Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kysymys useammalla synalla päällekkäin soittajille
1
teemuh
05.06.2018 13:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Olen miettinyt että onko jotain yleispätevää systeemiä tai minkä olette nähneet paremmaksi sille että kummalla kädellä soittaa mitäkin synaa. Vai vaihteletteko niitä. Kun kumminkin oktaaveja saa periaatteessa säädettyä miten vain. Eri tilanteissa kumminkin esin. mattosaundi voi tulla kummasta synasta vaan, tietenkin melodiat on helpompi soittaa oikealla kädellä mutta saahan ne vasurillakin reenattua jos oikein vääntää.
 
JPQ
23.07.2018 18:55:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koen että vasemmalla helpompi soittaa matalampi osuus. ja pitäs taas improvisoidakin mutta helle estää oiekastaan kaikenlaisen luovuuden aika tehokkaasti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Terzi
25.07.2018 04:10:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni setuppi niin, että yläpuomeilla Gaia ja alapuomeilla Krome. Soitan gaiasta leadit, pörinät ja häröäänet kun taas Kromesta tulee perus jouset, pianot, kuorot jne.
 
Perustilanne on se, että molemmat kädet peuhaa Kromen kimpussa. Jos pitää soittaa leadeja, niin oikea käsi soittaa Gaialta ja vasen käsi soittaa mattoja Kromelta. Olen pyrkinyt säätämään soundit siten, että molemmat kädet ovat suht luonnollisella paikalla koskettimilla (eli vasen käsi vasemmassa reunassa koskettimistoa ja oikea käsi oikeassa reunassa). Kädet voivat olla myös samassa linjassa.
 
Muutenkin synahommissa olen mieltänyt että oikea käsi on soittokäsi, ja vasen käsi vaihtaa soundeja, ruuvaa filttereitä, soittaa mattoja jne.
 
Terzi
25.07.2018 04:13:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.instagram.com/p/BhhZ0TV … ig_share_sheet&igshid=1srcx6dnycbsz
 
Vielä kömpelö esimerkki perään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «