Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steinway & Sons
1 2 3
baron
17.04.2005 19:57:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on semmonen taloudellinen tilanne että pystyi
panostamaan vähän parempaan flyygeliin.
Hintaa tuli noin 70.000€ että olihan se helvetin kallis...
Joo tuli ohjekirjanen... tyhmä olin kun kysyin, mutta kiitos neuvoista anyway =)

 
Ai rahat loppu kesken ja jouduit tyytymään pikkustaikkariin?
Onhan ne ihan kivoja köyhemmille.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
mart-t
17.04.2005 22:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän hienosti että: "Aika kallista".
 
No kun kukaan ei vastannut vielä, niin kai se on jonkun tehtävä: "Elämä on".
 
Sanokaa mulle ihan suoraan - oonko mä liian lyhyt?
pianistityttö
18.04.2005 13:30:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kateellinen, en ole kateellinen. En. En varmasti.
 
--- On se silti niin väärin että kitaristi ostaa tosta noin vain Steinwayn!! >:P Phuh.. menen tästä harjoittelemaan tyhmällä Yamahallani.
 
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
ROuster
18.04.2005 15:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kateellinen, en ole kateellinen. En. En varmasti.
 
--- On se silti niin väärin että kitaristi ostaa tosta noin vain Steinwayn!! >:P Phuh.. menen tästä harjoittelemaan tyhmällä Yamahallani.

 
Kyllä osaan sitä pianoa soittaa että...
 
Ite kävin ainakin musa fasulla pitkän harkinnan jälkeen vähän
koklaamassa ja tilasin sen sieltä, että ehkä aika työlästä lähteä Hampuriin asti kokeilemaan... tai ehkä siitä saa jonkun überpiano
elämyksen en sitte tiedä...
 
Hendrix + Fender = I surrender
LJ
21.04.2005 12:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et lähtenyt, vaikka F-Musiikki tarjoaa kaikille Steinwayn ostajille kahden hengen viikonloppumatkan Hampuriin, tehdaskierroksineen kaikkineen! (Hampurin tehdas täyttää tänä vuonna 125 vuotta.)
 
baron
21.04.2005 12:27:19 (muokattu 21.04.2005 12:29:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et lähtenyt, vaikka F-Musiikki tarjoaa kaikille Steinwayn ostajille kahden hengen viikonloppumatkan Hampuriin, tehdaskierroksineen kaikkineen! (Hampurin tehdas täyttää tänä vuonna 125 vuotta.)
 
Joo, se F-musan Steinway-valikoima on aika suppea, että kyllä mä ainakin olisin lähtenyt katsomaan täydellisempää valikoimaa.
Ei se Hampurinkaan valikoima kovin suuri ole, tekevät 400 soitinta vuodessa.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
baron
22.04.2005 09:14:57 (muokattu 22.04.2005 14:29:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ihan oikea "Steinway"-ongelma.
 
Mikä on nimen korrekti ääntäminen?
 
Sen verran tiedän, että Steinweg-pianonrakentajaperhe muutti jenkkeihin, pisti pystyyn lafkan, joka alkoi menestyä ja sitten "amerikansivat" nimensä.
Joku broidiksista ei viihtynyt USA:ssa, palasi Saksaan ja pisti pystyyn sivulafkan sinne.
 
Olen kuullut saksalais-englantilaista sekaääntämystä "stainvei" mutta onko siinä mitään järkeä?
 
Kai pitäisi ääntää amerikkalaisittain eli miten??
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
LJ
22.04.2005 14:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kysymys. "Steinvei" kuulostaa luontevammalta, vaikkakin sitten Steinbeck äännetään usein "stainbek".
 
baron
22.04.2005 14:37:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kysymys. "Steinvei" kuulostaa luontevammalta, vaikkakin sitten Steinbeck äännetään usein "stainbek".
 
Tässä on se ero, että Steinbeck on "saksalaismuotoinen" nimi eli periaatteessa korrektia on ääntää se saksalaisittain. Toisaalta jenkit yleensä ääntää amerikkalaisittain nimen kuin nimen, riippumatta siitä, miten se originaalikielellä äännettäisiin.
 
Ymmärtääkseni "sivistynyt" jenkkiääntäminen Bach'ista on "bak" mutta Modern Jazz Quartet Helsingissä käydessään kyllä soitti "dzan bätsin" piisejä.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Pimputtaja
22.04.2005 17:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli ostin tommosen uuden Steinwayn flyygelin tuossa pari viikkoa sitten ja sen pitäis tulla taloon ihan parin päivän sisällä.
 
Onneksi olkoon..:D ja täytyy myöntää et olen aika kateellinen sinulle..
 
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
Mikko T.
26.04.2005 23:39:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin eilen kaupasta lauantaimakkaraa ja kurkkua, tietääkö joku kummin päin ne pitää laittaa hapankorpun päälle - kurkut makkaran alle vai päinvastoin?
 
Kuule, jos oikeasti ostat Staikkarin, ekan vuoden ylläpito virityksineen sisältyy hintaan, samoin kuin se, että sieltä tulee heebo mittaamaan, että varmaan mahtuu kolhiintumatta ovista sisään. Hassua ettei myyjä maininnut.
 
tv nimimerkki "kaverilla on, itellä ei"
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.tk
baron
26.04.2005 23:53:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin eilen kaupasta lauantaimakkaraa ja kurkkua, tietääkö joku kummin päin ne pitää laittaa hapankorpun päälle - kurkut makkaran alle vai päinvastoin?
 
Kuule, jos oikeasti ostat Staikkarin, ekan vuoden ylläpito virityksineen sisältyy hintaan, samoin kuin se, että sieltä tulee heebo mittaamaan, että varmaan mahtuu kolhiintumatta ovista sisään. Hassua ettei myyjä maininnut.
 
tv nimimerkki "kaverilla on, itellä ei"

 
Mä oon joskus soitinkaupassa erehtynyt sanomaan sanan "staikkari" ja heti on oltu tarjoamassa kahvia ja mukavampaa istuinta ja oon joutunut kieltäytymään, koska ei (taloudelllisista syistä) oikeaa ostoaietta ole ollut, enkä ole halunnut bluffata.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Mikko T.
27.04.2005 10:31:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon joskus soitinkaupassa erehtynyt sanomaan sanan "staikkari" ja heti on oltu tarjoamassa kahvia ja mukavampaa istuinta ja oon joutunut kieltäytymään, koska ei (taloudelllisista syistä) oikeaa ostoaietta ole ollut, enkä ole halunnut bluffata.
 
Eikä Steinway ole edes kalleimmasta päästä flyygeleitä. Käykääpäs (erityisesti Baron, sinä rakas vanha pieru) tsekkaamassa www.fazioli-piano.com
 
Kymmenkunta vuotta sitten kallein Fazioli maksoi 2 miljoonaa Suomen markkaa, nykyistä hintapolitiikkaa en edes viitsi alkaa netistä etsiä. Näin muuten ison Faziolin teräshäkissä Pietarin konservatoriossa keväällä 1995, ei ollut asiaa lähemmäksi.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.tk
baron
27.04.2005 10:45:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä Steinway ole edes kalleimmasta päästä flyygeleitä. Käykääpäs (erityisesti Baron, sinä rakas vanha pieru) tsekkaamassa www.fazioli-piano.com
 
Kymmenkunta vuotta sitten kallein Fazioli maksoi 2 miljoonaa Suomen markkaa, nykyistä hintapolitiikkaa en edes viitsi alkaa netistä etsiä. Näin muuten ison Faziolin teräshäkissä Pietarin konservatoriossa keväällä 1995, ei ollut asiaa lähemmäksi.

 
Onhan ne upean näköisiä, erikoisesti malli 308.
Vaan miten mahtavat kestää ja vuosien saatossa pitää soundinsa ja arvonsa?
Vanhimmat vasta 25 vuotta.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Karlsson
27.04.2005 11:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan ne upean näköisiä, erikoisesti malli 308.
Vaan miten mahtavat kestää ja vuosien saatossa pitää soundinsa ja arvonsa?
Vanhimmat vasta 25 vuotta.

 
Ainut tuntemani Fazioli-yksilö on pohjastaan halki.... Korjattu ja kovassa käytössä kylläkin.
 
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
ReBeat
23.12.2009 09:26:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tulee pitkä dokumentti Steinwayn rakentamisesta. TV2 klo 22.55.
 
"Dokumentti seuraa askel askeleelta maailmankuulun Steinway-flyygelin rakentamista muusikoiden kertoessa mitä he instrumentilta odottavat."
 
http://telkku.com/tiedot?oid=2009122322551
 
baron
23.12.2009 09:28:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Tänään tulee pitkä dokumentti Steinwayn rakentamisesta. TV2 klo 22.55.
 
"Dokumentti seuraa askel askeleelta maailmankuulun Steinway-flyygelin rakentamista muusikoiden kertoessa mitä he instrumentilta odottavat."
 
http://telkku.com/tiedot?oid=2009122322551

 
Kiitti vinkistä!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
andrei
23.12.2009 22:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Onhan mullakin tuo staikkari D ollut pitkään ostoslistalla, mutta kun ei mahdu nykyläävään niin ensi pitää säästää kunnon asuntoa varten.
 
Edit: Mun käsityksen mukaan staikkarit käydään itse valitsemassa Hampurissa, ainakin mä aion sitten niin tehdä.
Mitähän staikkareita on hyllytavarana?

 
Sun kantsii muuttaa ylös pohjoiseen niin saa halpoja kämppiä ja kalliin staikkarin
kun myy etelän asunnon :)
 
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Quru
23.12.2009 22:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää tsekkailla tuo staikkaridokkari, vaikuttaa hyvältä
 
"Ja jos multa kysytään niin tää meidän alkoholisoitunu, mielenvikanen, kaikesta valittava, tosiaan kyyläävä, herroja vihaava, köyhiä vihaava, vertasiaan kadehtiva, itseään vähättelevä maailman heikkoitsetuntosin kansa on loppujen lopuks aika helvetin hien
Kukkis 77
24.12.2009 00:21:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kyllä helvetin mielenkiintoinen dokkari. Se virittäjähippi oli ihan paras hoho.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «