Muusikoiden.net
11.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stage-piano vs. akustinen piano silent systeemillä kerrostalossa
1
Kunnallisjäte
24.04.2016 18:15:27 (muokattu 24.04.2016 18:16:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin pianon soiton uudenvuoden lupauksena ja nyt alkaa näyttää siltä, että innostus pysyy yllä. Mulla on Nord electro2, joka on vähintäänkin riittävä, muutoin kuin tatsinsa ja lyhyen oktaavialansa suhteen. Haluaisin siis sijoittaa kunnolliseen soittimeen, luulen onnistuvani myymään tuon nykyisen helposti. Harrastelijakitaristina olen kuitenkin järkyttynyt akustisten pianojen hinnoista varsinkin kun tarvitsen silent-systeemin, koska vaimon ja naapureiden häiriintymisen vuoksi soitan suurimman osan aikaa kuulokkeilla ja tykkään myös yrittää soitella levyjen päälle silloin kuin pystyn.

Haluisin siis soittimen missä on mahdollisimman aito tuntuma, ehkä jopa tärkeämpänä kuin soundi, koska aloittelijana en nyt niin hirveästi erota eri pianosoundeja kuitenkaan.

Akustinen piano+silent systeemi on siis noin 6000€ ja huippuluokan stage-piano kuten Kurzweil Forte tai Clavia Nord Piano3 olisi hieman alle 3000€+mahdollisesti aktiivikaiuttimet. (joita en välttämättä heti tarvitse). Kawai MP11 olisi noin 2000€ ja tällä hetkellä mietin sitä vakavimmin. Sitten olisi halvempana MP7.

Olisiko tähän muita ehdotuksia tai pointteja?

Stage pianon eduksi verrattuna akustiseen pianoon +silent systeemiin ajattelin ainakin hintaa, helpompaa roudattavuutta, soundien muokattavuutta, tietokoneeseen kytkemistä ja helpompaa jälleenmyyntiä.

"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Bronks
24.04.2016 21:08:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Aloitin pianon soiton uudenvuoden lupauksena ja nyt alkaa näyttää siltä, että innostus pysyy yllä. Mulla on Nord electro2, joka on vähintäänkin riittävä, muutoin kuin tatsinsa ja lyhyen oktaavialansa suhteen. Haluaisin siis sijoittaa kunnolliseen soittimeen, luulen onnistuvani myymään tuon nykyisen helposti. Harrastelijakitaristina olen kuitenkin järkyttynyt akustisten pianojen hinnoista varsinkin kun tarvitsen silent-systeemin, koska vaimon ja naapureiden häiriintymisen vuoksi soitan suurimman osan aikaa kuulokkeilla ja tykkään myös yrittää soitella levyjen päälle silloin kuin pystyn.

Haluisin siis soittimen missä on mahdollisimman aito tuntuma, ehkä jopa tärkeämpänä kuin soundi, koska aloittelijana en nyt niin hirveästi erota eri pianosoundeja kuitenkaan.

Akustinen piano+silent systeemi on siis noin 6000€ ja huippuluokan stage-piano kuten Kurzweil Forte tai Clavia Nord Piano3 olisi hieman alle 3000€+mahdollisesti aktiivikaiuttimet. (joita en välttämättä heti tarvitse). Kawai MP11 olisi noin 2000€ ja tällä hetkellä mietin sitä vakavimmin. Sitten olisi halvempana MP7.

Olisiko tähän muita ehdotuksia tai pointteja?

Stage pianon eduksi verrattuna akustiseen pianoon +silent systeemiin ajattelin ainakin hintaa, helpompaa roudattavuutta, soundien muokattavuutta, tietokoneeseen kytkemistä ja helpompaa jälleenmyyntiä.

Kawain kosketintuntuma on parempi kuin Nordin. Jos et halua sijoittaa oikeaan pianoon, noista MP11 on äärimmäisen kova. Seiskakin kyllä, mutta MP11:n tatsille ei ole voittanutta keikkapianoissa. Kaiuttimiin tosin hurahtaa helposti tonni poikineen, jos kunnon saundia haluaa ulos muualle kuin kuulokkeisiin. Toisaalta hyvä pari Genelecejä on aina käyttökelpoinen kotioloissa...

Don't take me serious, I'm just playing.
Kunnallisjäte
24.04.2016 21:43:05 (muokattu 24.04.2016 21:43:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Kawain kosketintuntuma on parempi kuin Nordin. Jos et halua sijoittaa oikeaan pianoon, noista MP11 on äärimmäisen kova. Seiskakin kyllä, mutta MP11:n tatsille ei ole voittanutta keikkapianoissa. Kaiuttimiin tosin hurahtaa helposti tonni poikineen, jos kunnon saundia haluaa ulos muualle kuin kuulokkeisiin. Toisaalta hyvä pari Genelecejä on aina käyttökelpoinen kotioloissa...

Kiitos vastauksesta. Haluaisin kyllä oikean pianon, mutta se ei nyt vaikuta mahdolliselta ratkaisulta. MP11 sen sijaan olisi mahdollisuuksien rajoissa.
Aktiivikajarien kanssakin hinnassa ollaan vielä kaukana hyvästä akustisesta pianosta.
Hesalasta en löytänyt Kawain jälleenmyyjää, mutta Tampereella näyttäisi olevan.

"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
konvehti
25.04.2016 00:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko kysynyt Keravan Intro Musicista? MP10 oli ainakin kokeiltavana silloin kun olin itse ostoksilla...neljä vuotta sitten. Logo näyttäisi vielä löytyvän nettisivuilta.

musamies
25.04.2016 09:41:12

Ajattelen stage pianon olevan yksi osa järjestelmää, joksa mahdollistaa monipuolista treeniä ja esiintymistä. Kunnon kuulokkeet kannattaa varmaan kaikkien hommata, mutta hyvä äänentoisto on siinä mielessä hankalampi, että riittääkö kotiolosuhteisiin tarpeeksi hyvä vai pitää sen riittää jonkinlaiseen keikkailuun.

Minun mielestä mainitsit kiinnostavia vaihtoehtoja ja joku Kawai MP11 sisältää mielestäni aika paljon hintaan nähden koskettimiston toteutuksen osalta.

musamies
25.04.2016 10:03:38

Bronks: Kawain kosketintuntuma on parempi kuin Nordin. Jos et halua sijoittaa oikeaan pianoon, noista MP11 on äärimmäisen kova. Seiskakin kyllä, mutta MP11:n tatsille ei ole voittanutta keikkapianoissa. Kaiuttimiin tosin hurahtaa helposti tonni poikineen, jos kunnon saundia haluaa ulos muualle kuin kuulokkeisiin. Toisaalta hyvä pari Genelecejä on aina käyttökelpoinen kotioloissa...

Kaiutinasian osalta sitä mieltä, että hyvään äänentoistoon saa menemään miten paljon rahaa vaan, mutta toisaalta jos kotona on stereot joka aktiivikajarein tai muutoin, niiden läpi voi soittaa stagepianoakin.

Nordin valtti on ollut mukautettavuus lataamalla sellaiset äänet kuin itse tarvii.

vemkki
28.04.2016 21:18:58

Hesala lienee Helsinki? Kawaita myy Steinway Piano Gallery Unioninkadulla. Samalla puljulla on nettikauppa osoitteessa www.digitalpiano.fi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti