Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Urkumeeting Turussa perjantaina 27.10.
1
valotus
17.10.2017 12:19:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylläpito poistakoon jos ilmoitukseni on sääntöjen vastainen, laitoin sen kuitenkin tapahtumien sijaan tänne, koska kohderyhmänä ovat ensisijaisesti kiipparistit.
 
Turku Organ Summit 2017
 
Järjestän perjantaina 27.10. klo 14-20 Turun Seudun Musiikkopistolla tilaisuuden, jonne ovat tervetulleita kaikki Hammondeista ja niiden digitaalisista vastineista kiinnostuneet. Paikalla on mahdollisuus vertailla opiston omaa B3/Leslie 122 yhdistelmää ja uusinta Viscount KeyB Legend -digikloonia 251 putkileslien tai aktiivikaiuttimien läpi. Otan mukaani myös Nord C2 -urun viimeisimmällä softapäivityksellä (vastaa tällöin soundillisesti uusinta C2D:tä) ja muutenkin paikalle saa tuoda merkistä riippumatta vertailtavaksi omankin kloonikiipparin, jos vaan viitsii roudata..
 
Vaikka tilaisuus onkin täysin vapaamuotoinen ilman varsinaisia suunniteltuja esityksiä, paikalla pitäisi olla talon puolesta taustatukena rytmiryhmä ja tarvittavat instrumentit, eli kaikenlainen jamittelu käytettävissä olevilla uruilla on sallittua ja jopa toivottavaa.
 
Tällä hetkellä on avoinna myös mahdollisuus, että paikalle saadaan Norjasta Legendin uuden soundimallinnuksen suunnittelija kertomaan viimeisimmästä digiurkutekniikasta.
 
Tilaisuuteen on vapaa pääsy, mutta toivoisin mielellään kuittausta vaikka Facebookin tai nettisivun meilin kautta, jotta tulijamäärästä olisi jonkinlainen ennakkokäsitys. Facessa sivu löytyy osoitteesta www.facebook.com/keybfinland ja nettiosoite puolestaan on www.tonewheel.fi
 
Tervetuloa!
 
-JP
 
musamies
17.10.2017 13:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valotus: Ylläpito poistakoon jos ilmoitukseni on sääntöjen vastainen, laitoin sen kuitenkin tapahtumien sijaan tänne, koska kohderyhmänä ovat ensisijaisesti kiipparistit.
 
Älkää nyt ihmeessä tällasta menkö poistamaan...
 
Kiva idea, mielestäni on ihan paikallaan pitää tilaisuus uruttelun uusista mahdollisuuksista. Legend urku vaikuttaa mukavalta vehkeeltä niille, jotka on Hammond touhuista kiinnostuneita.
 
Itse näkisin kiinnostavana kaikki urkujen soiton kätevät uudet mahdollisuudet myös Hammond urkuilun ulkopuolella. Uusia härveleitä näyttää pukkaavan myös niihin tarpeisiin jos haluaa harjoitella kirkkourkuja varten:
https://www.thomann.de/fi/dexibell_classico_l3.htm
 
Toivottavasti tulee hauska päivä!
 
valotus
17.10.2017 14:26:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Itse näkisin kiinnostavana kaikki urkujen soiton kätevät uudet mahdollisuudet myös Hammond urkuilun ulkopuolella. Uusia härveleitä näyttää pukkaavan myös niihin tarpeisiin jos haluaa harjoitella kirkkourkuja varten:
https://www.thomann.de/fi/dexibell_classico_l3.htm

 
Itse kun olen joskus hurahtanut tuohon öljynhajuiseen äänipyörätouhuun, niin on vaan pillivehkeet jääneet turhan vähälle huomiolle.
 
Klassisella puolella onkin digiurkuilu ollut jo yllättävän pitkään mukana, yhtenä syynä sekin että yksittäisten pillien sämpälys on suhteellisen suoraviivaista ja siihen kun yhdistää tilaprosessoinnin, niin vaikutelma on aika hämäävä.
 
Nord C2 on muuten hyvä esimerkki siitä, että vähän niin kuin ohimennen tuli varsin mainioon Hammond-klooniin tehtaalla tekaistua myös erinomainen barokkiurku. En tiedä onko moni siitä edes tietoinen...
 
musamies
17.10.2017 16:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valotus: Itse kun olen joskus hurahtanut tuohon öljynhajuiseen äänipyörätouhuun, niin on vaan pillivehkeet jääneet turhan vähälle huomiolle.
 
Mä innostuin tuosta 1990-luvun alkupuolella joskin ekat Hammondit oli kummalliset N-312 transistoriurut 1980-luvun loppupuolella.
 
Tämä on tällä hetkellä itselle liian main streamia, jonkin nurinkurista, että nyt ne kätevät vehkeet olis sitten ulottuvilla kuten Viscount Legend Solo. Homma hiertää vähän siitäkin kun aniharva soittokaveri haluaa olla mukana soittamassa oikeaa Hammond musaa.
 
Huomannut myös, että moneen muuhun tarkoitukseen tarkoitettuun kiippariin on tullut "drawbarssit" kuten Roland RD 2000:ssa on 9 liukua, joita voi käyttää "äänikertojen" tapaan muunkintyyppisillä saundeilla.
 
Klassisella puolella onkin digiurkuilu ollut jo yllättävän pitkään mukana, yhtenä syynä sekin että yksittäisten pillien sämpälys on suhteellisen suoraviivaista ja siihen kun yhdistää tilaprosessoinnin, niin vaikutelma on aika hämäävä.
 
Olis aika hauska jos omat äänikerrat saisi itse ladata jostain mielenkiintoisesta valikoimasta.
 
Nord C2 on muuten hyvä esimerkki siitä, että vähän niin kuin ohimennen tuli varsin mainioon Hammond-klooniin tehtaalla tekaistua myös erinomainen barokkiurku. En tiedä onko moni siitä edes tietoinen...
 
Varmaan huonosti tietoinen, itse ihmettelin Electro 5d:n harmoonihenkisiä principal pipe organ urkusaundeja.
 
Olis itsestäkin hauska pyörähtää tuolla puheena olevassa tilaisuudessa jos sais itselle aikaan matkan Turun suunnalla.
 
Prophet
17.10.2017 17:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies:Huomannut myös, että moneen muuhun tarkoitukseen tarkoitettuun kiippariin on tullut "drawbarssit" kuten Roland RD 2000:ssa on 9 liukua, joita voi käyttää "äänikertojen" tapaan muunkintyyppisillä saundeilla.
 
Esim. uudehko ja edullinen Casio.
 
https://www.thomann.de/fi/casio_wk7600.htm
 
musamies
17.10.2017 17:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Esim. uudehko ja edullinen Casio.
https://www.thomann.de/fi/casio_wk7600.htm

 
Joitain nettidemoja kuunnellessa tällainen vähän kalliimman hintaluokan vehje sisältää jopa joitain aika käyttökelpoisia ääniä:
 
https://www.thomann.de/fi/casio_mz_x500.htm
 
Casioiden ulkonäkö vaan on sellainen, että pitää olla aika kova jätkä jos on pokkaa niitä käyttää muuta kuin mökillä. Tässä ketjussa juonena on, että Viscountin Legend urut on aika cool ja vissiin kohtuulliseksi hinnoiteltu vaihtoehto jos haluaa tyylikkään vehkeen livekäyttöön!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «