Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MIDI Bassojalkiot
1
JoKo
29.08.2016 12:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Pitäisi hommata midibassojalkio, osaatteko suositella hyviä? Thomannilla oli kahta lajia, onko muita varteenotettavia valmistajia?
 
https://www.thomann.de/fi/fatar_mp113.htm
 
https://www.thomann.de/fi/solton_k8_bass_pedal.htm
 
18is9
30.08.2016 08:52:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandilla on ollut PK-5A, PK-5 ja PK-7. Ainakin PK-5 oli ihan toimiva peli silloin kun sellaisen omistin. Eivät taida enää valmistaa noita, torilla näkyy ehkä kerran-pari vuodessa.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Anonymous-jazz
30.08.2016 11:23:46 (muokattu 30.08.2016 11:24:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika suolalla on noi hinnat pilattu... Heti jos tulisi joku Thomannin halpismerkin malli noista, niin olisi jo asiallisemmat hinnat.
 
Mutta eipä taida olla kyllä kysyntääkään näillä vehkeillä, jolla nuo kovat hinnat selittyvät.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
JoKo
30.08.2016 12:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, vähän kalliita ovat. Saisikohan tollaisen duunattua itse jostain vanhan halpisurun jalkioista... Luulisi olevan suhteellisen simppeli homma kun eihän noissa mitään velocityä ja muita tartte, nuotit ainoastaan.
 
Murgo
30.08.2016 19:42:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Juu, vähän kalliita ovat. Saisikohan tollaisen duunattua itse jostain vanhan halpisurun jalkioista... Luulisi olevan suhteellisen simppeli homma kun eihän noissa mitään velocityä ja muita tartte, nuotit ainoastaan.
 
Itse varmaan rupeaisin Arduino-pohjalta vääntämään kun kortit eivät FleaBayssa maksa kuin muutaman euron. Tuollainen juttu löytyi pikagooglauksella MIDI:n lähettämisestä: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/Midi. Pedaalien lukemiseen kai löytyy useampikin tapa riippuen tarvitaanko polyfoniaa vai ei.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
18is9
30.08.2016 22:58:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma kokemus noista Rolandeista oli kyllä sellainen että vähän luulen ettei noita noin vain itse tehdä. Niissä oli ihan hyvä tatsi, sen hoksasi kun niillä oikeasti koetti soittaa. Triggasivat niin kuin piti, just sopiva matka siinä polkimen liikkeessä, muistaakseni tunnistivat painon voimakkuuden. Sellainen olo jäi, että jokunen tunti oli käytetty siihen että niiden toimintaa oli viilattu kohdilleen.
 
Semmoiseen Rush-hommaan ehdoton juttu oli että pedaalin pystyi säätämään triggaamaan monofonisesti ja sustainin sai erillisestä polkimesta päälle ja pois. Eli ei tarvinut yhdellä jalalla seisoskella koko aikaa vaan pystyi vain triggaamaan nuotteja ja sitten kun ei tarvinnut enää ko. soundia niin hold vaan pois päältä.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «