Aihe: Mikä on edullisin laite tms. kun haluaa kuulla omaa laulua?
1
Punatulkku
30.11.2007 17:40:22
Mikähän olis paras ja halvin systeemi vain itsenäiseen laulutyöskentelyyn? Olen nyt vain ilman mitään mikkiä tai äänentoistoa laulanut ja välillä haluaisin kuulla ääneni ihan mikinkin kautta.

Tietokone olis ihan hyvä väline. Mulla on tällä hetkellä äänikortti rikki koneessa, mutta sen saa korjattua. Tai oikeastaan musiikki kyllä kuuluu, mutta ääni mikin kautta ei, joten tiedä sitten mikä on vikana. Ja mikki on ostettu Mustasta Pörssistä, maksoi kork. 50e. Ei mikään ihan halvin mikki, mutta onko silti surkea? Että ääni ei kuulu kunnolla?

Toisella t.koneella kokeilin ihan vain windowsin ääniohjelman kautta tuolla mikillä laulaa ja aika pieni ääni tulee. Eli onko se mikistä vai ääniohjelmasta riippuvainen että kuinka isolla ääni tulee? Olen kuullut sellaisesta ilmaisesta ohjelmasta kuin audacity jonka saa netistä.

Mutta jostain olen lukenut että pitäisi olla laadukas mikki että se ääni kuuluu hyvin?

No entä sitten muut vaihtoehdot? Stereoihin joissa mikkipaikka tökätään mikki ja aletaan vaan laulamaan?

Tarvisin todella apua tähän tilanteeseen kun olen jumittunut tähän ilman mikkiä laulamiseen jo monta vuotta kun en oikein tiedä noista vehkeistä mitään ja se pistää hatuttamaan.

Eli löytyykö apua täältä?
Wash Burn
01.12.2007 05:21:15
Tarkista ihan ensimmäiseksi ääniasetukset, voipi olla että mikin volyymi on liian pienellä.
Punatulkku
01.12.2007 11:56:48
Olen tarkistanut, ei auta... Yksi tuttu on joka tietää tietokoneista. Hän voi ehkä auttaa. Jos ei, niin vien huoltoon. Tai sitten ostan pelkät vanhat stereot joissa mikkipaikka ja laulan sitä kautta.. En tiedä sitten kummasta kuuluisi paremmin?
tanjuli
02.12.2007 14:15:49
Sanelukone saattais toimia tohon tarkotukseen jopa hyvin.
[i hear voices but at least they're on tune]
Pelsi
03.12.2007 01:48:17 (muokattu 03.12.2007 01:49:18)
Onko sulla se mikki nyt varmasti mikrofoniliitännässä eikä line in -liitännässä?

Itse ostin Biltemasta tuollaisen USB-äänikortin, joka maksoi jotain parisen kymppiä, kun omasta koneesta hajosi äänipiiri enkä ole jaksanut viedä huoltoon. Toimii samantien, kun laittaa kiinni koneeseen.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri … htm&tuote=23300&ryhmaid=132

Audacityn saa täältä:
http://audacity.sourceforge.net/

On se ilmaisohjelmaksi tosi kätevä, ja tuollahan voit harjoitella vaikka stemmojakin, jota ei Windowsin Ääninauhurissa pysty tietääkseni tekemään...
| >-)))>
Punatulkku
03.12.2007 15:18:55
Kiitos kaikille neuvoista. Räpläsin noita ääniasetuksia koneesta ja nyt mikistä kuului ihan kohtuuhyvin ääni!! Hyvä, ettei tarvinnut ostaa mitään ylimääräisiä laitteita. Sitä audacityä voisin jossain vaiheessa opetella käyttämään. Nyt kokeilen vain tolleen yksinkertaisesti. Kerrostalossa vaan kun asuu niin ei haluaisi että se ääni kuuluu naapuriin, mutta ei kai sille mitään voi. Tai siis lähinnä hävettää jos naapuri kuulee mun ehkä epävireisiä lauluviritelmiä.
ushimir
16.12.2007 13:09:16

Kännykkä... Äänitä semmosel.
maustaja
09.01.2008 18:39:53
Sanelukone saattais toimia tohon tarkotukseen jopa hyvin.

Mulla on ollut käytössä jopa kaksikin sellasta. Stereoäänitys on mahdollista. Voi liittää ulkoisen mikin. Olympuksen vehkeitä. Käteviä.

Ks. http://www.olympus.fi/consumer/2581_WS-300M.htm
A.Starving
11.01.2008 20:15:12
My First Sony nauhuri, voi löytää kirppparilta parilla €:lla. Vaatii tietty et löytää c-kasetteja jostain.
http://www.epinions.com/images/opti … ette_Player_Recorder-resized200.jpg
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Asman
20.01.2008 23:17:01
Kyllä vanhoja kunnon C-kasetteja löytyy ainakin Clas ohlssonilta, siis jos sellainen läheltä löytyy
Elä niinku haluat, eläkkeellä on aikaa pyytää anteeks.
MartinB
21.01.2008 10:47:15
Kyllä mä sanoisin että pidemmän päälle on digi-tallennin paras, sanelukoneet on tuollaisia pieniä ja erikoistumattomia ja kalliita vehjeitä. Digi-tallentajasta voit saada tunerin, eli virittimen, joka näyttää soivan sävelen tason, plus rytmin plus monta raitaa, ja hinta ei huimaa loppupeleissä päätä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)