Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Grotrian-Steinwegin piano?
1
Loulou
05.07.2016 21:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan vanhan Grotrian-Steinwegin pianon. Se on perintönä tullut minulle isovanhemmiltani 80-luvun puolivälissä, ja luulen, että se on alunperin hankittu joskus 40-50 -luvulla. Mitään dokumentteja ei tietääkseni ole tallessa, joten en osaa sanoa.
 
Ongelmani on, että piano ei mahdu nykyiseen asuntooni sisälle, vaan on nyt vanhempieni luona, missä sitä aika harvoin pääsen soittamaan. Ajattelin sitten hiljattain, että jos myisin kyseisen pianon ja hankkisin jonkun digitaalisen soittimen tilalle - tätä en haluaisi kyllä tehdä, kun pidän tuosta oikeasta pianostani. No, joka tapauksessa, googletin äsken Grotrian-Steinwegin mitään siitä aikaisemmin tietämättä, ja sain jonkinasteisen halvauksen, kun näin, millä hinnoilla noita on myyty. Omani on chippendale-tyylinen kaarevajalkainen kappale, en tiedä mitä tuo tekee hinnalle, mutta silti.
 
Nyt en todellakaan halua luopua pianostani. Ainoa paikka, johon sen voisin omassa kodissani sijoittaa, on ilmalämpöpumpulla lämmitetty tila ulkorakennuksessa. Samassa tilassa on korupajani, se on entinen autotalli - betonilattialla. Onko mielipuolista edes ajatella pianon siirtämistä tuonne? Aika älytöntä sitä on vanhempienkaan luona seisottaa, käyttöön se pitäisi saada. Jotta saisin sen omaan kotiini sisälle, minun pitäisi vaihtaa ulko-ovea (lisäksi pitäisi olla vielä se lattiatila, mihin pianon sijoittaisi).
 
Elikkäs, rehellisiä vastauksia, mitä te tekisitte tilanteessani?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «