Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä kosketinsoittimen ottaisit?
1 2 3 4 5
cyberiad2001
11.11.2011 19:04:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CS-80:stä sais kulmakiven vähän isompaankin rakennusprojektiin :)
 
Mulla itse asiassa oli sellainen 90-luvun puolenvälin aikoihin, puolikuntoinen ja 2000 mk:lla eräältä arvostetulta konemuusikolta sen ostin (olen sittemmin kuullut, että itse oli maksanut siitä tonnin, keltaisesta pörssistä!). Aivan älytön mööpeli ja vei tilaa kaksiosta saman kuin keittiön pöytä...100 kg muistaakseni ja tuhti teline vielä päälle. Ei pysynyt vireessä pitkäänkään ja muitakin häiriöitä oli. Myin vuoden sisään pois vähän kallimmalla (oisko ollu 2400 mk?)... oispa ollut enemmän ymmärrystä ja tilaa, niin oisin pitänyt tallessa, heh...siihen aikaan korjauttaminen oli huomattavasti vaikeammalta tuntuva projekti kuin nykyään. Soundi oli kyllä tuhti, mutta silloin uudet digihirmut olivat viettelevämpiä. Hauska ominaisuus oli sävelaskeleittain porrastettu portamento...sitähän kuuluu käytössä mm. Enon ja Clusterin After the Heat:in avausraidalla...ei ole tullut ainakaan mulle vastaan muissa vermeissä.
 
Hieno peli, mutta vintagepisteitä on paljon enemmän kuin käytännöllisyyttä...
 
efe
11.11.2011 20:13:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cyberiad2001: CS-80:stä sais kulmakiven vähän isompaankin rakennusprojektiin :)
 
Mulla itse asiassa oli sellainen 90-luvun puolenvälin aikoihin, puolikuntoinen ja 2000 mk:lla eräältä arvostetulta konemuusikolta sen ostin (olen sittemmin kuullut, että itse oli maksanut siitä tonnin, keltaisesta pörssistä!). Aivan älytön mööpeli ja vei tilaa kaksiosta saman kuin keittiön pöytä...100 kg muistaakseni ja tuhti teline vielä päälle. Ei pysynyt vireessä pitkäänkään ja muitakin häiriöitä oli. Myin vuoden sisään pois vähän kallimmalla (oisko ollu 2400 mk?)... oispa ollut enemmän ymmärrystä ja tilaa, niin oisin pitänyt tallessa, heh...siihen aikaan korjauttaminen oli huomattavasti vaikeammalta tuntuva projekti kuin nykyään. Soundi oli kyllä tuhti, mutta silloin uudet digihirmut olivat viettelevämpiä. Hauska ominaisuus oli sävelaskeleittain porrastettu portamento...sitähän kuuluu käytössä mm. Enon ja Clusterin After the Heat:in avausraidalla...ei ole tullut ainakaan mulle vastaan muissa vermeissä.
 
Hieno peli, mutta vintagepisteitä on paljon enemmän kuin käytännöllisyyttä...

 
Jännä juttu tuo vireongelma. Mulla on CS-80 eikä ikinä ole ollut minkäänlaisia ongelmia vireen kanssa.. Oli vielä vuosi sitten toinenkin samaan aikaan tän nykyisen kanssa, ja siinä sama juttu! Molemmat kävi 2 muuttoakin läpi ja ainoastaan toisen joutu virittämään muuton jälkeen uusiksi. Nuo vireongelmat oli noissa ekoissa vehkeissä (muistaakseni jossain vähän alle tonnin sarjanumeroisissa?), sen jälkeen tehtiin loppuihin lämpökorjaus ja mulle on sattunu sitten nuo jälkimmäiset. Vai muistatko että oliko sulla tuo korjaus tehty?
 
baron
11.11.2011 21:20:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen kysymykseen:
Ei tarvitse miettiä: staikkari D!!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
cyberiad2001
11.11.2011 22:36:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuostapa en tiennytkään...saattoi olla vanhaa sarjaa hyvinkin. Siinä oli sellaista muistaakseni, että välillä lähti joku nuotti soinnusta sävelkorkeutta laskemaan ikäänkuin hitaalla LFO:lla itsekseen... ilmeni aika satunnaisesti, mutta usein kuitenkin.
 
Tuohon alkuperäiseen topiciin sanoisin, että CRUMAR DS-2. Puhtaasti henkilökohtaisista syistä :) Eka syntty mitä koskaan pääsin tsekkailemaan. Jos jollakulla on myydä, niin otapa yhteyttä :)
 
tepposal
12.11.2011 22:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cyberiad2001: Hauska ominaisuus oli sävelaskeleittain porrastettu portamento...sitähän kuuluu käytössä mm. Enon ja Clusterin After the Heat:in avausraidalla...ei ole tullut ainakaan mulle vastaan muissa vermeissä.
 
Equinoxe 1:ssäkin on tuollainen portamento. Millähän se on tehty? Omista synistä vain CS-40M:ssä on tuollainen portamentomahdollisuus.
 
the-wsproject.com
JPQ
12.11.2011 23:56:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Equinoxe 1:ssäkin on tuollainen portamento. Millähän se on tehty? Omista synistä vain CS-40M:ssä on tuollainen portamentomahdollisuus.
 
Täytyypi kuunnella joskus missä soundissa on se mitä haet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janus
11.04.2013 18:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borellus: Ensoniq Fizmo! Mitenhän noita löytyy Suomesta? Luin että melko harvinainen kone kyseessä. Millasissa hinnoissa menee?
 
Nostan yli 515 päivää vanhan ketjun, kun huomasin, että Enska Fizmo on tullut torille myyntiin:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=746874
 
Hp. 1700 €, aika hintavalta vaikuttaa, mutta noissa summissa ne varmaan nykyisin liikkuvat. Montaakaan kappaletta ei taida olla Suomessa? Joskus 90-luvulla varhaisteininä näin tuollaisen Hellas-Pianon alakerrassa, mutta en tajunnut sen päälle sitten yhtään: nyttemmin olen ajatellut, että sellainen olisi kiva omistaa, mutta ei tässä elämäntilanteessa, näillä prioriteeteilla eikä tuolla hinnalla. OS-buginenkin vielä, en tiedä tuliko lopullista korjaavaa päivitystä ikinä...?
 
mikey_a84
12.08.2013 09:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen iänikuisen vanhaan kysymykseen vastaan että tietysti Steinway D.
 
www.mikeya.net
Spillway Arts
28.09.2013 13:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orkkis kysymykseen: Fazioli M-Liminal flyygelin.
 
Gaffer tape is The Force! It has a light side and a dark side and holds the Universe together!
Prophet
28.09.2013 15:03:07 (muokattu 28.09.2013 15:04:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spillway Arts: Orkkis kysymykseen: Fazioli M-Liminal flyygelin.
 
On kai tuossa koskettimet mammutinluusta?
 
http://ih.constantcontact.com/fs082 … 06894547/img/61.jpg?a=1103426014437
 
Janus
28.09.2013 15:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: On kai tuossa koskettimet mammutinluusta?
 
http://ih.constantcontact.com/fs082 … 06894547/img/61.jpg?a=1103426014437

 
Näyttää alasimelta, silmä ei lepää, ei ehkä pysty vetämään. Noista kymmenistä design-flyygeleistä oma valinta olisi tämä:
 
http://www.carbodydesign.com/2012/1 … iano-concept-by-peugeot-design-lab/
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «