Muusikoiden.net
09.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 9 vuotiaalle tytölle laulettavaa?
1
steelduck
07.12.2009 19:03:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tiukka paikka ja tarvitaan apua. Isoveli toivoo sähkökitaran joululahjaksi, kun on akustisella jo vuoden vääntänyt ja tytär toivoi pyyhekumeja ja kyniä, joten lievää epäbalanssia lahjatoiveissa. Tyttö laulaa todella mielellään ja joskus muutama kuukausi sitten toivoi, että saisi mikrofonin mihin voisi laulella.

Kotona on jo Mac ja siinä USB purkki, minkä kautta saa koneeseen kiinni kitaran ja mikrofonin (XLR).

Ajattelin, että jos hankkisi mikrofonin, niin Garagenadiin voisi laulujaan äänitellä ja sieltä saisi peruskaiunkin laululle. Onko tässä mitää järkeä, kun ei ole kokemusta moisesta käytöstä.

Toinen kysymys: Tiedättekö mitään tausta-cd ja laulukirja-yhdistelmää, missä olisi helppoja lauluja 9-vuotiaalle.

Laset on vielä ollut, niin älyttömän kilttejäkin, että soisi Joulupukin tuovan mieluisat lahjat. :) (ja onneksi on isovanhemmatkin)

simohovari
07.12.2009 19:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pölipöli.

Todella hieno joululahjaidea ja pikkumimmi varmasti arvostaa sitä :) Itse en uskaltaisi ostaa mikrofonia, joka menisi suoraan usb:hen vaan ostaisin mielummin ulkoisen äänikortin, josta plug-inilla usbin kautta sisälle. Johtuen lähinnä siitä, että mikkiä voisi helpommin korjailla, jos kyseessä on normaali mikrofoni. En tiedä silti kuinka oleellista kyseinen korjausfunktio on 9-vuotiaalle laulajattarelle, joten valinta jääköön sinun harteillesi.

Olipa hyödytön vastaus, mutta sait sentään tietää, että joku tukee ideaasi! :D

steelduck
07.12.2009 19:51:55 (muokattu 07.12.2009 19:56:11)

Joo, yritin sönköttää tuossa, että minulla on JamVoxin mukana tullut purkki, joka on USB:llä kiinni Mac:ssä ja tässä purkissa on kitara ja XLR-mikki liitäntä. Eli ihan tavallista mikkiä olin ostamassa.

Eli tämmöinen:
http://www.guitartrader.com/images/ProdImage01/500/JAMVOX.jpg

Eli kysymykset olisivat:

1. Voiko tuollaisella perusmikillä lauleskella garagebandiin ja saada siitä peruskaiun laululle?

2. Onko mitään vinkkiä hyvästä laulukirja-CD:stä, missä olisi taustat ja sanat 9 vuotiaalle tytölle?

3. Mikä olisi hintalaatusuhteeltaan hyvä perusmikki tuollaiseen käyttöön?

simohovari
07.12.2009 20:09:30

steelduck: Joo, yritin sönköttää tuossa, että minulla on JamVoxin mukana tullut purkki, joka on USB:llä kiinni Mac:ssä ja tässä purkissa on kitara ja XLR-mikki liitäntä. Eli ihan tavallista mikkiä olin ostamassa.

Eli tämmöinen:
http://www.guitartrader.com/images/ProdImage01/500/JAMVOX.jpg

Eli kysymykset olisivat:

1. Voiko tuollaisella perusmikillä lauleskella garagebandiin ja saada siitä peruskaiun laululle?

2. Onko mitään vinkkiä hyvästä laulukirja-CD:stä, missä olisi taustat ja sanat 9 vuotiaalle tytölle?

3. Mikä olisi hintalaatusuhteeltaan hyvä perusmikki tuollaiseen käyttöön?

1) Voi. Luot "oikean instrumenttiraidan" ja taiteilet asetuksista tuon VOX:in Äänen Sisäänmenosta oletuslaitteeksi. Sitten valitset sen oikean raidan ja painat oikeassa alakulmassa olevaa "INFO" nappia. Sitten valitset VOCAL valikosta jonkun valmiin asetuksen tai leikit NO EFFECT valinnalla mieluisan. (Jos haluaa hassutella niin "Äänen muunnin" kohta varmasti naurattaa pikkuneitiä.) Vaikuttavimman laulukaiun saat jos lisäät kaikua puolet vähemmän kuin jälkikaikua garagebandista, mutta tuokin on makuasia :)

2) Itsellä ei ole kokemusta, mutta musiikkikaupoissahan noita on. Kannattaa varmaan kattoa jotain suomalaisia poplauluja jne... Tunnet tyttösi varmasti paremmin, joten tiedät mimmin mieltymykset :)

3) Itse olen kovasti mieltynyt AKG D 88 XLR:ään, koska se maksaa vain 52 euroa Thomannilla ja sieppaa äänet omaan korvaani sopivasti. Suosittelen AKG:tä lämpimästi, koska se myös kestää kovaa käsittelyä (oma vakiAKG kestänyt 5 vuotta tällähetkellä!) Jotkut tykkäävät Shuresta, mutta henkilökohtaisesti en ole pitänyt sen tuomista sävyistä lauluun. Toki SHURE SM58 on todella hyvä laulumikki silti.

Ps. Kannattaa varmaan ostaa mikkiteline mukaan, että ei tarvitse mikkiä kädessä kokoaikaa pitää.

steelduck
07.12.2009 20:18:58

Kiitos hienosta vastauksesta. PItääpä lähteä musiikkikauppaan. Thomannilta en varmaan Jouluksi kerkeä tilaamaan ja tuon muutenkin mielellään "kivijalkakauppoja". Onko vielä vinkkiä mistä tuollaisen AKG:n saisi edullisesti Helsingistä?

simohovari
07.12.2009 20:30:36

steelduck: Kiitos hienosta vastauksesta. PItääpä lähteä musiikkikauppaan. Thomannilta en varmaan Jouluksi kerkeä tilaamaan ja tuon muutenkin mielellään "kivijalkakauppoja". Onko vielä vinkkiä mistä tuollaisen AKG:n saisi edullisesti Helsingistä?

http://www.studiotec.fi/tuotteet/jalleenmyyjat.php

Tuolta kannattaa kattoa nuo yrityslistaukset. Itsellä ei kokemusta Helsingin musiikkiliikkeistä, kun olen sen verran uusi asukki täälläpäin :)

steelduck
08.12.2009 08:52:19

Eli tuo tekninen puoli on nyt selvillä (kiitos), Onko mitään vinkkejä hyvin toteutetuista laulu-CD:stä tai DVD:stä ja mistä niitä kannattaa Helsingissä hakea. Neiti tykkää laulaa mitä vaan - heinillä häristä, britney spearssiin... hehe. Suomenkielisyys on kyllä 9 vuotiaana vielä plussaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti