Muusikoiden.net
15.10.2018

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianomoduulit / softapianot
1
Anodi
11.10.2018 15:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,

Etsiskelen ratkaisua, jolla saisi kohtuullisen hyvän akustisen pianon soundin keikalle / treeneihin mukaan. Kotona on Kawai K-300 akustinen piano, jossa anytime (ATX2) lisäpalikka.

Olen soitellut melko paljon silent modessa ja minusta nuo kawain virtuaalipianosoundit on tosi kelvolliset, suorastaan hyvät. Nyt pitäisi saada nämä soundit myös mukaan treeneihin / keikalle.

Olen kokeillut joitakin synia ja pianosoundit ei minusta pääse lähellekkään. Midikiippareita löytyy useita, joten vaihtoehtona olisi ottaa kone mukaan, mutta mikäs olisi hyvä softa? Kehuttua Pianoteq:a olen kokeillut mutta minusta se kuulostaa muoviselta. Soittotatsi on hyvä ja luonnollinen, mutta jotain siinä soundissa mättää. Ivoryjä yms en ole kokeillut, kun niistä ei demoja saa eikä viitsi ostaa sikaa säkissä. Lisäksi nuo on ilmeisesti aika raskaita käyttää eli onko sitten kuinka toimintavarmoja keikalla.

Yksi vaihtoehto olisi tehdä Intel NUC mini PC:stä (tai vastaavasta) pelkästään yhdelle pianosoundille pyhitetty kone. Menee pienee, ei maksa kovin paljon. Näitä on tehty maailmalla (ainakin tuolle pianoteq:lle), jopa ilman näyttöä niin että ohjelma starttaa kun koneen käynnistää ja on soittovalmiina 10 sekunnissa. Pianomoduuleja ei oikein taideta enää tehdä, joten tuo voisi olla järkevin vaihtoehto, mutta siis mikä softa?

Musatyyli on tällaista iisiä taidehäröilyä (soundi maailmaltaan klassiseen kallellaan), mitään rock pianosoundeja en etsi.

bangerboi
14.10.2018 00:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa melko hc-meiningiltä laittaa pc ilman näyttöä ja uskoa keikka sen varaan. Mutta joo, oon törmännyt useisiin tosi hyvän kuulosiin pianoplugareihin, kannattaa tsekata vaan youtubesta demoja ja hakea sitä kautta oma suosikki. Keyscapea voin suositella, sieltä saa erittäin päteviä soundeja pilalle.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti