Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koskettimet
1 2
Dj. Osku
29.06.2003 13:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite soitan bändissä kitaraa, mutta itekseen kotona soitan koskettimia. Soitan mitä päähän pälkähtää, mutta en mitää lastenlauluja ja konepoppia! Yleensä heviä..
 
noir
29.06.2003 13:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä dissaa lastenlauluja, diversiteetti on hyve. Tai jotain...
 
Knowledge is power, France is bacon.
Jabbe
29.06.2003 13:12:11 (muokattu 29.06.2003 13:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin ensin, että häh, mut tää selittääkin kaiken:
 
Dj. Osku
 
"Kuvaus: Noo 10 vee pojannappula. Eipä muuta!"
 
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
Juho L
29.06.2003 14:14:16 (muokattu 29.06.2003 14:16:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaatiko tämä tosiaan oman viestiketjun?
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Jabbe
29.06.2003 19:09:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitseeko edelliseen kysymykseen tosiaan vastata?
 
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
Snowblind
29.06.2003 20:48:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku kertoa mikä tämän topikin idea oikein on?
noir
30.06.2003 16:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku kertoa mikä tämän topikin idea oikein on?
 
Katso, päättele.
 
http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=13048
 
Knowledge is power, France is bacon.
Jabbe
30.06.2003 16:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmmm.. ei olis vaan M***?
 
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
Aivokalvo
02.07.2003 12:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vitsi, tää on tosiaan hyödyllinen keskustelu!
Kun otsikko oli Koskettimet, niin mä luulin että täällä kerrottais, mihin soveltuvat painotetut jne.
Mutta tää olikin jotain paljo tärkeempää!
No, onkos ilmoja pidellyt??
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Jabbe
02.07.2003 14:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

38 näkyi mittarissa olevan aamulla.
 
Painotetuhan sopii hyvin esim. pianotyyliseen soittoon, tosin suosin synakoskettimistoa pianonkin soittoon jos jotain rokimpaa tarvii soittaa, ei tarvi hakata niin kovaa eikä kädet hajoa. Rhodeseja on myös mukava soittaa vähän sekä että, riippuu ihan tyylistä.
 
Waterfallit ne vasta mukavat oliskin. Voi soittaa vähän kaikkea, ja erityisesti urkuja miellyttää soittaa.
 
Voi kun olis varaa ostaa se Nord Electro, Triton ProX (hyvät koskettimet!) ja vaikka Nord Lead 3. Noilla pärjäis mukavasti. Mitäs muut?
 
Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain...
Karlsson
02.07.2003 15:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aamulla oli kyllä aika ikävän harmaata, mutta nyt on jo ihan käypä jätskikeli.
 
Ja olen vain osa-aikainen kiipparimies, käytän lähinnä teorian hahmotteluun.
 
Kyllä on kiva ku on Rhodesissani kunno puukoskettimet, eikä muovia. Jotenkin tatsi on vaan niissä säädetty ihan hassuksi, pitäis rempata, mutta ei oo jaksanu. Ja pari kieltäkin on kuoleentunu.
 
Ja syntsa osastolla on toi Juno 60. Kylä lähtee! Siis mun tarpeisiini.
Lisäks ois ehkä joku monopulputin kiva, mutta kyllä nyt noillakin pärjää.
 
Vanhaa sen olla pitää.
 
I can´t believe it´s not music!
Aivokalvo
02.07.2003 16:07:15 (muokattu 02.07.2003 16:09:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tääl Mäntsälässä aurinko joo paistelee ja lämpöasteita on varmaan jotain 25. En tiiä. Voipi olla. Arvotus. On.
 
Niin, vanhojen pianojen koskettimethan aikoinaan tehtiin norsun syöksysarviluusta, näin ainankin eräs dokumentti elefanteista kertoi.
 
Ootteko muuten ajatellu, miks ne koskettimet on mustia ja valkosia? Ne on niin surullisia värejä, paitsi valkonen.
Eiks ne vois olla vaikka vihreitä ja keltasia, ja sitten kun niitä painaa, niin niihin syttyy sisälle violetti valo?
Eiks oiskii makeeta?
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Karlsson
02.07.2003 16:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, vanhojen pianojen koskettimethan aikoinaan tehtiin norsun syöksysarviluusta, näin ainankin eräs dokumentti elefanteista kertoi.

Ootteko muuten ajatellu, miks ne koskettimet on mustia ja valkosia? Ne on niin surullisia värejä, paitsi valkonen.
Eiks ne vois olla vaikka vihreitä ja keltasia, ja sitten kun niitä painaa, niin niihin syttyy sisälle violetti valo?
Eiks oiskii makeeta?

 
Kyllä nuo Stainwayt tai taa vieläkin omata norsunluu koskettimet? Tai ainakin jokin aika sitten vielä.
Norsunluu imee hikea joten ei tuu sitten soiton tiimellyksessä liukkaat koskettimet.
 
Ja Japanissa Valkoinen on surullinen väri. Et silleen.
 
I can´t believe it´s not music!
noir
02.07.2003 16:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on ollut lämpötilojen puolesta hirveä duunikeli. Hikeä virtaa.
 
Hommasin muuten hetkosen aikaa sitten Yamahan P-120:sen. Ei kaduta, ei. Pitäisi vaan vähän käydä piuhaostoksilla.
 
Mitä ehtinyt kokeilemaan, niin koskettimet tuntuvat oikein hyviltä, mukavan raskaat (mielipide, joo). Laitteen omista kaiuttimista tulee sen verran muovinen ääni, että pidän niitä hiljaisena taustalla, väriä antamassa ikäänkuin. Soitinääniä laitteesta löytyy omiin tarpeisiin liikaakin, mutta enhän minä kuin pianoa kaivannutkaan.
 
Hitto vaan kun ei liki vuoteen ole oikein soittanut, kun ei ole soitinta ollut. Nyt pitää lähteä taas harjoittelemaan. Mutta sehän on kuin polkupyöräily ;)
 
Knowledge is power, France is bacon.
Jabbe
02.07.2003 22:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootteko muuten ajatellu, miks ne koskettimet on mustia ja valkosia? Ne on niin surullisia värejä, paitsi valkonen.
Eiks ne vois olla vaikka vihreitä ja keltasia, ja sitten kun niitä painaa, niin niihin syttyy sisälle violetti valo?
Eiks oiskii makeeta?

 
Kaupassa näin kerran sellaisen digipianon, jossa oli ledit koskettimien alla. Kun painat niin syttyy valo. Ja laitteen demoja kuunnelleessa näkyy koskettimissa valot, voi katsella miten haamupianisti soittaa. Mutta ehdottomasti hupaisin ominaisuus oli Speden Spelit -henkinen opetusohjelma: värinäyttöön tuli nuotit, ja siihen koskettimeen, mitä pitää seuraavaksi painaa, syttyy valo, ja sitten seuraava jne.
 
Että kyllä se tekniikka on ihmeellistä.
 
Oletteko muuten nähneet sitä Yamahan sähkösuperflyygeliä, joka oli puna-hopeinen ja jossa oli tietokonekin sisäänrakennettuna? Niin että huhhuh...
 
Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain...
Snowblind
03.07.2003 00:29:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaupassa näin kerran sellaisen digipianon, jossa oli ledit koskettimien alla. Kun painat niin syttyy valo. Ja laitteen demoja kuunnelleessa näkyy koskettimissa valot, voi katsella miten haamupianisti soittaa. Mutta ehdottomasti hupaisin ominaisuus oli Speden Spelit -henkinen opetusohjelma: värinäyttöön tuli nuotit, ja siihen koskettimeen, mitä pitää seuraavaksi painaa, syttyy valo, ja sitten seuraava jne.
 
Minä taas ole nähnyt sellaiset lelukoskettimet jossa on ledit jokaisen koskettimen yläpuolella siinä "ohjauspaneelissa". Sitten oli joku nuottiteline siinä jossa joku ihme lukijahommeli, joka luki jotain systeemeitä sille pimputtimelle tarkoitetuista nuoteista (siellä nuottien alaosassa oli joku ihme lukupinta tjmsp.) ja sitten opeteltiinkin se biisi niiden ledejen avulla :)
 
Joo
kingdom
03.07.2003 03:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä haluan semmosen pianon joka soittaa itseään ja sitten ne koskettimet menee alas sen soiton mukana! Ootteko käyny vielä uimassa? Itse oon käyny kahdesti. Ekalla kerralla kylmää, tokalla kerralla oli jo lämpimämpää.
 
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
Snowblind
03.07.2003 11:20:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä haluan semmosen pianon joka soittaa itseään ja sitten ne koskettimet menee alas sen soiton mukana! Ootteko käyny vielä uimassa? Itse oon käyny kahdesti. Ekalla kerralla kylmää, tokalla kerralla oli jo lämpimämpää.
 
Ai sellaisen mitä on kaikissa länkkäreissä? Sellainen olisi kova. Ja teitenkin ollaan uimassa käyty! Parikin kertaa :D
 
Joo
Aivokalvo
03.07.2003 11:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kävin kesäkuun ekalla viikolla MUONIONJOESSA uimassa! Oli hyvinkin viileää..
Muutama-asteista vettä. Oikein kiva.
 
Ootteko miettiny, ett miks puut on just vihreitä? tai siis niitten lehdet/havunneulaset.
Onneks ne vaihtelun vuoks tippuu syksyllä pois, ne lehdet.
Nehän on siis niinku perjaatteessa aikakausilehtiä!
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Snowblind
03.07.2003 11:30:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä. Ajattele miten hienoa olisi jos ne olisi vaikka mustia! tai punaisia! tai VIOLETTEJÄ! tai psykedeelisissä sateenkaaren väreissä :D
 
Joo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «