Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kommentteja technicsistä
1 2 3
Titares
29.06.2007 05:57:27 (muokattu 30.06.2007 05:40:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamalla satasella saa mm. seuraavan SD2-pikkuboksin, jolla on kokoa vain noin 15cm x 15cm x 4cm!
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=146462&o=0&#p7284404
 
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että se on näppärä. Ostin purkin tänäkeväänä Pedro Dera:lta Muziekhuis Dera:sta Hollannista, jonka yhteystiedot löytyvät em. linkistä. Vähän aikaa sitten tuli myös uusi "softapäivitys" Tyrosta varten.
 
mukeli
01.07.2007 20:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen lisää ..moi
 
Mulla on KN2000 keikalla ja hakkaa ja kaataa mummot kumoon mennen tullen ainakin humpassa, valssissa, tangossa rytmeillään ja soundeillaan kaikki keyboardit mennen tullen ja näppäimistö huippujämäkkä ja ne urkusoundit ja erkikseen fiksatut hanurisoundit..jeps..Muihin tyyleihin käytän sitten Yammun PSR1100..3000 jne.
 
Nim. Kokemuksen kautta
 
Eeroplane
03.07.2007 14:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy SX-KN930. Itse kun en juuri käytä muuta kuin urkusaundeja, on laite osoittautunut yllättävänkin välttäväksi varalaitteeksi. Ilman mitään efektointia urut on toki kökköjä, mutta kun hoksaa ne säröt sieltä ja yhdistää pari eri urkusaundia... Avot. Ainakin kotona itekseen on mukava soitella. Linjasaundi suoraan PA:han oli tosin ehtaa plastiikkia ainakin sillä ainoalla keikalla missä olen tällä soittanut tähän mennessä (aika tuore hankinta ja "ykkösbändin" keikoilla kulkee vanha Yamaha Electone FE-40+Fender Hot Rod Deluxe yhdistelmä), tosin hoksasin jälkikäteen että säröä olisi pitänyt ruuvata isommalle kuin vehkeen omien kaiuttimien kanssa... Se särö tuntuu jotenkin lämmittävän/"syventävän" saundia jonkin verran, vaikkakin sen kanssa saa olla varovainen ettei mene niin ruvelle että puuroutuu.
 
Ja mitä tulee muihin kuin urkuihin (no okei ei siellä ole kun 2-4 oikeasti käyttökelpoista urkua... mulle, tosin vain yhdellä saundilla soitan Yamahallakin), jyhkeät synameiningit yllätti tossa viime viikolla kun niitä ensimmäisen kerran tutkin. Muka-Rhodes saundi on onneton (paranee kitaravahvistimen läpi soittaessa tosin), klavinetti alakerrastaan kohtuullinen ja piano.. no.. On se parempi kuin vastaavanlaisissa vehkeissä yleensä. Tosin en osaa soittaa pianoa joten...
 
Saattaa muuten olla että luovun tästä laitteesta lähikuukausina, kun olisi oikeaa urkua tiedossa... Vielä pitää kyllä harkita tarkkaan kun ovat niin kätevät kotona, ja olen kokemuksen kautta niellyt periaatteen että soittimia ei kannata ikinä myydä oli ne mitä hyvänsä.
 
Disclaimer: Minähän en ole ns. "oikeasti" kosketinsoittaja, vaan kitaristi joka on ikänsä saanut Hammond-saundista erityisiä viboja ja sitä kautta tilaisuuden tullen alkanut soitella urkuakin, joten saundikäsitykseni voi poiketa "oikean" kosketinsoittajan käsityksistä...
 
faq1
10.07.2007 08:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on vielä wanha KN1000. Onkohan tähän kukaan tehnyt suom. komppeja, kun nuo koneen oman on jo niin läpisoitetut?
 
Hedr
24.02.2008 22:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin, oikeastaan mielessäni on kehkeytynyt pakkomielle saada KN7000! Tähän asti olen tyytynyt KN2000:een, mutta nyt on vihdoin muutoksen aika. Olen tutkiskellut ja perehtynyt eri koskettimiin jo pitkän tovin, ja katsoin KN7000:n sopivan parhaiten tarpeisiini, ja todellakin aion sen hankkia.
 
Vaan mikä neuvoksi, kun niitä ei valmisteta enää? Käytettyä vempelettä olen luultavasti siis aikeissa ostaa, mutta mistä!? Ei tahdo löytyä ainakaan Suomesta näitä. Jossain eBayssa on niitä ollut, vaan tiedä sitten onko ne luotettavia... Ja sitäpaitsi suurin osa ei lähetä ulkomaille niitä ja sekin maksaisi. Enkä ole aikeissa tehdä mitään ulkomaanmatkoja. Miten voinkaan selvitä tästä kinkkisestä tilanteesta? :(
 
Joo nostin vanhan ketjun ylös mutta eihän se meitä haittaa, eihän? :)
 
cjomett
18.05.2008 09:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ketjussa kysellään Technicsin ominaisuuksita ja soundeista.
Mulla on KN2000 ja soittelen sillä päivittäin.
 
Mielestäni sen soundit on riittäviä bändisoittooon, mutta jos
soittaja haluaa pelkkää piano-soittoa, on uusissa soittimissa
aidomman kuuloiset soundit.
 
Tänäkin päivänä Technics soitinta näkee juuri tanssipändeillä.
 
Itselleni soitin on hyvä erityisesti 16 raitaisen seqvenserin takia.
Lähinä pianosoudit vois olla hieman paremmet, mutta soittimen muut
ominaisuudet hakkaa edelleen tämän päivän kotisoittimet.
 
Vaihtaisin tämä ainoastaan yamahan S900 soittimeen ja sen varmaankin teen kun
yammun hinta laskee alle 1000€.
 
Suosittelisin musiikkia aloittavlle tuon KN2000 soitinta. Sen monipuolisuus peittoaa monet tämän päivän uudetkin soitimet.
 
kiippariippa
27.05.2008 09:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jonkun verran keikkaillut P-30:n kanssa, itse en tosin sellaista omista. Minusta se on aivan mainio soitin. Hyvä kosketus, mihin nähden myös kevyt roudata. Ja ennen kaikkea, todella mainio pianosoundi. Monenlaisia pianosoundeja kokeilleena ja vieläkin sitä "oikeaa" metsästävänä ei tee ollenkaan pahaa sanoa, että minusta yksi parhaista pianosoundeista mitä olen keikalla käyttänyt. Leikkaa bändin läpi hienosti ja tekee just sitä mitä sormilla käskee sen tehdä.
 
Tulipas suitsutusta...
 
Villa Nuutti
20.09.2016 20:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aaro: kuinka noita moduleita muuten yleensä ottaen nykyään kaupan pyörii?
Ajatuksena on nääs ollu hommata joku midimoduli vanhan synan huonojen saundien tilalle.
Saa sitten nähä tuleeko semmosta koskaan hommattua, ehkä koitan kattella jotain softalaitteita sitten...
en tiedä vielä!
 
E: poistin tyhmän kommentin...

 
Mulla on. Tuollainen sx kn2000 kuin pakasta otettu - millaista hintaa siitä voisi pyytää ?
 
ajansävel
30.09.2016 11:30:27 (muokattu 30.09.2016 15:59:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hinta menee 300 - 500 euron haarukkaan. Kestäviähän nuo ovat kuin mikä, mutta niiden käyttöarvo on parempi kuin myyntiarvo.
 
Jos Suomi-komppien disketit kulkevat koneen mukana, se on iso plussa kaupanteossa.
 
luopape
04.10.2016 16:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lieneeköhän Suomessa vielä muita GX sarjan teknareita jäljellä, http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/ … _pcm_sound_keikka_urut_30786025.htm Voisi kuvitella, että joitakin vielä olisikin. Itsellä tuon sarjan yläpään vejhe GX7. EN-sarjalaisia lienee enemmän. Olisi mukava kuulla kokemuksia molemmista sarjoista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «