Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koskettimien värien vaihto
1
_Teme_
25.02.2020 14:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens!
 
Minua kiinnostaisi vaihtaa koskettimien värit päinvastaisesti old school tyyliin niin, että pääkoskettimet olisivat mustia ja ne lyhyet "välikoskettimet" valkoisia. Itselläni on Nord electro 3 (73 semi-weighted) ja haluaisin tähän synaan tehdä kyseisen toimenpiteen. Osaisiko joku mahdollisesti arvioida, miten tämmöinen homma kannattaisi tehdä ja paljonko se maksaisi? Tietäätkö joku joitain liikkeitä, jossa tämä onnistuisi?
 
''I've always thought that if you aren't a little nervous, then you aren't risking enough.'' John Densmore
valotus
27.02.2020 15:10:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teknisesti koskettimien irrottaminen ja vaihto ei ole kovin ihmeellinen operaatio, ongelma on saada jostain ne vastakkaisväriset koskettimet. Ilmeisesti 73 koskettimen NE3:ssa on Fatarin TP100. Ainakin TP8O mallin koskettimistoon on olemassa sellaiset (Hammond klooneissa eka preset-oktaavi), mutta niiden hankkiminen Fatarilta voi olla enemmän kuin haasteellista...
 
Jostain kumman syystä tuo kyseinen valmistaja on hieman hankalan maineessa, mitä tulee heidän omien tuotteidensa myyntiin. Koetin joitain vuosia sitten Frankfurtin messuilla päästä Fatarin showroomiin kyselemään koskettimistoista, mutta käytännössä mut häädettiin sieltä saman tien veks. Oli "for manufacturers only", mutta sen mitä olen kuullut valmistajien ja varaosien jälleenmyyjien suunnalta, on meininki aika arroganttia sinnekin päin.
 
nightbird
28.02.2020 09:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fatar tekee koskettimia siis kaikille valmistajille jotka niitä on valmiita käyttämään.
Heidän oma merkkinsä laitepuolella on Studiologic eikä kovin terävän tuen saaminen niille ole mitenkään itsestään selvää.
Tekevätköhän niitä loppujen lopuksi itse ollenkaan vai onko pelkkä valmistuttaja.
Paljon vaikuttaa kylläkin sijaintimaa tuohon tukeen, kulttuurierot vaikuttaa.
 
HK
29.02.2020 06:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maalarinteippiä, Mastonin vesiliukoista paukkumaalia mustaa ja valkoista ja joku uretaanilakka päälle.
 
Simsalabim!
 
Mastonin vesiliuokoisia siksi, ettei se tärvele alkuperäisiä koskettimia.
 
Peltikorva puupäässä.
_Teme_
02.03.2020 17:19:16 (muokattu 02.03.2020 17:20:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Varmaankin koskettimien maalaus voisi olla järkevin vaihtoehto. Täytyy miettiä, että kehtaako sitä itse tehdä vai maalauttaisinko jossain. Halvemmaksi tulisi tietenkin tehdä itse, mutta en tiedä, luotanko omiin taitoihin niin paljon :D Pähkäily jatkuu
 
''I've always thought that if you aren't a little nervous, then you aren't risking enough.'' John Densmore
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «