Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eko tiger tms.
1 2 3
musamies
18.04.2006 21:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään tiedossa netissä mitään MP3:sta, mistä vois käydä kuuntelemassa miten se Tiikeri Ego soi?
 
Leikari
18.04.2006 22:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Whoaa...oliskohan vehje myytävänä?
 
tästä äskettäin huuto.netissä myynnissä olleesta merkistä varmaan oli kyse - -
 
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28993105
 
tosi moternin näköinen :-)
 
liekö sama malli...
 
Soitetaan jamia!
Leikari
18.04.2006 23:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään tiedossa netissä mitään MP3:sta, mistä vois käydä kuuntelemassa miten se Tiikeri Ego soi?
 
Tähän hätään en mitään saittia tiedä - - pitäisi varmaan ottaa hommaksi pistää omista juusto-uruista (Eko Tiger, Hohner Ramses Ritmo, Excelsior..) näytteet nettiin. Käytännössä en tuota pääse tekemään ennen syksyä vaikka homma ei sinänsä iso olekaan.
 
Soitetaan jamia!
tonecab
19.04.2006 17:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28993105
 
tosi moternin näköinen :-)
 
liekö sama malli...
 
No ei, tuohan muistuttaa jo soitinta. Se mistä puhuin muistuttaa kansi kiinni neliskulmaista omilla jaloilla seisovaa äänestys-lipuke-pönttöä, ihan totta!
 
uneksija
20.04.2006 19:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei, tuohan muistuttaa jo soitinta. Se mistä puhuin muistuttaa kansi kiinni neliskulmaista omilla jaloilla seisovaa äänestys-lipuke-pönttöä, ihan totta!
 
Ettei merkki kuitenkin ollu Bergman? Sen niminen ruotsalainen firma on aikoinaan tehnyt Klavitron-malliston putkiurkuja, joita oli sekä yks-tasonen keikkavehje että kakstasosiakin malleja. Tuon linkin takaa kun kaivaa "equipment -> organs" niin löytyy Bergman Klavitron 2:sta videota:
 
http://www.roth-handle.nu/
 
Ruotsissa tuon härvelin lempinimi oli muistaakseni "symaskin", ompelukone. Kerran sain yhdeltä ruotsalaiselta tutulta sähköpostiviestiä, että ois tiedossa halvalla tommonen Klavitron eikä hänellä itsellään ollut juuri silloin rahaa, mutta enpäs just sillon ollu vähään aikaan tsekkaillu sähköpostia ja härveli oli ehtiny mennä. Hitsi!
 
tonecab
21.04.2006 16:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei merkki kuitenkin ollu Bergman?
 
Nyt kuulostaa tutulta, sehän se taisi olla!
 
savoy dlx
24.04.2006 22:14:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun luokse voi tulla kuuntelemaan ja kokeilemaan Eko Tiger soundia. Mulla myytävänä (jälleen) 1 kpl 61-malli vuodelta 76. Ja varaosiksi pienempi Junior!
Vahvistimeksi Hohner Orgaphon putkivahvari. Loistosoundi.
Masa Saloranta
040-7718996
 
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää.
savoy dlx
24.04.2006 22:19:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin se vuosimalli useimmiten löytyy koskettimien suojakannen alapinnassa olevasta stampista, siinä pitäis olla leimattuna kuukausi ja vuosiluku.
usein vaan on koko kansi kateissa...
MS
 
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää.
miikargh
04.01.2010 21:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1351 päivää vanhaan ketjuun!
 
Minulle ois tulossa Eko Tiger Duo mahdollisesti lähitulevaisuudessa. Siihen vain pitäisi kuulemma "kontaktinesteet" vaihtaa. Olen aivan untuvikko kosketinmaailmassa ja minulla ei ole hajuakan mitä tommonen operaatio tarkoittaa tai maksaa.
Osaako kukaan selventää?
 
Is the mojo risin'?
mack the knife
04.01.2010 21:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonecab: Viiden tunnin tanssikeikka Eko tigerilla? Veikkaan että ensin hiiltyis bändi, lopulta yleisökin ;-)
 
Pimein sähköurku mitä oon soittanut on varmaan yhen tutun vanha ruotsalainen muistaakseni Malmberg-merkkinen putkitoosa. Kansi kiinni se näyttää erehdyttävästi äänestys-lipuke pöntöltä ja kansi aukikin jonkinlaiselta ompelukoneen ja soittimen välimuodolta.
Kokonaisuuden kruunaa eräänlainen rytmilaitteen esimuoto jossa erillisellä polkimella tehdään kanta/varvas-periaatteella bassari ja virveli. Eli jalkaa polkemalla syntyy tsunk-paf-tsunk-paf peruskomppi tai myös valssi onnisuu, eli tsunk-paf-paf-tsunk-paf-paf. Soundi on tietysti vielä samasta maailmasta...

 
Nyt pääsi kyllä ääneen nauru. En ikinä ole kuullutkaan tuommosesta.
 
COVS n:o 1.
jurpontor
05.01.2010 11:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miikargh: Minulle ois tulossa Eko Tiger Duo mahdollisesti lähitulevaisuudessa. Siihen vain pitäisi kuulemma "kontaktinesteet" vaihtaa. Olen aivan untuvikko kosketinmaailmassa ja minulla ei ole hajuakan mitä tommonen operaatio tarkoittaa tai maksaa.
Osaako kukaan selventää?

 
Muista vaihtaa suodatin samalla kun vaihdat öljyt, suodattimen vaihto on melkein tärkeämpää kuin öljyn koska jos suodatin on tukossa, pumppu työntää öljyt ylipaineventtiilin kautta sen ohi ja tällöin suodatin ei luonnollisestikaan suodata yhtään mitään. Nyrkkisäännönomaisesti talvisaikaan notkeampaa, kesäisin sitten paksumpaa, etenkin jos on kulunut kone tai heikosti painetta tuottava öljypumppu. Mulla Mersussa talvisin Delvac 10W-30 ja kesäisin 15W-40. Paineet pysyy kivasti yli kahdessa kilossa tyhjäkäynnilläkin. Näissähän on sille mekaaninen mittari.
 
Eikun ainiin, tässä tais olla puhe Ekotiikeristä, sori.
 
Tämäntyyppisissä uruissa ei ole mitään nesteitä missään. Sen sijaan koskettimistosta löytyy kontaktilankoja ja -tankoja. Jos vain tietyt koskettimet rahisevat, pätkivät tai eivät soita kaikkia valittuja ääniä, vika on niissä. Jos vika puolestaan on samanlainen koko koskettimiston matkalla, syypää on todennäköisimmin äänen valintakytkimen kontaktit. Kontaktilangoista lähtee törky esim. pumpulipuikolla ja isopropanolilla, sitkeämpiin tapauksiin mm. Etolasta saatava ns. "taikasieni" on mainio. Noita kytkimien kontakteja olen joskus putsaillut kynsiviilalla, veikkaanpa että taikasieni toimis niihinkin.
 
Jahka saat vehkeen itsellesi, kirjoita tarkempi kuvaus viasta niin katsotaan lisää.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Murgo
05.01.2010 16:56:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko "kontaktinesteellä" tarkoitettu contact cleaneria eli kontaktien PUHDISTUSnestettä jolla on ehdotettu putsattavaksi kytkimet, kosketuslangat ja potikat?
 
Mitään VAIHDETTAVAA nestettä noissa ei todellakaan ole.
 
Taikasienillä toki varmaan saa ihan uusia soundeja laitteeseen kuin laitteeseen :)
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
KoskPaavo
05.01.2010 21:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meiltä löytys 150€:lla tosi eksoottine puolanurku Elgam (B-3) tms. Erkki Ertama soundit. Vois olla 1970- luvulta, transistorikomistus.
 
Humppamuseon intendentti
jarmotk
19.03.2010 22:41:58 (muokattu 19.03.2010 22:58:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin äitini tuella 1978 Eko Tiger yksitaso-urut, hintaa oli 2800 markkaa eli melkein 500 euroa, tämän päivän rahassa euroina markat. Kitaransoittajana opettelin sillä soittamaan pianoklaviatuurilla. Ja olihan siinä rytmikone ja opin kuuntelemaan muitakin kuin itseäni. 20 v. päästä siitä pimahti verkko-osa ja se vietiin kierrätyskeskukseen. Vuonna 2008 löysin Pun. Rist. Kontista kaksitaso- Eko Tiger urut malli duo R. Nostalgiasyistä olen ruvennut sitä soittamaan ja rasvaamaan sisuskaluja, kun on ollut niitä kontaktihäiriöitä. Ja ääni on miellyttävä, eikä metallinen, melkein kuin Hammond. Mutta eihän se tietenkään akustista soitinta korvaa. Onneksi on mulla haitareita, kitaroita ja mandoliineja . Luulen, että joku päivä joku maksaa tästä kaksitaso-Ekosta mulle saman kuin minä Konttiin. Eli 70 e
 
oksatboys
19.03.2010 22:48:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kierrätyskeskuksissa on yleensä vaan isot läjät niitä isoja kotiurkuja, joita kukaan ei halua, mutta löysin viime syksynä Gem caravanit ekokuopiosta. Olivat muoviin käärittynä, sisälsi jalat, nuottitelineen ja vielä kytkentäkaavion. Kytkikselle ei ole käyttöä, kuin sen verran että korjaisi vibraaton, joka ei toimi nyt ollenkaan. Mitenhän kauan on ovat olleet muoviin käärittyinä, kun sisällä ei ollu pölyä juuri ollenkaan ja kunto on muutenkin mint. Niin ja maksoi 20€. Offtopic mutta urut on kivoja.... :{|
 
jarmotk
19.03.2010 23:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raha on tässä hiukan epäoleellinen asia. Kun menee keikalle, niin voi vaikka tiks-sahalla soittaa yleisö tyytyväiseksi. Jostain ihmeen syystä soittajan persoona on ratkaiseva, soitti hän vaikka vessapaperilla kamman päällä. Myös se, että 1970-luvun sähköurut ovat naurun alaisessa hinnassa tänään, johtuu siitä, ettei niitä ole otettu keikalle mukaan. Siis soittotaito esiin ja kaunisääniset soittimet. On väärin, että nykysyntikoissa on jo soittovirheen korjausautomatiikka. Ei siinä paljon luovuus ja improvisointi kukoista.
 
miikargh
29.04.2010 18:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna ois tiikerit tulossa, mutta ovat ilmeisesti jotenkuten hajalla eli eivät toimi.
Misä näitä voi korjauttaa?
 
musamies
29.04.2010 20:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös se, että 1970-luvun sähköurut ovat naurun alaisessa hinnassa tänään, johtuu siitä, ettei niitä ole otettu keikalle mukaan. Siis soittotaito esiin ja kaunisääniset soittimet.
 
Täällä mies, jolla 1970-luvun urut keikalla silloin tällöin.
 
Osansa voi asiaan olla, että läheskään kaikki noista ei ole niin kovin kaunisäänisiä!
 
Mutta ne, jotka kuulostaa mukavalta soittajansa käsittelyssä, pitäs ilman muuta saada mukaan myös keikalle :D
 
Murgo
30.04.2010 05:41:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo isot "mööpelit" ovat varmaankin halpoja juuri siksi että vievät paljon tilaa ja ovat raskaita ja hankalia roudata. Keikkamallien kysyntä on jo ihan toista luokkaa, myin tuon "poikkisahatun" Wiggenin joku aika sitten (kämppä alkaa olla rojua täynnä, tilaa uusille hankinnoille piti saada), laitoin hintaa kolme kertaa sen minkä aihiosta itse aikoinaan maksoin (mikä tosin oli lähinnä "uloskantohinta", kyselyitä tuli useita ja urut menivät muutamassa päivässä eli enemmänkin olisi voinut saada.
 
Mietin jo tuossa että kannattaisiko alkaa ostella ja modata näitä, mutta eipä tuossa kuitenkaan tuntipalkalle päässyt, senverran työtä tuo muutos teetti ja materiaalejakin toki kului jonkin verran.
 
Olen kyllä jo ehtinyt myyntiä pari kertaa katuakin, tällä hetkellä kun kotitreenikalustona on MIDI-koskettimet ja tietokone, urut olivat sikäli kätevät että pienen treenin pystyi vetämään koska vain, virrat päälle ja soittamaan, mutta nyt täytyy käynnistää kone ja softa ennenkuin ääntä lähtee joten soiteltua tulee harvemmin.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
musamies
30.04.2010 11:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIDI-koskettimet ja tietokone, urut olivat sikäli kätevät että pienen treenin pystyi vetämään koska vain, virrat päälle ja soittamaan, mutta nyt täytyy käynnistää kone ja softa ennenkuin ääntä lähtee joten soiteltua tulee harvemmin.
 
Täällä sama havainto, että MIDI-kiippari ja tietskari eivät ole treenivehkeenä toimivin mahdollinen yhdistelmä koska kynnys treenaamiseen on liian suuri. Treenattua tulee vasta jos on hyvin määrätietoisesti päättänyt treenata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «