Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektiä
1
Aivokalvo
31.05.2003 19:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä efektivempelettä itse käytätte syntikkanne kanssa ja kuinka hyvin "vain kitarakäyttöön" tarkoitetut efektit toimivat syntikoiden kanssa?
Olisi tarkotuksena itselleni hankkia Lexicon LXP 5-laitetta (sekä midikontrolleria siihen) Onko kokemuksia k.o. vehkeestä?
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Wuf
31.05.2003 23:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä efektivempelettä itse käytätte syntikkanne kanssa ja kuinka hyvin "vain kitarakäyttöön" tarkoitetut efektit toimivat syntikoiden kanssa?
 
Line6 Pod 2 toimii syntikan kanssa mitä parhaimmin, sitä olen itse käyttänyt jo jonkun aikaa. Tuo on suunniteltu lähinnä kitarakäyttöön, mutta toimii mm. syntikan, basson ja laulumikkien kanssa oikein hyvin.
 
Lexiconin laitteista ei ole tietoa.
 
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
Jabbe
01.06.2003 10:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo V-amp2, pärjää ihan hyvin. Särösoundeista en oikein tiedä, menee sen verran puuroksi että ei niistä hirveästi hyötyä ole. Mutta parempi tämä on kuin syntikoiden omat efektit.
 
Myös Alesiksen Microverb3 on ollut käytössä kaikulaitteena, mutta en ole enää pahemmin tarvinnut. Haluaako joku ostaa?
 
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Jabbe
05.06.2003 23:26:54 (muokattu 05.06.2003 23:30:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V-ampista voisin vielä kertoa, että kun tuolla aikansa leikin, niin sain väsättyä ihan kelvollisen leslien, jonka nopeutta pystyn säätämään polkimella (nopeus vaihtuu mukavan tasaisesti, ei yht'äkkiä, pointsit siitä). Äsken ohjelmoin myös bankillisen soundeja rhodesille ja wurlylle, ja tuosta muuten lähtee soundia! Ei ole Korgini (sp200 edelleen) näin hienolta kuulostanut ikinä, kun maustaa vähän putkistyrkkarilla ja phaserilla, aijai kun on lämmin ja makoisa soundi.
 
Eli v-amp on erittäin suositeltava kaikille kosketinsoittajille, ja jos budjetti riittää, niin POD on toki vielä hienompi. Minua häiritsi ensin _hyvin_ kitarapainotteinen efektivalikoima, mutta kun vähän aikaa opettelee käyttämään niin hienoja soundeja saa varmasti aikaan. Eikä tarvitse ostaa pinoa vintage-speduja. :)
 
EDIT: Sen verran lisättäköön, että myös kohina on mallinnettu. Mitenkähän tästä vielä pääsisi eroon, ilman että hukkaisi tätä "putkilämpöä"?
 
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Casse
05.06.2003 23:45:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa tyhmälle että mihin liitäntään te nuo pistätte? Eikös tuo pitäs Inputtiin laittaa? Meikäläisellä vain kun ei inputtia ole.. tai saa 2 audio inputtia mutta Le:hen pitää eka ostaa sampling board että saa inputteja.
Sitte on pedaali paikat, outputit ja midi. Eli?
 
Jabbe
05.06.2003 23:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa tyhmälle että mihin liitäntään te nuo pistätte? Eikös tuo pitäs Inputtiin laittaa? Meikäläisellä vain kun ei inputtia ole.. tai saa 2 audio inputtia mutta Le:hen pitää eka ostaa sampling board että saa inputteja.
Sitte on pedaali paikat, outputit ja midi. Eli?

 
Mulla on mikserissä aux-sendistä takaisin vapaaseen mikserikanavaan, jotta voi säätää, mille synalle efektiä haluaa.
 
Mutta sinun tapauksessasi laitat siis synan ulostulosta (output) efektin sisääntuloon ja siitä sitten mikseriin/vahvistimeen/kaiuttimeen jne. LEssähän on 4 ulostuloa? Sinuna laittaisin main-outputit tavallisena (1-2, cleanina) ja sub-outputeista (tai mitä nyt ovatkaan, 3-4) efektilaitteisiin, ja lopuksi johonkin mikseriin tms.
 
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Casse
12.06.2003 15:18:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän toimis Toneworks AX1500g synan yhteydessä? Kellään kokemusta? Siis sinne pedaaliin vain värkätään uus soundi johon laitetaan ne efektit joita haluat synaan, eikö homma näin toimi?
 
Zarmo
13.06.2003 10:17:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän toimis Toneworks AX1500g synan yhteydessä? Kellään kokemusta? Siis sinne pedaaliin vain värkätään uus soundi johon laitetaan ne efektit joita haluat synaan, eikö homma näin toimi?
Olen digitechin rp200 kokeillut (samantapainen kitaramultiefekti) M1:n kanssa. Kyllä se toimii. Oikeastaan yllättävän hyviä soundeja sain mielestäni.
 
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Jabbe
13.06.2003 19:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän toimis Toneworks AX1500g synan yhteydessä? Kellään kokemusta? Siis sinne pedaaliin vain värkätään uus soundi johon laitetaan ne efektit joita haluat synaan, eikö homma näin toimi?
 
Kokeilin kerran jotain vanhempaa Toneworksia, en muista mallia, mutta synakäyttöön oli kyllä vähän kuiva. Suosittelen unohtamaan isot pedaalimalliset kitaramultiefektit, omat kokemukset ovat ainakin vähän kehnoja.
 
V-amp ja POD kunniaan! ;)
 
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Snowblind
13.06.2003 21:24:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihinkäs noita effektejä voisi tökkiä, jos kuulokkeiden kautta yleensä soittelen. Pistetäänkö siis kuulokeliitännästä siihen effektiin ja siitä sitten kuulokkeisiin? Onnistuuko?
Aivokalvo
14.06.2003 20:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mä en nyt ihan hiffaa et mitä kitaravahvistinmallintajalla voi tehä koskettimien kaa..?
Tietysti jos sen on ostanu kitarakäyttöön, ja käyttää sitä vaan sivussa synalla. Mut eihän siin taida olla muut hyödyllistä synalle ku säröt.
 
Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
assassin
14.06.2003 23:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut eihän siin taida olla muut hyödyllistä synalle ku säröt.
 
Korjatkaa jos olen väärässä.

 
Kyllähän siitä saa paljon muutakin, delayt yms.
 
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
rkokkonen
15.06.2003 10:12:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mä en nyt ihan hiffaa et mitä kitaravahvistinmallintajalla voi tehä koskettimien kaa..?
Tietysti jos sen on ostanu kitarakäyttöön, ja käyttää sitä vaan sivussa synalla. Mut eihän siin taida olla muut hyödyllistä synalle ku säröt.

 
Vähän samoilla linjoilla tässä kohtaa. Kaiut, delayt, phaserit, chorukset yms. efektit löytyy vakiona nykyisin synasta kuin synasta (tai ainakin luulis löytyvän), ja ne asetetaan yleensä soundikohtaisesti. Ei siinä mun mielestäkään mitään järkeä ole ainakaan livenä soittaessa mitään ulkoista efektiä käyttää enää.
 
The Theoretical Maximal Value For Potential. Spatio-Temporality Inverted. Space And Time Are Turned Inside Out. Home
BaariMikko
15.06.2003 12:11:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samoilla linjoilla tässä kohtaa. Kaiut, delayt, phaserit, chorukset yms. efektit löytyy vakiona nykyisin synasta kuin synasta (tai ainakin luulis löytyvän), ja ne asetetaan yleensä soundikohtaisesti. Ei siinä mun mielestäkään mitään järkeä ole ainakaan livenä soittaessa mitään ulkoista efektiä käyttää enää.
 
Noh, kun kumminkin olen päätoiminen kitaristi, niin tykkään käytellä noita ulkoisia efektejä mieluummin. Jotenkin helpompaa laittaa tarvittavat purkit synan päälle ja väännellä siitä sitten namiskoista soundia halutun kaltaiseksi, kuin etsiä efektiasetukset jostain synan valikoiden hämäristä, ohjelmoida oletukset, ohjelmoida kaikkien nappien funktiot jne jne ja tehdä tämä aina, kun tarvitset a)uutta efektiä b)efektiä jonkun soundin kanssa, jolle et ole mitään alunperin asettanut.
 
Lisäksi ulkoiset efektit kuulostavat yleensä vähän miellyttävämmiltä kuin synan omat, jotka ovat usein aika kuivan ja kliinisen oloisia. Tämä ominaisuus saattaa tosin olla ihan korvieni välissä.
 
"Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan"
Jabbe
16.06.2003 22:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkähän tuo uusi Bass V-amp tai Bass V-amp Pro? Voisi olla koskettimille parempi kuin tämä perus V-amp. Meinasin että voisin tämän kitaravampin vaihtaa tuohon bassovamppiin, olisiko ideaa?
 
Pitäähän ne soundit olla kunnon purkista, varsinkin kun ei keikkapianossa ole omia efektejä. Rhodesiin kun laittaa phaserin ja vähän säröä niin aijai.. ja synaleadeihin saa myös uutta väriä. Jos vertaa v-ampia syntikoiden omiin efekteihin, niin 10-0 voittaa. :)
 
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Aivokalvo
20.06.2003 01:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tc:n M300:n tilasin thomannilta.
Onkos kukaan kokeillut synakäytössä?
 
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Snowblind
20.06.2003 09:45:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja yllätysyllätys. Zoomi (505II) on yhtä onneton synalla kuin kitarallakin. Soundit suhisee ja muutenkin on todella tukkoisia ja huonoja, mutta hassun kuuloisia soundeja saa ainakin pistämällä flanger ja phaser yhtäaikaa vähän eri tahdissa suheltamaan :)
Ja zoomin säröjä en edes viitsi mainita tässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «