Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulu2
1
Cletus Awreetus
25.01.2003 12:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku neuvoa, miten sais äänen korkeutta treenattua. Siis meinaan, että en saa ääneni korkeutta kuin pari säveltä normaalia puheääntäni korkeammalle ennen kuin se muuttuu semmoseksi saatanan ohueksi kimitykseksi. Eli, siis mitä tehdä?
 
Skeletor
25.01.2003 13:43:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilet vain laulaa niin korkealta kun itestäsi tuntuu. mutta älä väkisin, hengitys tekniikkakin ratkaisee paljon... :| Mutta örsiemisestä pystyn antamaan winkkejä, sitä kun tulee vedettyä ja harjoiteltua paljon... :P Pikaviestiä vaan niin annan neuvoja... :P
 
Svart Metal i från Åbo
Thyrath
26.01.2003 22:09:38
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilet vain laulaa niin korkealta kun itestäsi tuntuu. mutta älä väkisin, hengitys tekniikkakin ratkaisee paljon... :| Mutta örsiemisestä pystyn antamaan winkkejä, sitä kun tulee vedettyä ja harjoiteltua paljon... :P Pikaviestiä vaan niin annan neuvoja... :P
 
saisinko örisemisestä vinkkejä kiitos.
 
Michy
28.01.2003 11:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenaa asteikoita. Se korkeus tulee omalla ajalla, joillain nopeemmin joillain hitaammin. Pidä kurkku ja lihakset rentona. Hengitä vatsalla!
 
Rock'n'Roll Bless My Soul!
bedlam
28.01.2003 14:03:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarpeeksi volyymia! Haluatko laulaa puhtaasti vai hieman särkevällä äänellä? Kotioloissa on itsellä myös korkealta laulaminen melkoista piipitystä, mutta treeneissä jo pelkästään soittimista lähtevä volyymi pakottaa laulamaan lujaa ja sen myötä myös korkeammat alueet kuulostavat miehekkäämmälle.
 
god of impiety
28.01.2003 14:39:48
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilet vain laulaa niin korkealta kun itestäsi tuntuu. mutta älä väkisin, hengitys tekniikkakin ratkaisee paljon... :| Mutta örsiemisestä pystyn antamaan winkkejä, sitä kun tulee vedettyä ja harjoiteltua paljon... :P Pikaviestiä vaan niin annan neuvoja... :P
ööh, mulla sattuu olee blackmetal bändi, ja ois hyvä tietää miten sais suunnillee dimmun shagrathin tyyppistä örinää, mun mielestä se kuulostaa vaa nii hienolta :)! et jos osaisit neuvoo sellasta tai sit mite sais iha vaa siistin örinän, seki kelpaa oikee hyvin!
 
c22
28.01.2003 14:53:19
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ööh, mulla sattuu olee blackmetal bändi, ja ois hyvä tietää miten sais suunnillee dimmun shagrathin tyyppistä örinää, mun mielestä se kuulostaa vaa nii hienolta :)! et jos osaisit neuvoo sellasta tai sit mite sais iha vaa siistin örinän, seki kelpaa oikee hyvin!
 
Shagrathilla on tätä nykyä jo sellainen ääni et se on monen vuoden tulos; yritä matkia sitä mahdollisimman paljon nii kyl se ääni siitä kehittyy
 
Triskal
28.01.2003 15:46:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle löytyi örinätyyli tuosta (ex?) dimmubasisti ja ex borknagar-vokalisti vortexista. Pirun hyvä on myös laulamaan. Tykkään itsekin laulaa kovaa ja korkealta. Laula joskus mukana Rob Rockin tahdissa ja ääni lähtee kehittymään.
 
No joo
29.01.2003 09:25:51
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ööh, mulla sattuu olee blackmetal bändi, ja ois hyvä tietää miten sais suunnillee dimmun shagrathin tyyppistä örinää, mun mielestä se kuulostaa vaa nii hienolta :)! et jos osaisit neuvoo sellasta tai sit mite sais iha vaa siistin örinän, seki kelpaa oikee hyvin!
 
Kokeile löytää semmonen oma tyyli. Saatat saada paljon sopivamman äänen teidän omaan musiikkiinne. Oma tyyli kehittyy mun mielestä parhaiten örisemällä erilaisten laulajien tyyleillä..
 
Cletus Awreetus
29.01.2003 17:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia neuvoista!
 
L.C.F
30.01.2003 18:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle löytyi örinätyyli tuosta (ex?) dimmubasisti ja ex borknagar-vokalisti vortexista. Pirun hyvä on myös laulamaan. Tykkään itsekin laulaa kovaa ja korkealta. Laula joskus mukana Rob Rockin tahdissa ja ääni lähtee kehittymään.
Kyllä se vielä Dimmusa soittaa, ja hyvin soittaa ja laulaaki :)!
 
L.C.F
30.01.2003 18:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Kokeile löytää semmonen oma tyyli. Saatat saada paljon sopivamman äänen teidän omaan musiikkiinne. Oma tyyli kehittyy mun mielestä parhaiten örisemällä erilaisten laulajien tyyleillä..

Kiitti!
 
god of impiety
30.01.2003 18:42:36
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Shagrathilla on tätä nykyä jo sellainen ääni et se on monen vuoden tulos; yritä matkia sitä mahdollisimman paljon nii kyl se ääni siitä kehittyy

Nojoo onhan sen ääni vähä muuttunu kun vertaa EDT levyn örinää PEM levyn örinään =)!
 
Skeletor
30.01.2003 19:50:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalautaaa Perhanaaa, Dimmun - For all tid, levy on dimmun paras, nykyään ihmeellistä paskaa, pimpeli pompeli, kukukuzuu... prkl
 
Svart Metal i från Åbo
Vilhelmus
30.01.2003 21:26:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalautaaa Perhanaaa, Dimmun - For all tid, levy on dimmun paras, nykyään ihmeellistä paskaa, pimpeli pompeli, kukukuzuu... prkl
 
Sitähän tässä kysyttiin. Järki käteen, penska.
 
Lisää diskanttia!
toba
02.02.2003 13:05:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ööh, mulla sattuu olee blackmetal bändi, ja ois hyvä tietää miten sais suunnillee dimmun shagrathin tyyppistä örinää, mun mielestä se kuulostaa vaa nii hienolta :)! et jos osaisit neuvoo sellasta tai sit mite sais iha vaa siistin örinän, seki kelpaa oikee hyvin!
 
Voi herranjumala, ihanku ois olemassa blackmetal ja deathmetal ääni..
mulla on semmonen darkmetal ääni joka on myös vähän doommetallin kuulone
 
kyljys
18.02.2003 01:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huutaminen rikkoo äänen. Pakottaminen rikkoo äänen.
 
Laula siltä korkeudelta mikä tuntuu kevyeltä ja ajan kanssa se tuppaa nousemaan. Hitaasti.
 
Shirley
18.02.2003 21:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Treenaamalla
2. Treenaamalla
3. Treenaamalla
 
Kyllä ne korkeat äänet siitä pikkuhiljaa sitten vahvistuu. Laula paljon ja ennen laulamista lämmittele paikat ja avaa ääni kunnolla.
 
Joillakin ennen laulamista auttaa jääpalat, joillakin yrtit, joillakin kuuma kahvi... Noi on tollasia "kepulikonsteja", mutta kannattanee kuitenkin etsiä oma. Niin, eikä happopitoisia juomia tietenkään ole hyvä juoda mikäli pitää yltää hyvään suoritukseen. Vettä,vettä,vettä.
 
Se näyttää surulliselta ja kiltiltä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «