Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Silent-toiminto
1
piano88
14.07.2016 12:35:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä kokemusta pianon silent-toiminnosta? Suositteletteko mieluummin digipianoa, jos tarvitsee soittaa kuulokkeiden kanssa?
 
Olen ostamasssa itselleni kerrostaloasuntoon pianoa/ digipianoa ja pyytäisin vinkkejä hyvän soittimen hankintaan. Soitan enimmäkseen klassista musiikkia.
 
Kunnallisjäte
14.07.2016 19:12:24 (muokattu 14.07.2016 19:18:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silent-laite maksaa 1800€ noin suunnilleen asennettuna. Sellainen lienee hyvä, jos löytyy valmiiksi arvopiano tai flyygeli. Silent toiminnolla varustettujen pianojen hinnat alkaa 5000€.
 
Itse päädyin digisoittimeen. Olen toki aloittelija, mutta kyllä tuolla Rolandilla soittaa vuosia. Voi soittaa kuulokkeilla, ilman kuulokkeita äänenvoimakkuutta voi säätää ja tarvittaessa taustanauhat saa pyörimään ja soitot nauhoitettua. Painaa melkein 100kg, joten muistuttaakin oikeaa pianoa enemmän kuin vanhempi stagepianoni ja tatsi on raskaampi tai sama kun äitini Bluthnerissä.
 
E: ehkä tää oli vähän turha kommentti, kun eihän mulla ole kokemusta silent laitteista. Muutamaa kokeilin liikkeessä ja toimivat kyllä hyvin. Noiden ollessa aktivoituna, soundi on käsittääkseni digitaalinen. En ole ihan varma tarvitseeko piano silent laitteella viritystä (jos käyttää vain sitä). Digivehkeillä ei virehuolia ole.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
outoniemi
14.07.2016 21:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Silent-laite maksaa 1800€ noin suunnilleen asennettuna. Sellainen lienee hyvä, jos löytyy valmiiksi arvopiano tai flyygeli. Silent toiminnolla varustettujen pianojen hinnat alkaa 5000€.