Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhan liiton urkumiehille kysymysten kysymys.
1
ajansävel
06.10.2016 21:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauhajoella on joskus teollisesti valmistettu sähköurkua, jonka merkki oli "Music Master" ( tahi "Musicmaster" tai "Music-Master "??). Onko kenelläkään teknistä tietoutta, soittokokemuksia, tai vielä parempi jos valokuvaa, ko. soittimesta?
 
Prophet
06.10.2016 22:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai samoihin aikoihin kuin WLM Karkkilassa ja OWG Walton Saarijärvellä?
 
ajansävel
06.10.2016 22:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan. 70-luvulla lähinnä, pienteollisesti ja ilmeisesti niitä myytiin suoraan koppiautosta enimmäkseen Etelä-Pohjanmaalle. Urun suunnitteli ja valmisti H. Hautio. Siinä oli tiemmästi perkussiotkin kotona.
 
KoskPaavo
09.10.2016 17:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ihan outo juttu, ja kuitenkin tiedän paljon.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
WanhaWetäjä
10.10.2016 11:11:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla ihan eri urku kyseessä mutta paikkakunta täsmää eli Kauhajoen Aronkeitaalla törmättiin aivan kammottavaan tekeleeseen, vuosi oli jotain 2001. Hauskaa meillä oli kyllä kun laitteella leikittiin, harmi että ei tullut otettua kuvaa saati ääntä, mm sen rytmikone oli todella ainutlaatuisen kuuloinen. Laite oli hotellin aulassa, liekö siellä vieläkin...
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ajansävel
10.10.2016 20:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuo "urkuinsinööri" vielä hengissäkin, itseänsä haastatella, näkisi ja tohtisi...
 
hammondisti
14.10.2016 17:39:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon käyny tuon insinöörin verstaalla 1976 vuonna. Kehitteli kovasti WLMn kilpailijaa, mutta pääasiassa korjasi urkuja silloin.
 
seke
08.01.2017 20:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli 70-luvulla OWG:t, punaiset, keikkamallia. Hyvät oli soundit, mutta kaiku ei toiminut oikein, joten vaihdoin WLM:iin. Nyt on WLM:n kotimalli jostain -74 vuodelta ja soi tosi pehmeesti eteenkin leslien läpi.
 
ajansävel
08.01.2017 22:25:09 (muokattu 08.01.2017 22:52:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WLM tehtiin Karkkilassa, sitten Moisio otti "hatkat" ja perusti OWG Waltonin Karjaalle. Ainakin minulle WLM edusti parempaa soundia.
 
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/WLM-Organ
 
Tuossa wikin artikkelissa on mielenkiintoista juttua eri urkumerkkien markkinaosuuksista Suomessa 70-luvun puolivälissä. Lyhyt tähdenlento oli sähköurkujen kotimainen tuotanto, kuten itse soittimienkin paras kausi Suomessa oli lähinnä 70-luku. Suunnilleen kymmenen vuotta ja se oli siinä...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «