Muusikoiden.net
11.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nariseva laulutyyli?!?
1
Ville.K
18.02.2010 02:26:13 (muokattu 19.02.2010 04:06:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä saattaa haiskahtaa provoilulta mitä se ei ole, mutta avaudun nyt minua pitkään askarruttaneesta (=ahdistaneesta) asiasta.

Mistä johtuu tälläinen nykyaikana (erityisesti) pop-herkistely -laulajien käyttämä narina laulussa? Esimerkkinä vaikkapa tämä: http://www.youtube.com/watch?v=ch-v6n4V17g&feature=channel muuten oikein mukavan kuuloista laulua, mutta nuo muutamat aloitukset: "I", "listen", "and now I" narahtavat minun mielestäni tosi ärsyttävästi. Onko tämä vaiva/harjoiteltu tapa?

Ja ei, en itse ole häävinen laulaja, mutta tälläisestä vain halusin teille viisaammille avautua ja hankkia tietämystä :)

"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
screamforme
18.02.2010 10:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville.K: Onko tämä vaiva/harjoiteltu tapa?

Voi olla molempia mutta tässä tapauksessa kai harjoiteltu. Vocal fry / CVT:n creak.

Ville.K
19.02.2010 04:06:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

screamforme: Voi olla molempia mutta tässä tapauksessa kai harjoiteltu. Vocal fry / CVT:n creak.

Selvä. Kiitos, olen pidemmän aikaa tätä ihmetellyt. Ja tuli aika epäselvää tekstiäkin eilen näköjään suollettua :D

"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti