Muusikoiden.net
19.10.2018
R-JAM Group Oy | Italia Guitars | Demokitaroita myynnissä 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Yamahan langattomasta yhteydestä/iphone-sovelluksista
1
Superbsonic
06.02.2018 13:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,

Minä ja 10v tyttäreni olemme aloittelevia soittaja. Meillä on Yamaha CLP-635.
Nyt mietin langattoman UD-WL01 adapterin hankintaa, jotta tyttäreni voisi käyttää iphone-sovelluksia. (ipadia meillä ei ole). Ja olisikin kiva kuulla, onko yhteyttä ja sovelluksia tullut käytännössä käytettyä? Ja miten hyvin yhteys ja sovellukset ovat toimineet?

Tuo adapteri on suhteellisen kallis 80-100 € ja siksi hetken harkitsen hankintaa. Ja toisekseen mietin, että pystyisikö sen korvaamaan jollain edullisemmalla vaihtoehdolla. Onko tästä kellään kokemuksia?

Kiitos kaikista vinkeistä :)

Synth
14.02.2018 14:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käytellyt iPad appeja bluetoothilla Yamaha MOXF6 syntikkaani Yamaha MD-BT01 sovittimella. Hyvin toimii, tosin kommunikaatio perustuu puhtaasti pelkkään MIDI CC:hen ja tuo mainitsemasi näyttäisi olevan astetta älykkäämpi, Yamahan jotain omaa standardia käyttävä systeemi. Eli sen puolesta sanoisin heti että mitään korvaavaa halppis mallia tuskin on olemassa eikä kannata sellaisia lähteä kokeilemaankaan.

Uskon vahvasti että kyllä Yamaha tuosta toimivan järjestelmän on tehnyt. Onhan siinä antennilla hintaa, mutta kannattaa ajatella asia niin päin, että itse soittimen hankinnassa säästitte huiman määrän rahaa kun Yamaha ei laittanut siihen isoa kosketusnäyttöä hienolla käyttöliittymällä, vaan jokainen hankkikoot käyttöliittymänsä omasta takaa.

Olen toisinaan vähän ihmetellytkin, että miksi ainoastaan Yamaha on lähtenyt tälle linjalle hyvissä ajoin. Itse en ainakaan pane pahakseni että soittimen hintaa saadaan poljettua jättämällä kosketusnäytöt pois ja kaivamalla oma tabletti hyllystä.

Bändi ilman kosketinsoittajaa on kuin McDonald'sin piha ilman mopoautoja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti