Niitä on monia artisteja jotka ottaa ahkerasti kuppia ja silti vetää laulukeikkaa. Meikän kohdalla jos biletystä on ollut liikaa niin ei meinaa tulla laulusta mitään. Pää on jumissa, rytmitaju kateissa, keskittymiskyky on hakoteillä. Ainakin jos olen ottanut persaukset. TOisaalta monesti olen treenannut itteni piippuun ja niin sanotusti kerran pari kuussa kun käväsee ottamassa suht sivistyneesti mietoja juomia niin siitä on jopa hyötyä. Kohtuu juomisesta en siis koe olevan haittaa, eikä ainakaan äänestäni huomaa jos olen eilen käynyt parilla. Mutta jos on tullut otettua muutama liikaa niin ja iskee semmottiis krapula oikein maanjäristyksen lailla niin voisin sanoa että viikko menee ennen kuin tuntee olevansa taas oma ittensä. Sainsinko valistusta ja keskustelua aiheesta. Tupakoinnista ollaankin puhuttu jo että siitä tuskin mitään hyötyä on, mutta itse koen että kun osaa ottaa silloin tällöin sivitysneesti niin laulu lähtee taas paljon rennommin kun on vähän päästänyt höyryjä ja antanyt äänensä levätä päivän pari. |
Minulla kun on tuo laulu vielä sen verran alkutekijöissään, että aina ei se varmuus ole ihan sitä kuin pitäisi. Eli omalla kohdalla tarkoitan sitä, että ei saa laulettua tarpeeksi rennosti ja ääni jää ohueksi pihinäksi. Siihen tilanteeseen olen huomannut, että yksi kalja auttaa hakemaan sen rentouden, ei siis todellakaan yhtään enempää. Kalja sinällään ei paranna lauluääntä, oikeastaan päin vastoin, mutta mielestäni pahempi ongelma on se, että jos ei saa sitä rentoutta lauluun. Siitä sitten jos tulee otettua enemmän kuppia, en kehtaa hirveesti ees sanoo, kun ei siitä laulusta tule silloin mitään. Ei siihen jaksa keskittyä, eikä kroppaansa osaa hallita ollenkaan. Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29 |