de/fi/lexicon_alpha_studio.htm

Mut aloittavan kotiäänittäjän ketju on studiopalstalla kotiäänitysten alkuun- ketju.

Mihin vahvistimeen olet mikrofonia kytkemässä?

One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti