Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Särölaulamisen aloittaminen..?
1 2
ooddo
01.09.2011 15:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tämä Foo Fighterssista ja Nirvanasta tutun Dave Grohlin tyyli? Onko se varsinaisesti enään edes särölaulua vai meneekö se rääkymisen puolelle?
 
Pääskynen
07.09.2011 06:53:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse yritin tollaista deathmetal tyyppistä huutoa opetella omatoimisesti varmaan toista vuotta mutta eihän siitä luonnollisesti mitään tullut kun en tekniikasta mitään ymmärtänyt, kurkun vaan hajoitin päivittäin.
Vastaan tuli telkkarissa sellainen jenkki laulun opettaja kuin Melissa Cross. Periaatteessa jokainen varteen otettava huutaja jenkeistä ottaa häneltä tunteja. Hetken googleteltuani onnistuin hommaamaan hänen kaksi opetus DVDtä jotka ns avasivat silmäni oikealle tekniikalle. Noin puolivuotta sen jälkeen pystyin vetämään vaikka kolmen tunnin setin örinää putkeen. Tekniikan oppiminen ei itsessään ollut ainakaan itselleni vaikeaa ja väitän että siihen pystyy kuka tahansa. Vaikeaksi homman minulle teki vaihdot puhtaan, huudon ja örinän välillä, usein vielä samaan hengenvetoon. Tämä johtuu siitä että örinä ja klassinen laulu tulee eri osasta kurkkua ja niiden välillä pomppimista opiskelen edelleen.
Summa summarum, ohjeita ja opastusta kannattaa hakea aina joka puolelta mistä sitä saa vaikka itse opiskelisikin mutta itse suosittelisin jo aiemmin mainittua klassisen laulun opettelua kunnon opettajan kanssa että saisi tuon sinun alavireisyyden pois hoidettua ensin. Aivan sama miten laulat, oli se sitten klassista, huutoa tai örinää niin ennen kuin laulat nuottiin, et osaa laulaa.
 
Ihminen?
28.09.2011 20:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääskynen: ...Hetken googleteltuani onnistuin hommaamaan hänen kaksi opetus DVDtä jotka ns avasivat silmäni oikealle tekniikalle...
 
Linkkejä, nimeä?
 
Herrasmiekkoinen
02.10.2011 15:08:42 (muokattu 02.10.2011 15:09:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääskynen: Periaatteessa jokainen varteen otettava huutaja jenkeistä ottaa häneltä tunteja.
 
Jaa, minä olenkin miettinyt että miksi ne kaikki kuulostaa ihan samalta.
 
lihavaki
05.10.2011 00:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite opettelin/opin särölaulamisen huutamala. Alettiin jätkien kans soittaan punkkia ja biisit lähti aluksi huutamala, mutta pienen reenin jälkeen sitä säröä oppii hallitteen ja soveltaan muihinki biiseihin. Kipu opettaa, itelä kävi alusa jonku verran, mutta "pakotin" itteni laulaan särölä ja opin siinä tekniikan.. Huua ja karju!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «