Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg pro PA-4X76
1
kuitjo
22.11.2015 00:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku onko oikeasti kyseinen uutuusmalli niin suosittu että esim Thomanilta saa tätä vasta huhtikuussa? Kuulema kolme eka erää jo myyty?
Minkähän kokoisia eriä nuo sitten on?
Vai onko oikeasti kysymys tavaran toimituksen ongelmista?
Onko joku tilannut laitteen? Tai kenties jo saanut omaksi?
 
Prophet
22.11.2015 19:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka käy, kun laitetaan tuo ja Yamaha Tyros 5 samalle viivalle?
 
http://www.korg.com/us/products/synthesizers/pa4x/
 
esviiihde
22.08.2016 17:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua Pa4x suomalisesta Musiikkiliikkeestä virallisen maahantuojan kautta. Hintakin oli edullisempi kuin T kaupassa. Mutta, mutta. Saksassa takuu ilman kitinöitä kolme vuotta. Emnordic väittää, että heiltä ostetussa laitteessa vain yksi vuosi. No jos tarvetta tulee niin sitten riidellään. Käyttöohjeista, siis suomenkielisistä ei tietoakaan. Suomen laki sanoo aivan toista. Saa nähdä kuinka käy. Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostos ja saada rahat takaisen. Siinä siis kuluttajan oikeus. Laite on sinänsä kohtuu hyvä, mutta erittäin monimutkainen käyttää tällaiselle 80 luvulta säestyskeyboardeja käyttäneellekin. Ohjekirjassa on 1070 sivua huolimattomasti tehtyjä juttuja. Esim. käyttöjärjestelmän päivitys ei onnistu kirjan opeilla. Kaikenkaikkiaan harkitsen seuraavan kerran tarkaan juuri näiden asioiden vuoksi. ostanko Suomesta.
 
pappasfin
22.08.2016 19:43:39 (muokattu 22.08.2016 20:52:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esviiihde: Tuli ostettua Pa4x suomalisesta Musiikkiliikkeestä virallisen maahantuojan kautta. Hintakin oli edullisempi kuin T kaupassa. Mutta, mutta. Saksassa takuu ilman kitinöitä kolme vuotta. Emnordic väittää, että heiltä ostetussa laitteessa vain yksi vuosi. No jos tarvetta tulee niin sitten riidellään. Käyttöohjeista, siis suomenkielisistä ei tietoakaan. Suomen laki sanoo aivan toista. Saa nähdä kuinka käy. Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostos ja saada rahat takaisen. Siinä siis kuluttajan oikeus. Laite on sinänsä kohtuu hyvä, mutta erittäin monimutkainen käyttää tällaiselle 80 luvulta säestyskeyboardeja käyttäneellekin. Ohjekirjassa on 1070 sivua huolimattomasti tehtyjä juttuja. Esim. käyttöjärjestelmän päivitys ei onnistu kirjan opeilla. Kaikenkaikkiaan harkitsen seuraavan kerran tarkaan juuri näiden asioiden vuoksi. ostanko Suomesta.
 
Mulla oli Korg Kronos, joka on paljon vaikeampi käyttää ja menee asioissa syvemmälle. Tämä Pa4X on kyllä siihen verrattuna helpompi (tämä vain mun mielipide).
 
Ei tuo Pa4X käyttöjärjestelmän päivitys niin vaikea ole ja siihen löytyy ohje, joka tulee päivitystiedoston mukana kun sen purkaa pakatusta tiedostosta.
 
Päivittäminen:
 
1. Downloadaa tiedosto Korgin sivuilta
2. Purkaa se tiedosto tietokoneellasi
3. Puretusta tiedostosta löytyy se systeemin päivitystiedosto, jonka
nimi oli Pa4X_Operating_System_v121.pkg (eli pkg tiedosto)
4. Kopioi tuo kyseinen tiedosto USB-muistitikulle
5. Pidä Intro 1 painike painettuna kun laitat Pa4X virrat päälle
6. Laite pyytää näytön calibrointia, joten calibroi näyttö
7. Näytön calibrioinnin jälkeen laite pyytää sinua valitsemaan .pkg tiedoston, joten laita USB-muistitikku kiinni ja paina OK
8. Kun tiedoston valinta ikkuna tulee näkyviin niin valitse USB-laite siitä valinnasta (oletuksena näkyvissä on laitteen oma levyasema).
9. Valitse kyseinen .pkg tiedosto ja paina Select painiketta näytöllä.
10. Valitse Update kun haluat päivittää ja jos et niin sitten Cancel, jos et halua päivittää
11. Tämän jälkeen homma alkaa päivittymään ja näyttää edistymisen ruudulla
12. Päivitys ilmoittaa "system update completed" ja pyytää sinua uudelleen käynnistämään laiteen
13. Sammuta laite pitämällä Power painiketta n. 1-2 sekuntia (normi sammutus) ja laite laite takas päälle vaikka n. 5 sekunnin odottelun jälkeen
 
Tuo ohje löytyy englanninkielisenä siitä puretusta filusta ja ohjeen tiedoston nimi on PaSeries OS Update (EFGISCJ) (ainakin mulla näin.
 
Tuossa siis nyt ohjeet jos joku tarvii päivittämiseen.
 
Itse laite on mun mielestä tällä lyhyellä kokemuksella kyllä helppokäyttöinen verrattuna Korg Kronokseen ja ainakin tämä sopii mulle paljon paremmin koska soitan kitaraa ja kaipaan niitä taustoja, joita tällä saa aikaiseksi kyllä varsin helposti.
 
Kivaa myös tuossa on se, että voit tuoda netistä imuttamiasi tai jos löytyy omasta takaa aikaisempi midi-tiedostoja kappaleista niin niitä voi tuoda tuohon ja niiden perusteella voi luoda niistä omia styleja (esim. sulla on midi-tiedosto vaikka Eye of Tiger rock biisistä, joissa soi basso, rummut, skitta ja koskettimet ja sitten viet sen usbille ja siitä sitten helposti teet Pa4X:iin uuden stylen sun USER pankiin / tai Favoritesiin).
 
Netti on pullollaan noita midejä :D
Lisäksi kun ja jos haluat luodusta stylestä vaihtaa jonkin soittimen toiseksi niin sehän käy helposti.
 
Minäkin olen raapaissut vasta tuossa pintaa ja todennut, että jos mä tuosta jotain ymmärrän niin sitten kyllä ymmärtää muutkin.
 
Sitten tuossa oli miten tuo vertautuu Tyros 5:een. Tähän en osaa vastata koska en ole kauheasti räplänny Tyrost5:sta mutta onhan sekin melko vänkä laite ja jos tähän vastausta niin ainakin kannattaa vähän katella mitä Youtube sanoo ja varsinkin vähän lukaista molempien laitteiden manuaaleja ja miten noissa toimitaan.
 
PappaSFin
esviiihde
24.08.2016 07:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei millään pahalla mutta noilla ohjeilla ei päivitys onnistu. Siitä puuttuu se ensimmäinen kohta, joka puuttuu ohjeistakin. Eli laite on sammutettava tilassa, jossa on "täppä" kohdassa tehdasasetuksien palauttaminen. Muuten se ei suostu päivittymään. Sain kyllä päivitykset tehtyä, kun keksin tämän. Mielestäni englannintaitoni on myös kohtuullinen. Ei ehkä kovin hyvä teknisessä sanastossa, mutta muuten.
 
pappasfin
24.08.2016 10:39:00 (muokattu 24.08.2016 14:01:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esviiihde: Ei millään pahalla mutta noilla ohjeilla ei päivitys onnistu. Siitä puuttuu se ensimmäinen kohta, joka puuttuu ohjeistakin. Eli laite on sammutettava tilassa, jossa on "täppä" kohdassa tehdasasetuksien palauttaminen. Muuten se ei suostu päivittymään. Sain kyllä päivitykset tehtyä, kun keksin tämän. Mielestäni englannintaitoni on myös kohtuullinen. Ei ehkä kovin hyvä teknisessä sanastossa, mutta muuten.
 
Olen juurikin tehnyt tuon kyseisen ohjeen mukaan, josta tein karkeahkon käännöksen ja kyllä mulla päivittyi, eikä tarvinnu sammuttaa laitetta tilassa, jossa oli "täppä" kohdassa tehdasasetuksien palauttaminen.
 
Tein karkean ohjeen suomenkielellä koska sitten ei tarvi lukea sitä englanninkielistä ohjetta.
 
Sitä en kyllä osaa sanoa miksi sulla ei päivitys onnistunut ilman tuota "täppä" juttua.
 
http://www.korg.com/us/support/download/software/0/516/2634/ tuolta tällä hetkellä löytyy tuo viimeisin päivitystiedosto, josta purettuna löytyy se ohjekin ja josta olen sen karkean käännöksen tehnyt ja siinä ei puhuta mistään "täpästä" sammuttamisen yhteydestä ennen päivitysprosessia.
 
PappaSFin
esviiihde
26.08.2016 08:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen juurikin tehnyt tuon kyseisen ohjeen mukaan, josta tein karkeahkon käännöksen ja kyllä mulla päivittyi, eikä tarvinnu sammuttaa laitetta tilassa, jossa oli "täppä" kohdassa tehdasasetuksien palauttaminen.

Tein karkean ohjeen suomenkielellä koska sitten ei tarvi lukea sitä englanninkielistä ohjetta.

Sitä en kyllä osaa sanoa miksi sulla ei päivitys onnistunut ilman tuota "täppä" juttua.

http://www.korg.com/us/support/download/software/0/516/2634/ tuolta tällä hetkellä löytyy tuo viimeisin päivitystiedosto, josta purettuna löytyy se ohjekin ja josta olen sen karkean käännöksen tehnyt ja siinä ei puhuta mistään "täpästä" sammuttamisen yhteydestä ennen päivitysprosessia.
 
Kokeileppa kääntää se "täppä" esim kohtaan jossa resetoidaan jotain muuta kuin
tehdasasetukset ja sammuta kone. Päivitys ei onnistu ainakaan tällä minun härvelillä. Huomasin tämän kun olin resetoinut kompit ja sen jälkeen aloin päivittämään konetta.
 
pappasfin
26.08.2016 10:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esviiihde:Kokeileppa kääntää se "täppä" esim kohtaan jossa resetoidaan jotain muuta kuin tehdasasetukset ja sammuta kone. Päivitys ei onnistu ainakaan tällä minun härvelillä. Huomasin tämän kun olin resetoinut kompit ja sen jälkeen aloin päivittämään konetta.
 
Onneksi kuitenkin olet saanut päivitettyä. Täytyypi seuraavan kerran kokeilla täppä-juttuja kun päivittää.
 
Täytyypi katella jos sais aikaiseksi pistää viestillä Korgin maahantuojalle / myyjälle, että pistäisivät kuosiin tuon suomenkieleisen ohjeistuksen Pa4X käyttöön, se kun oikeasti pitäisi olla kuluttajan saatavilla kun Suomen markkinoille myydään.
 
Toivottavasti kuitenkin tuosta Pa4X:sta on sulle enemmän iloa ja hyöytyä kuin harmitusta.
 
Ite olen tuossa tuonu muutamilla midi-tiedostoilla uusia stylejä Pa4X:iin, ihan kätevä ominaisuus.
 
Onhan tuossa vielä oppimista vaikka kuinka jos meinaa kunnolla hyödyntää laitetta, onneksi tuo tuntuu olevan Kronosia helpompi käyttöliittymältään.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «