Muusikoiden.net
04.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensikertalainen koskettimia ostamassa
1
Kimbe66
13.06.2016 18:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä pitkään miettinyt ja tuumaillut kiipparin ostamista. Silmäni olen iskenyt Korg Kross 61 malliseen peliin, asiassa on vain yksi mutta: kyseinen laitehan ei sisällä itsessään kaiuttimia joten minkälaiset piuhat/kaiuttimet yms. tarpeiston tarvitsen jotta saan soundit ulos Korgista? Mielellään jos joku antaisi yksityiskohtaista infoa ensikertalaiselle, ei nääs ole hirveesti kokemusta näistä hommista. Voitte heittää myös hyviä ehdotuksia minkälainen kannattaisi ostaa, (jos kyseisessä Korgissa jotain ongelmia) kriteereinä monipuoliset soundit, hinta max 750€, ei mitään ylimääräisia härpäke ominaisuuksia. Pääasiassa hevin soittoon (Children of Bodom, Nightwish yms.), hyvät ja autenttiset pianosoundit täytyisi myös löytyä.

Hokkane
15.06.2016 09:26:19 (muokattu 15.06.2016 09:27:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimbe66: Olen tässä pitkään miettinyt ja tuumaillut kiipparin ostamista. Silmäni olen iskenyt Korg Kross 61 malliseen peliin, asiassa on vain yksi mutta: kyseinen laitehan ei sisällä itsessään kaiuttimia joten minkälaiset piuhat/kaiuttimet yms. tarpeiston tarvitsen jotta saan soundit ulos Korgista? Mielellään jos joku antaisi yksityiskohtaista infoa ensikertalaiselle, ei nääs ole hirveesti kokemusta näistä hommista. Voitte heittää myös hyviä ehdotuksia minkälainen kannattaisi ostaa, (jos kyseisessä Korgissa jotain ongelmia) kriteereinä monipuoliset soundit, hinta max 750€, ei mitään ylimääräisia härpäke ominaisuuksia. Pääasiassa hevin soittoon (Children of Bodom, Nightwish yms.), hyvät ja autenttiset pianosoundit täytyisi myös löytyä.

Mun mielestä tuolla hintahaitarilla kannattaa katsella käytettyjä vehkeitä mnetin torilta. Kross on varmasti ensikertalaiselle ihan pätevä vekotin, jos sitä perus välimallin Korgia, niin tuskinpa se ihan huono on. Joku muu saa sepustella lisää.

Kaiuttimia ei lähtökohtaisesti näissä soittimissa ole poikkeuksia lukuunottamatta. Instrumettiapiuhoja, mikseri, kaiutinpari tai vaikka ihan joku keyboardvahvistin mitä t-kauppa myy. Kai toikin vähän riippuu millaseen soitteluun, himassa yksin vai bändissä? Aika iso ero jo.

Mustien urkujen tahdissa polkee palkeita kanttori kuoleman
Tiku35
16.06.2016 07:44:44

Uskallanko lainata tätä samaa ketjua, koska olen samassa tilanteessa. Kaipaisin neuvoja mitä ostan ensimmäiseksi laitteeksi.

Ensisijaiset soittimeni ovat akustinen- ja sähkökitara, mutta kaipaisin kaveriksi koskettimia. Tarkalleen ottaen perus piano -soundi riittää.

Eli mikä laite olisi riittävä kotisoittoon kun tarkoituksena on soittaa "pianoa"?

Tiku

KoskPaavo
16.06.2016 11:34:22

Tiku35: Uskallanko lainata tätä samaa ketjua, koska olen samassa tilanteessa. Kaipaisin neuvoja mitä ostan ensimmäiseksi laitteeksi.

Ensisijaiset soittimeni ovat akustinen- ja sähkökitara, mutta kaipaisin kaveriksi koskettimia. Tarkalleen ottaen perus piano -soundi riittää.

Eli mikä laite olisi riittävä kotisoittoon kun tarkoituksena on soittaa "pianoa"?

Tiku

No vaikka joku Casio Privia , kyllä niistä pianosoundin saa.

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti