Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: roland rd 800 vai kurzweil forte 8
1 2
Musatonttu
26.12.2016 21:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen hyvää kosketusta, pianosaundia ja helppotoimisuutta. Henk.koht. juttuja -tiedän. Tarkoitus on verestää 25 v. vanhoja muistoja musan teosta pianon, jousien ja esim. saksofonin kanssa hyvän musan parissa. Silloin ajat olivat muuta (fatarin 88, mc-50 sekvensseri, roland u-220.. muttanyt on värkit ihan toista). Erikseen hommaan myöhemmin tietsikan ja ohjelmat + kysyn lisää. Hesan Fatserilla tsekkasin rolandia ja huomenna Teollisuuskadulla yritän saada forten käsiini.
 
Mielipiteitä ja ajatuksia otetaan vastaa. Parisataa sinne tänne ei ongelma.
Panostan paneelin selkeyteen: siksi nämä - vai onko muita saman oloisia 20 kilosia?
 
musamies
26.12.2016 23:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatonttu:
Mielipiteitä ja ajatuksia otetaan vastaa. Parisataa sinne tänne ei ongelma.
Panostan paneelin selkeyteen: siksi nämä - vai onko muita saman oloisia 20 kilosia?

 
Samansuuntaisista ominaisuuksista kilpailee Yamaha CP4, paino vain 17,5 kiloa Itsellä on sellainen ja kevyt Thomann:in PVC kotelo. Minun mielestä huono puoli on, että käyttöä joutuu opettelemaan aika paljon kun pieni näyttö ja oppii kunnolla kaikki säätömahdollisuudet.
 
Laitteessa on yksi hassu bugi, joka korjaantuu kai päivityksellä kun sopivasti kahta layeria käyttäen toinen jää soimaan jos samaan aikaan paina voimakkuuspoljinta, sustainia ja kytkee layerin pois. Häiritsee livevedossa.
 
Hyvä puoli on SCM-äänet, joita pianoäänet on ja siihen saa rakenneltua ihan kivoja omia presettejä kun näkee vaivaa.
 
---------
 
RD 800:sen käyttölogiikka ja isompi näyttö teki siitä selkeämmän. Se ehkä CP4:sta parempi monitoimivehje, mutta painavampi.
 
Kerropa itse mitä havaintoja teit Kurzweil Fortesta!
 
Kaipa Nordikin kannattaa huomioida T-kaupassa tällä hetkellä RD 800 ja Nord Stage järkihinnoissa:
https://www.thomann.de/fi/clavia_nord_stage_2_ex_88.htm
 
Musatonttu
28.12.2016 17:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokelin kurzweiliä ja ihan mukava peli. Kosketus omille sormille pikkasen parempi. Todellakin haen selkeää ja yksinkertaista paneelia sekä tietenkin tatsin lisäksi käyttömukavuutta. Alun ihmetyksen jälkeen alkoi natsata. Soitin oli aikalailla itseäni varten tehty. Liukukytkimet rastasi instrumentin haluamalle tasolle (esim. jousissa äänen kestoikä hivenen pitemmäksi) selvisi myös se, että jokaisen saundin kohdalla valot kertovat säädetyistä asetuksista, joita oli helppo muokata. Hivenen häiritsi näytän pienet kirjaimet... mutta lasit päähn. Rytmien puuttuminen ei häiritse. Maksanhan siitä, mitä haluan. Tässä ekoja kokemuksia entisestä amerikkalaisesta. Pianosaundeja ja erityisesti puhaltimia tosi vaatimattomasti... täytynee hommata jotenkin lisää, jos pelin hommaan.
 
musamies
28.12.2016 18:43:46 (muokattu 28.12.2016 18:44:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatonttu:Rytmien puuttuminen ei häiritse. Maksanhan siitä, mitä haluan. Tässä ekoja kokemuksia entisestä amerikkalaisesta. Pianosaundeja ja erityisesti puhaltimia tosi vaatimattomasti... täytynee hommata jotenkin lisää, jos pelin hommaan.
 
Rytmit on jostain syystä laitettu toisenlaisiin vehkeisiin onko nyt Tyros 5:nen rytmivehkeiden kunkku. Kai jotain rytmejä jossain stegapianoissakin on, mutta mukavasti ne on käytössä jossain Yamaha Tyroksessa ja PSR:ssä.
 
En ole varma mitä pianosaundejen vaatimattomuus kyseisen soittimen osalla tarkoittaa?
 
Esim. Yamaha CP4:sessa on akustisen flyygelin saundeja oikeastaan kolmea eri sorttista CFX, CF, S6 ja näiden pohjalta saa kehiteltyä lisää omia presettejä ja käyttämällä tietenkin apuna myös layer toimintoa, johon voi yhdistää sitten vaikka jotain Yamaha DX7:kaa ja akustisen pianon ääntä. Kolmesta erityyppisestä flyygelistä saa itse säätelemällä ehkä 20 käyttökelpoista pressettiä jos myös kahdesta layerista rakentuvat äänet lasketaan.
 
Bronks
28.12.2016 23:04:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo puhaltimien puute on kiinnostava aspekti. Jos tykkää käyttää brasseja, on aina enemmän tai vähemmän ongelmissa. Samplet vievät tilaa, ja mallintavia puhaltimia hardwaressa on kovin vähän. Rolandin ja Yamahan brassit kuulostavat mielestäni kauheilta, pianot sen sijaan ovat esim Musamiehen ihailemassa CP nelosessa erittäin hyviä, samoin RD 800:ssa.
 
Mä midittelin aikani softapohjaisia brasseja, mutta b-luokan artistilla ei ole roudaria, ja piuhanvetoon kyllästyy. Nyt olen ihan semityytyväinen Nordin samplekirjaston brassimaailmaan, kun oikein valikoi.
 
Mutta topikkiin: jos noista kahdesta valikoit, mun mielestäni se on helppoa. Jos arvostat monipuolisuutta, osta Forte, jos arvostat jämäkkyyttä ja pianofiilistä, osta Roland. Valintoja tehdessä pitää kärjistää.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
musamies
29.12.2016 00:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Tuo puhaltimien puute on kiinnostava aspekti. Jos tykkää käyttää brasseja, on aina enemmän tai vähemmän ongelmissa. Samplet vievät tilaa, ja mallintavia puhaltimia hardwaressa on kovin vähän. Rolandin ja Yamahan brassit kuulostavat mielestäni kauheilta, pianot sen sijaan ovat esim Musamiehen ihailemassa CP nelosessa erittäin hyviä, samoin RD 800:ssa.
 
Ehdottamasti haluan korjata sitä, etten ihaile mitenkään CP 4:sta. Hommasin sen muutama vuosi sitten ennen kuin RD 800 oli saatavilla. Ainoastaan ne presetit ovat omaan makuun mainioita mitä on itse siihen vaivalla vääntänyt. Jos haluaisi välineillä pärjätä pitäs olla joku toinen kiippari sen lisäksi yhtäaikaa käytössä.
 
Jos jotain tällä hetkellä ihailen, niin Nordin pianovalikoimaa valmistajan sivuilla. Siis minun makuun esim. CP 4 ei ole kovin monipuolinen, mutta se on kevyt.
 
Itse ottaisin pianot Nordilta, mutta esim. Nord Electro 5D:tä tutkiessani myös omassa CP:ssä on paljon sellaista mistä en halua hetimiten luopua. Toisaalta CP 4:sella ei suju ollenkaan hyvin esim. Hammond soitto.
 
Yksi mitä haluaisin lisää, niin layereita, zoneja vai mitä ne nyt on... RD 800 siinä etevämpi.
 
Musatonttu
29.12.2016 15:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kannanotoista / kirjoituksista. Ne olivat hyviä ja saivat ajatuksia eteenpäin!
 
ardelius
30.12.2016 18:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vantaan Fasulla siisti kaytetty!
http://www.f-musiikki.fi/kaytetyt/m … orte-88-taysipitka-keikkapiano-4280
 
aimoo
30.12.2016 19:23:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatonttu: Kokelin kurzweiliä ja ihan mukava peli. Kosketus omille sormille pikkasen parempi. Todellakin haen selkeää ja yksinkertaista paneelia sekä tietenkin tatsin lisäksi käyttömukavuutta..
 
Osaatko kommentoida kuinka iso ero on puolipainotetuilla ja täyspainotettu Kurzweil koskettimilla? Mulla on Kurzweil PC3 ja puolipainotetut ja ajatus muhii Forte 7 hommaamisesta (ehkä artis 7 vois riittää myös?) Forte 7 ja 8 on täyspainoitetut, kuinka iso ero on? Puolipainoitetut tuntuu täydellisiltä mulle.
Ajatus on keväällä käydä soundtoolsilla testaamassa molemmat ja poimia parempi. Toki korg kronos 73 2nd hand malli houkuttelee.
 
Derek
30.12.2016 21:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia Kurzweil PC3A8:sta? Soundeja ainakin enemmän kuin Fortessa.
 
musamies
30.12.2016 21:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ardelius: Vantaan Fasulla siisti kaytetty!
http://www.f-musiikki.fi/kaytetyt/m … orte-88-taysipitka-keikkapiano-4280

 
Ties vaikka kannattas hakea jos se omiin tarpeisiin sopii. Myös RD 800 on ollut aika kohtuuhintainen joissain yhteyksissä.
 
Musatonttu
31.12.2016 03:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärsinkö oikein, että Vantaan forte verojen kanssa tekisi kuitenkin 2132 €? (1720 + alvi). Uusi maksaa vajaa 2500€.
 
aimoo
31.12.2016 11:08:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Derek: Onko kellään kokemuksia Kurzweil PC3A8:sta? Soundeja ainakin enemmän kuin Fortessa.
 
Kunnon työasema. joo on saundeja megaiso kasa laidasta laitaan, eli esim elokuvamaailmaan sopivat saundit jotka uupuu noista stage pianoista. vaikka kulkee työasema nimellä niin sopii stagepianoksi yhtälailla. väittää näiden valikkoja vaikeaksi, itselle oli se ja sama, kuitenkin joutuu opettelaan jonkun valikon käytön ja aika vähän noita käytän. pikavalintoja tehnyt, muutamia saundeja tehnyt ja splittauksia.
itse ainaskin suosittelen, vaikka omaani olen ehkä päivittämässä.
 
Fazer 2nd mallit 0% alv. Tarkoittaa mitä ilmeisemmin että noista et voi alveja vähentää, kaikki käytetyt myydään samalla 0 alvilla siellä. eli kyllä se forte 8 on 1720e jolla lähtee ulos.
 
Musatonttu
03.01.2017 23:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain Vantaalta Kurzweilin 1600 euroon. Kiitti vinkistä. Toivotaan, että laite pelittää.
 
musamies
03.01.2017 23:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatonttu: Hain Vantaalta Kurzweilin 1600 euroon. Kiitti vinkistä. Toivotaan, että laite pelittää.
 
Ei pahankuuloinen hinta - kerro kokemuksia!
 
aimoo
05.01.2017 07:32:15 (muokattu 05.01.2017 19:09:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musatonttu: Hain Vantaalta Kurzweilin 1600 euroon. Kiitti vinkistä. Toivotaan, että laite pelittää.
 
Joo hyvä hinta oli, itse olin kiinnostunut kanssa mutten ehtinyt. Laita viestiä ellet pidä;) PC3 aattelin päivittää forteen.
Joo käyttökokemuksia ootellessa.
 
Musatonttu
08.01.2017 12:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...kerrotaan kokemuksia, kunhan tulee tutuksi. Tällä hetkellä ihan ok... kokeilinhan sitä ennen ostoa kolmisen tuntia Teollisuustiellä ja alkoi hieman hahmottua. Pianoa osaan soittaa, mutta tekniikassa ja kielissä huono. Kyselenkin kohta toisella osastolla suomenkielisiä ohjeita (Roland RD 80:ltä löytyy), vaikka tod. näk. turhaan.
 
Musatonttu
08.01.2017 12:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...siis tältä osastolta.
 
Musatonttu
18.01.2017 08:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä piano vakuuttaa. Toiminnon palvelevat stagekäyttöä ja selkeyttä toiminnoille alkaa omaehtoisen tutustumisen jälkeen löytyä. Piano on jaettavissa helpohkohdisti 4 eri osaan; joko päälekkäin (layer) tai rinnakkain (split). Mikä teki alkujaankinvaikutuksen jo pelkän kuvan perusteella vakuuttaa nytkin. Layerin 4kpl selkeät liukukytkimet sekä iso näyttö, josta näkee, mikä instrumentti on milläkin layerillä käytössä. Myös splitissä sävelkorkeutta voi vaikka alentaa (torvet ylhäällä alemmas). Kuvassa näkyy pianon eri layereiden (split) osat ja miten ne on jaettu. Toki puutteitakinvarmaan löytyy, mutta pianoa alkaa vanhempikin ei-tietsikkaihminen hahmottaa, ilman oppaita. Suosittelen sille, joka nauttiisoittamisesta (musan teosta myöhemmineri raidoille) tietsikalletai erilliselle sekvensserille. Varmaan ok stage-piano. Synanja saundien sorvaaville jokin toinenvoi olla mielekkäämpi... tarkoitan sellaista, joissa ruuveja löytyy saundien muokkaamiseen.
 
Tällä hetkellä positiivinen kokemus. Eilen tutkailinlaitetta n. 7 tuntia yhteensä. Yhdeltä yölä piti ruveta siltä päivältä lopettamaan.
 
Prophet
19.01.2017 05:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No entäs Roland RD2000? Käyttökokemuksia kaivataan!
 
https://www.roland.com/global/products/rd-2000/
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «