Muusikoiden.net
08.12.2016

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Perstuntumasta teknikoksi
1
Viljoman
20.09.2009 00:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen laulanut omatoimisesti viitisen vuotta ja kehittynyt omasta mielestäni huimasti. Pysyn ainakin ajoittain vireessä ja äänialani on laajentunut varsinkin ylöspäin.

Vuosi sitten päätin, että haluan kehittyä enemmän ja aloitin laulutunnit. Tunneilla käydään läpi hengitystekniikoita, tuen löytämistä ja rentoutta. Yllättäen koko laulaminen on muuttunut tervan juonniksi. Mikään ei tunnu onnistuvan uusilla menetelmillä. Vire katoaa, ääni vapisee, enkä pääse lähellekään niitä korkeuksia, joihin olen päässyt opettajani mukaan puristamalla ja puskemalla. Myöskään matalampaa laulaminen ei onnistu ja itsetunto sekä -luottamus alkavat karista.

Oletteeko törmänneet vastaaviin ongelmiin? Kuinka voisin yhdistää entisen itselleni luontevan ja samalla armottoman vääräoppisen tekniikan sekä ohjekirjalaulamisen hyvät puolet?

ubiquity
20.09.2009 23:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viljoman: Olen laulanut omatoimisesti viitisen vuotta ja kehittynyt omasta mielestäni huimasti. Pysyn ainakin ajoittain vireessä ja äänialani on laajentunut varsinkin ylöspäin.

Vuosi sitten päätin, että haluan kehittyä enemmän ja aloitin laulutunnit. Tunneilla käydään läpi hengitystekniikoita, tuen löytämistä ja rentoutta. Yllättäen koko laulaminen on muuttunut tervan juonniksi. Mikään ei tunnu onnistuvan uusilla menetelmillä. Vire katoaa, ääni vapisee, enkä pääse lähellekään niitä korkeuksia, joihin olen päässyt opettajani mukaan puristamalla ja puskemalla. Myöskään matalampaa laulaminen ei onnistu ja itsetunto sekä -luottamus alkavat karista.

Oletteeko törmänneet vastaaviin ongelmiin? Kuinka voisin yhdistää entisen itselleni luontevan ja samalla armottoman vääräoppisen tekniikan sekä ohjekirjalaulamisen hyvät puolet?