Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä tasolla olet soitossasi?
1 2 3
Wescu
18.04.2003 21:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjoo, 7 vuotta kävin tunneilla ja 2/3 on teoriaa suoritettu. Eli siis nuottejen kanssa ei ole ongelmaa näkynytkään. :)
Nykyisin soittelen huvikseni kaikenlaista ja bändin kanssa tulee tietysti soitettua rokkia.
Tosin, bändin kanssa ollaan mukana musikaalissa jossa pitäisi taipua jenkasta tangoon... Saas nähdä miten käy. :)
 
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
tötterö
19.04.2003 20:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme vuotta sitten pyrin konservatorioon. Muuten kävin jossain kerholla soittamassa jollekin pässille joka ei suoraansanoen osannut mitään. Alotin pianon soiton 4v. ja kohta olen soittanut 11v.
Ensimmäinen pianokonserttini oli 6v.
 
Konsalla soitan klassista, mutta bändissä ja yksin soittelen jazzia, rockia, poppia.. mitä nyt satun kuulemaan ja näkemään.
Sitä sanotaan, että piano on tylsä soitin ja että kaikki sitä osaa soittaa, mutta itse olen oppinut 15 vuoden aikana että se on paljon enemmän.
 
yeah!
kingdom
20.04.2003 01:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä sanotaan, että piano on tylsä soitin ja että kaikki sitä osaa soittaa, mutta itse olen oppinut 15 vuoden aikana että se on paljon enemmän.
 
Joo kyllähän sitä kaikki osaa Ukko Nooan ja mikä Mustan kissan tango onkaan mutta siitäkin voi vielä kehittyä.
 
Ja vastataanpas sitten kysymykseen. Pianonsoiton aloitin vakavissani luultavasti n. 9-vuotiaana. Viime vuonna päätin sitten hakea Kuopion konsalle ja pääsin sisään. Opiskelen nyt siellä kahdella opettajalla jazzpianoa.
 
Tavoitteena on päästä musiikin ammattilaiseksi.
 
Heillä on enemmän lahjoja kuin joulupukilla: Imagined Kingdom
tuukka
02.05.2003 18:29:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan klassista olen soitellut kohta 10 vuotta ja pitäs se I suorittaa kuhan jaksasin vaa... pop/jazzia alotin soittamaan nyt viime syksynä musiikkilukiossa...
 
Kitaranraiskaaja
02.05.2003 20:37:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuukautta sitten ostin syntikan, sitä ennen olen vain silloin tällöin pimputellut isosiskon pianoa ja kavereiden syntikoita. Eli siis aloittelija olen. En opiskele missään, pitäisi varmaan pyytää siskolta oppitunteja. Ammattilaiseksi en ole pyrkimässä.
 
Sano EI lehtimyyjille.
Djinn
05.05.2003 03:24:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monen monta vuotta soitin konservatorion puolella klassista pianoa - niin pitkälle, että jätin päivälukion kesken ja keskityin loikkaamaan Sibikseen vievään junaan. Suorittamistani tutkinnoista en muista juuri mitään muuta kuin sen, että ison ykkösen paukutin läpi joskus kolmentoista vanhana. 2b jäi kait viimeiseksi, mutta mitään selvää muistikuvaa ajankohdasta ei ole - turhia muodollisuuksia...
 
Lisäksi tietysti pakollista teoriaa, kenubassoa ja säveltapailua... Muistan nuokkuneeni tunneilla.
 
Kuinka ollakaan, räpylä kuitenkin hajosi ranteesta ( viitaten erääseen toiseen threadiin: rasitusvammat kannattaa ottaa tosissaan... ) liian Lisztin harjoittelemisen seurauksena. Urkeneva ura siis tyssäsi siihen, ja entinen pianisti marssi takaisin koulun penkille.
 
Nyt sabotoin ihmisten musiikkinautintoja bändimaailman kautta.
 
Käy se näinkin.
 
Visit http://www.helionprog.com
vaiktutus
28.06.2003 22:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin pianon soiton 7-vuotiaana silloisen luokanopettajani ohjauksella. En ole opetellut teoriaa ollenkaan, mutta osaan soittaa pianoa ihan tarpeeksi hyvin viihdyttäkseni itseäni. Nykyään en käy tunneilla, koska se ei koskaan ollut mielestäni mukavaa. Menin tunnille aina odottaen, että se loppuisi.
 
Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät...
Hannu H.
29.06.2003 00:36:59 (muokattu 30.06.2003 14:53:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuodesta 1991 pianoa soittanut ja 2/3 musiikinteoriaa koulussa musiikkiluokalla suorittanut. Pianotunneilla käynyt miltei kokoajan. Nyt viimeisen vuoden soittanu kirkkourkuja.
Tällä hetkellä ei jaksa harjoitella kun ei ole bändiä/muuta motivoijaa.
Tulevaisuuden suunnitelmissa bändi jonka kanssa pääsis vähän keikkaa heittämään.
 
EDIT: yks juttu unohtu...
 
vieraile kotisivuillani
Jabbe
29.06.2003 11:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh, huomasin etten ole itse oikeastaan vastannut tähän kunnolla. Eikä kukaan varmaan jaksa kuitenkaan lukea, mutta ihan sama. :)
 
Palatkaamme siis jonnekin 90-luvun alkuun:
 
Eli 6-vuotiaana pianotunneille (hetkinen, 17-6=...11 vuotta!) konsalle. Klassista soitin aina muutaman vuoden eri opettajilla, mutta kaikki johti molemminpuoliseen kyllästymiseen. En harjoitellut oikeastaan ikinä paljon yhtään, eikä opettaja oikeastaan motivoinut siihen mitenkään, valitti vain jos en harjoitellut. No, vajaat kymmenen vuottahan sitä klassista jaksoi pimputella. Ja 3/3 tutkinnon jaksoin suorittaa, tolppaykköstä ei enää innostanut kovin pitkään hioa, joten se jäi siihen.
 
Pari vuotta sitten vaihdoin vapaaseen säestykseen, opettajana Kemal.. öh, en osaa sitä nimeä vieläkään.. kuitenkin maan parhaimpia pianisteja, suorittanut moskovassa oikeastaan kaikki tutkinnot mitä voi suorittaa. Tosin keikkailee jossain pianobaareissa. Koitin saada vähän jazztyyliin perehdyttämistä, mutta ei siitäkään oikein tullut mitään. Vuosi sitten pyrin sitten pop/jazz-puolelle ammatilliseen perustutkintoon, mutta enpäs päässytkään sisään (tässä vaiheessa voisi selittää asian, mutta se vaikuttaisi selittelyltä ja minähän en sellaiseen alennu). Joten ei muuta kuin klassiselle puolelle PeTuun oboen avulla (törkeää, eikö?) ja sieltä kautta pop/jazz-puolelle jatsipianoa opettelemaan. Valitettavasti täällä Joensuussa on vähän heikko tilanne opettajien suhteen, joten olen tällä hetkellä pedioppilaana parikymppisellä AMK-opiskelijalla. Ihan ok, mutta ei oikein innosta siltikään hirveästi.
 
Tässä tullaankin nyt siihen, että monestakin syystä (eniten syyttäisin opettajia, jotka eivät motivoi oppilastaan millään tavalla!) kehitykseni _soittajana_ on jäänyt aika pahasti jälkeen, joten haaveet ammattipianistiksi tulemisesta on vähän niin ja näin. Mutta onhan näitä muitakin hommia musiikin parissa (tuottaja, säveltäjä...?), ja bändissä soittaminen on edelleen siistiä, varsinkin nykyään Jamstreamissa.
 
Jatkan nyt kuitenkin soittamista, ja pop/jazz D-kurssi on tavoitteena viimeistään kolmen vuoden päästä. Mutta on muusikolla tärkeämpiäkin ominaisuuksia kuin tekninen soittotaito, ei tässä tiluttamaan sentään opiskella.. ;)
 
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
Matthew
29.06.2003 14:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, oon uusi täällä. Oon seurannu pari vuotta sivusta enkä käytännössä oo kirjotellu ainuttakaan tekstiä, mutta nyt ois jo korkea aika. Eli, oon soittanu koko ikäni pianoa, niin pienestä kun muistan. Tosin pianotunteja aloin ottamaan 9-vuotiaana ja 13-vuotiaana siirryin konservatorion puolelle, kun haikailin tasokkaamman opetuksen perään.
Nyt oon kohta 17 eli 8 vuotta on tullu soitettua pianoa oikein kunnolla. Oon suorittanu 3/3 teoriasta ja soitosta. Tutkintoja oon tehny aika laiskanpuoleisesti, koska kuitenkin vaikemmat soittamani kappaleet on tolpan ja c:n tasoa. Niin, ja kevyttä musiikkia oon apinoinu samalla kuitenkin koko ajan ja nyt oonkin vaihtanu pop/jazz puolelle kypsyttyäni klasssiseen musiikkin soittamiseen. Joo, onhan klasarikin ihan hienoo, mutta kevyt musiikki on paljon kiinnostampaa. Tavoitteenani olisikin kehittyä mahdollisimman hyväksi improvisoijaksi jazzin ja muun kevyen musiikin puolella ja hallita hyvin useita eri tyylejä (pitkä tie, tiedän). Myös omia sävellyksiä oon tehnyt ja oon yllätyksekseni saanut paljon positiivista palautetta musiikinopettajilta ja muilta oppilailta. Soittelen musiikkia laidasta laitaan (latino, proge, jazz, groove..jne) ja eikä klassinenkaan kuitenkaan ihan kokonaan oo jääny pois kuviosta. Synaa soittelen saman verran kuin pianoa. Kitaraa (akustinen ja sähkö) on myös soitellut 4 vuotta, mutta se ei ole kuin apinointia yksikseen (joskus osasinkin jotain). Vieläkin ehtis kyllä alottaa ihan tosissaan kitaransoiton, kun kohtalainen pohjakin soitolle on, mutta tuntuu että aika ei riitä millään, kun kouluakin pitäis käydä ja pianoa soittaa ja tämä ihmiselämäkin on niin perhanan lyhyt. Onkin ärsyttävää jatkuvasti tasapainoilla pianon, kitaran ja koulun välillä ja pitäis tehdä pikkuhiljaa joku päätös ja tuntuu että pää sekoaa lopullisesti. Enkä haluais sitten joskus pudota tyhjän päälle, että kaikkea osaa vähän, mutta ei mitään kunnolla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 
P.S. Ei kellään ois myydä rhodesia, hammondia tai klavinettia =)
 
Jabbe
29.06.2003 15:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, oon uusi täällä. Oon seurannu pari vuotta sivusta enkä käytännössä oo kirjotellu ainuttakaan tekstiä, mutta nyt ois jo korkea aika.
 
Jees! Tervetuloa joukkoomme!
 
Vieläkin ehtis kyllä alottaa ihan tosissaan kitaransoiton, kun kohtalainen pohjakin soitolle on, mutta tuntuu että aika ei riitä millään, kun kouluakin pitäis käydä ja pianoa soittaa ja tämä ihmiselämäkin on niin perhanan lyhyt. Onkin ärsyttävää jatkuvasti tasapainoilla pianon, kitaran ja koulun välillä ja pitäis tehdä pikkuhiljaa joku päätös ja tuntuu että pää sekoaa lopullisesti. Enkä haluais sitten joskus pudota tyhjän päälle, että kaikkea osaa vähän, mutta ei mitään kunnolla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Onhan noita. Riippuu ihan siitä, mihin haluaa. Vaikka minusta ei pianistia tulisikaan, niin tiedän että ammatti tästä musiikista on pakko irrota, mut koitan silti selvitä tuosta lukiostakin samalla. Paras keino on ehkä käydä koulut loppuun ja harrastaa siinä sivussa sitä musiikkia niin paljon kuin jaksaa ja haluaa, ja katsoa sitten, mihin lähtee jatkamaan. Tosin jos tilaisuus tulee jo aiemmin, niin mikä ettei sen koulunkin voi feidata, tosin ei kovin suositeltavaa.
 
Aiheeseen liittyvää (ja paljon muutakin) juttua oli ainakin täällä vähän aikaa sitten:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=1&t=31042&o=0&x=e3c4b015ca&co=0
Yleistä-osastolla on kyllä asiaa puitu useammankin kerran.
 
P.S. Ei kellään ois myydä rhodesia, hammondia tai klavinettia =)
 
Olisikin.. :)
 
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
flimtrick
29.06.2003 16:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3/3 suoritettu klassisessa pianossa. 1-tutkinto suoritettu pop/jazz pianossa. Valmistunut pop/jazz konservatorin toiselta asteelta. Soittanut klassista pianoa 4-vuotiaasta asti.Pop/jazz osastoa noin 10-11 vuotiaasta. Soitan vähän kaikenlaista. Jazzin soitto ei ole ikinä tarpeeksi kiinostanut et jaksais alkaa kunnolla treenaa sitä. On kuitenkin tullut soitettua. En pidä itseäni teknisesti kauhean hyvänä soittajana koska pidän fiilistä tärkeämpänä tekijänä soitossani joten en ole ikinä jaksanut treenaa mitään tekniikkaharjoituksia kunnolla. Sen verran että on saanut noi tutkinnot tehtyä.
 
Bif
04.08.2003 14:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pimputellut pianoa jo 7 vuotta.
Soitossa 2/3.. Teoriassa käyn 3/3:sta.
Nuotit osaan lukea moitteettomasti.
Tarkoitukseni olisi päästä musiikkiopistoon soittamaan.. mutta en ole vielä päässyt. Olen hakenut jo 4 kertaa. Ei ne taida minua sinne hyväksyä ikinä. Ei muka ikinä ole tilaa mutta silti sinne vain joku pääsee pimputtelemaan..
Some day...
 
Turmis
04.08.2003 21:35:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekan syntikan hommasin vuoden -99 alkupuolella jolloin aloin soittamaan koskettimia aktiivisesti. Aiemmin olin pimputellut pianoa vain satunnaisesti kissanpolkka-linjalla, en tarkoita kuitenkaan mitään opinahjoa tuolla! :) Nyt on reilut neljä ja puoli vuotta takana josta viimeiset 3 vuotta bändin kanssa. Olen oppinut täysin itsenäisesti opettelemalla soittamaan lempibändien kappaleita. Olen kylläkin miettinyt soittotuntien ottamista mutta en oikein tiedä mistä alkaisin, kun en tavallaan tiedä omaa tasoani. Nuotteja osaan lukea yhtä sujuvasti kuin esikoululainen aapista.
 
Kuunnelkee Setheryä.
sukkahousut
05.08.2003 12:20:35 (muokattu 05.08.2003 12:20:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soitan klassista ja oon soittanu jotain 8 vuotta. Oon suorittanu teoriassa YMTPK asti ja sitten soittimella 2/3 ja 3/3 aletaan tekemmään kun tunnit taas alkaa. Sitten on vielä se vapaa säestys tekemättä
 
Heitä keski c !
Snowblind
05.08.2003 12:33:16 (muokattu 05.08.2003 12:35:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No pistetääs nyt kunnolla jotain.
Eli aikoinaan 5 vuotta klassista soitin musiikkiopistossa kunnes lopetin ja vaihdoin kitaraan. Nyt sain syntikan hommattua ja sitä itseopiskelen ahkerasti. Synaa tulee nyt vähän enemmän soitettua kun kitaraa, kun sitä on helpompikin räplätä samalla kun esimerkiksi täällä pyöriskelee, koska etäisyyttä näppiksestä synaan on noin 30cm. Soitto on kallistunut nyt eniten blues/funk puolelle sekä raskaampiin metallifiilistelyihin (hieman bläkkiksen puolelle).
Syna on pistetty koneen line-in:stä sisään ja siinä onkin mukava soitella winampista möykkäävien biisien mukana.
Ja teoriat kaikki 3 siis suoritettu.
 
EDIT: Niin ja pianotutkinnoista en muista mitä on suoritettu. Pitäisi tarkistaa.
 
Joo
S1mppa
05.08.2003 12:34:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18 vuotta sitten menin tunneille ja kävin 6 vuotta sännöllisesti musiikkikoulua tuloksena 2/3...
 
Sen jälkeen itseopiskelua ja soittelua enemmän tai vähemmän. talvella 2000 laitettiin bändiviritelmää pystyyn ja nyt soitan kolmessa erityylisessä bändissä humppaa, rokkia, poppia, heviä yms. yms.
 
Vaikea mitään tasoa sen tarkemmin sanoa. Huomaan kehittyväni jatkuvasti niin nopeudessa, tarkkuudessa kuin 'taiteellisuudessakin' mutta paljon on vielä opeteltavaa :)
 
Ja menkää ihmeessä tunneille. Ei varmasti ole ainakaan haittaa.
 
- original S1mppa -
krushing
05.08.2003 14:01:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmm. olen tainnut käydä pianotunneilla muutaman vuoden joskus reilu 15 vuotta sitten... :) joten varsinaisesta tasosta en osaa sanoa oikein mitään. riittää omaan käyttöön, kun en varsinaisesti kosketinsoittaja ole, vaan jonkin sortin multi-instrumentalisti (kitarabassohuilu lisäksi). rhodes mkII möllöttää tossa pöydällä. se on kiva.
 
Jabbe
05.08.2003 23:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rhodes mkII möllöttää tossa pöydällä. se on kiva.
 
Et olis aikeissa myydä? ;)
krushing
06.08.2003 02:10:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et olis aikeissa myydä? ;)
 
en, se on vaan täällä muutaman kuukauden kylässä. :) enkä kyllä myisi vaikka olisi oma. ehkä maailman mukavin soitin kuitenkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «