Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg X5 & Korg X5D
1 2
Alt
20.03.2003 18:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, että saakohan noita paljon puhuttuja soittimia mistään. Musiikkikaupoissa ei näyttäisi olevan (ainakaan niissä, mistä minä olen kysellyt). Olisikohan kellään suositella jonkun muun valmistajan samantyyppistä ja hintaluokkaista laitetta. Kiitos vastauksista..
 
qso
20.03.2003 20:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

X5 ja X5D on varsin helppo löytää käytettynä.
 
Samantyyppisia synia ainakin Korg N5 ja Rolandin XP-sarja.
 
Pyros
22.03.2003 01:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähä aikaa sitten Thomanni kauppas noita uutena hintaan 444€ ... mutta ne tuli ja meni...
 
Hunky-San
13.04.2003 19:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse löysin ainakin X5:n vähän aikaa sitten Huuto.netistä ja halvallakin vielä. Eli varmaan kannattaa etsiä näistä nettihuutokaupoista tms. Midikaapelit ja adaptoritkin tuli mukaan. Varsin hyvä syna muuten, varsinkin metallimusiikin soittoon.
 
Snowblind
13.04.2003 21:28:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkös muuten kukaan että paljonkohan korgin N1 maksaisi keskimäärin? Saisikohan noita noin tonnilla?
 
"Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer
rkokkonen
13.04.2003 21:36:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkös muuten kukaan että paljonkohan korgin N1 maksaisi keskimäärin? Saisikohan noita noin tonnilla?
 
Voi olla että saakin. Jos nyt tarkotit euroja ni varmasti sais. Eihän siinä oo N5:seen muuta eroa ku 88 painotettua kosketinta.
 
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Jabbe
13.04.2003 21:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän nuo Korgit on laatusoittimia kaikki! Mutta X5/X5D:ssä ja N1/N5:ssä on aika huonot muokkausominaisuudet. Meinaan että aika monimutkaiset ja hankalat. Ei paljoa nappeja/potikoita/vipuja, varsinkaan X5:ssä, joten aika pitkälti tulee varmaan preset-soundeilla soiteltua. Jotka kyllä on ihan hyviä, mutta ei mitään tajunnanräjäyttäviä... :)
 
Lupaan olla kiltimpi jatkossa!
sarkjan
13.04.2003 23:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma X5D löytyi, yllättäen, muusikoiden.netin torilta. Sitä ennen olin kysäissyt Thomannin varastotilannetta ko. laitteesta - yksi oli kuulemma varastossa (viime syksynä). Että on loppuunmyyty siellä jo aiikoja sitten..
 
X5Dssä on tosiaan turhan hankala editoida saundeja itse syntikan nappuloista, mutta erillisellä editorisoftalla homma helpottuu ainakin jonkin verran.. Saa hieman paremman kuvan mikä säätö vaikuttaa mihinkin jne. Korgilla mulla on kaverina Rolandin JV-1010 -moduli (toinen mopo, heh), josta ei varsinkaan pysty säätämään juuri mitään ilman erillistä editorisoftaa.. Mutta noi riittää mulle kotitarvekäyttöön, varsinkaan kun en 'oikeasti' ole keyboardisti.
 
isojussi
18.04.2003 00:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jummalaade: Mulla on ihan sama pari: X5D ja XV1010!
 
No on mulla pitkä Oiwakin mutta sekkariräkissä on noi ja MBD-1.
 
Editorisoftilla säädöt onnistuu mainiosti, ilman en viitsisi yrittää....;-)
 
Täydentäävät muuten mun mielestä sopisvasti toistensa äänimaailmoja, ainakin sekkarikäytössä. Kamalasti en oo muokkaillu, tai siis ostin 1010:n syksyllä ja X5D on ollu jo kohta 10 vuotta - melkein. Siihen väsäsin aikoinaan soundipankkeja ja rumpusettejä. Mun mielestä editorisofta toimii "noileemmin" kuin XV:ssä.
 
Mitä isompi torvi - sitä isompi torvi!
Sir Rotta
02.05.2003 14:40:22 (muokattu 02.05.2003 14:41:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, että saakohan noita paljon puhuttuja soittimia mistään. Musiikkikaupoissa ei näyttäisi olevan (ainakaan niissä, mistä minä olen kysellyt). Olisikohan kellään suositella jonkun muun valmistajan samantyyppistä ja hintaluokkaista laitetta. Kiitos vastauksista..
 
Näiden soittimien osalta tilanne on seuraavanlainen. Korg ei ole valmistanut kyseisiä koneita enää muutamaan vuoteen. MUTTA skandinaavian tukkukauppiaat keräsivät yhteistilauksen ja suuresta kysynnästä johtuen Korg valmistaa vielä kesällä yhden erän X5D:tä. Tämän jälkeen konetta ei valmisteta enää KOSKAAN. Tämän erän toimitukset Suomeen on syyskuussa. Eli kannattaa jo etukäteen kysellä musiikkiliikkeistä, ovatko he tilanneet laitetta ja pistää varaukseen. Ainakin Jyväskylän musikantti ja musapörssi, sekä Espoon musiikki on tilannut soitinta.
 
EDIT: virheitä.
 
There's a hole in the world and it keeps getting bigger...
Snowblind
03.05.2003 22:45:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh. Taidan olla aika sekava ihminen. Aioin ostaa noita midikiippareita, kunnes tajusin että kahdellasadallahan voisi saada tuon x5:n käytettynäkin. Nekin saisi tuohon koneeseen kiinni, ja voisi mukavasti rullutella ilman konettakin. Pitäisi vain jostain löytää 200:lla. Ja ihan hyvänkuuloisia pianosoundejakin tuostakin löytyy, mitä nyt olen kuullut.
 
Kukkula on käänteinen kuoppa
Jabbe
03.05.2003 22:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh. Taidan olla aika sekava ihminen. Aioin ostaa noita midikiippareita, kunnes tajusin että kahdellasadallahan voisi saada tuon x5:n käytettynäkin. Nekin saisi tuohon koneeseen kiinni, ja voisi mukavasti rullutella ilman konettakin. Pitäisi vain jostain löytää 200:lla. Ja ihan hyvänkuuloisia pianosoundejakin tuostakin löytyy, mitä nyt olen kuullut.
 
No jaa, toisaalta jonkun käytetyn midikiipparin saisi vielä halvemmalla. Ja noi pianosoundit on aika makuasia, mun mielestä ne on aika surkeita. Mutta jos tunnet että tuo on sinulle sopiva soitin niin osta ihmeessä!
 
http://www.muusikoiden.net
Snowblind
04.05.2003 17:55:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh. Taidan olla aika sekava ihminen. Aioin ostaa noita midikiippareita, kunnes tajusin että kahdellasadallahan voisi saada tuon x5:n käytettynäkin. Nekin saisi tuohon koneeseen kiinni, ja voisi mukavasti rullutella ilman konettakin. Pitäisi vain jostain löytää 200:lla. Ja ihan hyvänkuuloisia pianosoundejakin tuostakin löytyy, mitä nyt olen kuullut.
 
Mutta kahdellasadalla voisi tietysti varmaan hyvällä tuurilla saada yamahan dx7:nkin käytettynä. olisi vähän parempi kuin x5.
 
Kukkula on käänteinen kuoppa
Wuf
04.05.2003 18:23:15 (muokattu 04.05.2003 18:31:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mutta kahdellasadalla voisi tietysti varmaan hyvällä tuurilla saada yamahan dx7:nkin käytettynä. olisi vähän parempi kuin x5.

 
Tuo on tosin aivan eri tyylin kone, Yamaha DX7 on digitaalinen fm-syntikka ja Korg X5 taas PCM-syna. En usko että DX7 lähtee parillasadalla eurolla, jos sellaista löytää ollenkaan.
 
Edit: Eikun piru vieköön, ei tuo DX7 niin vanha olekaan, kyllä sitä vielä löytyy. Mutta eipä siltikään pariinsataan euroon, nuo ovat kuitenkin suht' haluttuja koneita ja maksoivat uutena pari tonnia.
 
Korgin X5 taitaisi olla tuohon hintaluokkaan ainoa järkevä, jos ei sitten käytettyä Yamahan s08:a löydy.. Yamahan s03 kannattaa suosiolla unohtaa, mutta ainakin aloittelija pärjää tuolla s08:lla, sanoisinko että paremminkin kuin Korgin X5:llä.
 
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
Snowblind
04.05.2003 18:24:32 (muokattu 04.05.2003 18:33:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tuo on tosin aivan eri tyylin kone, Yamaha DX7 on digitaalinen fm-syntikka ja Korg X5 taas PCM-syna. En usko että DX7 lähtee parillasadalla eurolla, jos sellaista löytää ollenkaan.

 
Itseasiassa jossain ebayssa olen nähnytkin noita parillasadalla. Kunnosta en tiedä.
 
EDIT: Joo. Saksan ebaysta voisi lähteä jopa alle kahdensadan.
 
Kukkula on käänteinen kuoppa
Wuf
04.05.2003 19:20:36 (muokattu 04.05.2003 19:22:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Itseasiassa jossain ebayssa olen nähnytkin noita parillasadalla. Kunnosta en tiedä.

 
Jaa, niinpähän näyttää. Noiden kunnosta ei nyt tietty ole mitään takuuta, mutta DX7:lle nyt pystyy ja kannattaakin tehdä kunnon peruskorjaus- ja huolto-operaatiot jos sellaisen saa edes suunnilleen soittokunnossa. Kunnostusprojektina tuollaista ebayn syntikkaa kannattaisi harkita, ei oikein muuten.
 
Mikään hevisyna tuo ei ole, mutta jos tykkää kunnon retro-fm-syntikasta (ainakin minä tykkään :) niin tuo on oikein asiallinen kone.
 
Edit: typo
 
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
Snowblind
04.05.2003 22:00:00 (muokattu 04.05.2003 22:00:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho. On muuten tritoni saanut huonomman yleisarvosanan harmony centralin käyttäjäarvosteluissa kun x5 :)
 
triton 8.2
X5 8.4
 
Hoho.
 
Kukkula on käänteinen kuoppa
Jabbe
04.05.2003 22:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpaisikos Snowblindille (tai kelle vaan) Rolandin D-50? Samaa luokkaa kuin DX7, yhtä legendaarinen. Ja sitäpaitsi PCM-syna, joten sounditkin on huomattavasti paremmat kuin DX7:ssa. Täältä nimittäin löytyisi yksi D-50. Tarjouksia..? :)
 
http://www.muusikoiden.net
erno p
05.05.2003 00:46:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitäpaitsi PCM-syna, joten sounditkin on huomattavasti paremmat kuin DX7:ssa.
 
Oletkos paljonkin leikkinyt FM-synteesillä, vai preseteistäkö puhut?
 
Snowblind
05.05.2003 08:26:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpaisikos Snowblindille (tai kelle vaan) Rolandin D-50? Samaa luokkaa kuin DX7, yhtä legendaarinen. Ja sitäpaitsi PCM-syna, joten sounditkin on huomattavasti paremmat kuin DX7:ssa. Täältä nimittäin löytyisi yksi D-50. Tarjouksia..? :)
 
Paljos pyytäisit tuosta. Budjetti on noin 200, eli lähteekö vielä niin halvalla.
 
Kukkula on käänteinen kuoppa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «