Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitaalipianoa hankkimassa
1
nauha
22.10.2015 02:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys kaikki muusikin ystävät:
 
Olen hankkimassa digitaalipianoa ja olen päätynyt kolmeen vaihtoehtoon.
 
CASIO CDP-230R
CASIO PX-350MBK PRIVIA
YAMAHA DGX650B
Mitä suosittelisitte tai onko muita vastaavia digitaalipianoja alle 800 euroon.
Mitä haittapuolia tai kehuja soittimissa on.
 
isojussi
14.11.2015 17:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla vähä niinku sama rojekti menossa
 
Yks, mikä on käyny mielessä on toi 350:nen Casio
 
Tai ES-100 Kawai
 
vahvimmilla on nyt joko Korg SP-280 tai Roland F-20
 
Onko näistä kellään mielibidètä?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
vemkki
17.11.2015 19:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oikein ole vertailukohtaa, kun olen ihan aloittelija, mutta hankin Casio PX-350:n nettiarvostelujen perusteella. Ainoa häiritsevä puoli on ollut se, että jos soittaa napakasti staccaton, niin kosketin väpäjää häiritsevästi palautuessaan yläasentoon. Ominaisuuksien puolesta ihan hyvä peli.
 
isojussi
29.11.2015 14:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin jostain tuupiviteosta, että ton kawain mekaaniset äänet on aikas kovat.
 
Tosta Casion mekaniikasta oon kuullu kans vastaavaa infoo muualta.
 
Äkkäsin pari päivää sitten, että Yammun p-115 oliskin mulle varteenotettava vaihtoehto. Puolet köykäsempi ja mukavasti halvempi, kun sp-280 tai f-20. Saundipuoli näyttäis kumminkin olevan kohrillaan.
 
Tietääkö kukaan, onko Tampereella tai Hämeenlinnassa kyseistä Yamahaa hyllyssä jossain liikkeessä, että pääsis testaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
kris74
29.11.2015 17:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaiseen hassuun asiaan törmäsin, että ainakaan Casio Privian alle ei mahdu ison ihmisen polvet. Että kannattaa todellakin kaikkia vaihtoehtoja kokeilla liikkeessä. Oon toki pitkä, mutta silti jotenkin abdurdi olo, kun polvista otti kiinni. Ostin sitten Roland F140 , mutta se ei tuohon hintaluokkaan mahdu.
 
WanhaWetäjä
29.11.2015 17:48:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi:
 
Äkkäsin pari päivää sitten, että Yammun p-115 oliskin mulle varteenotettava vaihtoehto. Puolet köykäsempi ja mukavasti halvempi, kun sp-280 tai f-20. Saundipuoli näyttäis kumminkin olevan kohrillaan.
 
Tietääkö kukaan, onko Tampereella tai Hämeenlinnassa kyseistä Yamahaa hyllyssä jossain liikkeessä, että pääsis testaan.

 
http://www.tammerpianojasoitin.fi/tuotteet.php?k=keikkapianot
Tuolla näyttäs olevan.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
isojussi
29.11.2015 23:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä! Tammerpianon olin kokonaan unohtanu.
 
Tevarissa näyttäis kans olevan ja pääsis viä testaan rinnan F-20:sen kanssa.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
musamies
30.11.2015 10:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ei asunto ole ollut kovin optimaalinen akustiseen pianon soittoon. Akustisen pianon tutkiminen on tähän saakka kuitenkin tapahtunut niin, että nähdessäni sellaisen soitan jotain ja tulee alustava mielikuva minkälainen se on soittimena.
 
Sitten vasta mietin muuta ominaisuuksia. Oikeastaan niiden muut ominaisuudet jotka ei ole hyviä soittimia ei edes kiinnosta.
 
Periaatteessa digivehkeisiin ajattelutapani on sama, mutta niiden käyttökelpoisuuden määrittämisessä joudun näkemään enempi vaivaa, mutta karkea rajaus tulee jo paria ekaa pianosaundia ja koskettimistoa kokeillessa. Surkeimmat lelut tunnistan jo vaikkei sähköä olisi kytkettykään.
 
isojussi
07.12.2015 23:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään testaamassa Korgin SP-280, Yammun P-115 ja pari casioo.
 
Korkki oli ehtottomasti omaa luokkaansa. Niin soittotuntuman, kun saundinkin suhteen.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Klaavi
27.02.2016 17:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen katsellut vähän aikaa vaihtoehtoja digipianoksi kotiin. Tällä hetkellä ajatuksissa ovat Yamaha Clavinova CLP-535 ja Kawai CN-35. Eniten kiinnostaisi kuulla kokemuksia näistä merkeistä ja jos jollain on kokemuksia juuri kyseisistä malleista. Voiko molempiin luottaa laadun suhteen? Yamahalle saa täällä hetkellä laajennetun takuun 5 v. Kawailla on vain 2 vuoden takuu.
 
Yamahan koskettimien tuntuma oli mielestäni aavistuksen jäykempi. En tiedä olisiko kevyempi koskettimisto mukavempi soittaa pidemmän päälle? Miten pitkää käyttöikää näille voinee odottaa ja mikähän näistä sitten menee rikki, jos on mennäkseen?
 
Klaavi
29.02.2016 14:48:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kiinnostuksen kohteeksi muodostui myös Roland HP-603. On edellä mainittuja hiukan kalliimpi, mutta nettisurffailun perusteella äänenlaatu olisi aika kova kuten myös koskettimisto. En ole vielä itse kokeillut.
 
Miochan
19.05.2016 22:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä kanssa yksi alottelija. Syksyllä olisi tarkoitus hakeutua piano tunneille että perus jutut oppis. Totesin että digipiano olisi varmaan se paras vaihtoehto kun vanhemmat ei niin tykkään pianon soitosta. Törmäsin sitten surffailujen kautta tälläseen yksilöön;
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_dp_31_b.htm
 
Olisiko hyvä, kellään kokemusta/mielipidettä. Lähinnä siis vapaa-ajan vietteeksi tätä harrastusta suunnitellut. Saa myös linkata ja ehdottaa muita vaihtoehtoja. Hinta haarukka olisi noin 500€ kiepeillä kun varmaan joudun itse pianon suurimmaksi osaksi(ellen jopa kokonaan) maksamaan.
 
jamu
30.05.2016 23:08:28 (muokattu 30.05.2016 23:10:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianoa juu hankkimassa. On ollu jo 10v mielessä, mutta jos sitä nyt.
Emäntä haluaa, että se on siistin näkönen. Mulla olis taasen ominaisuudet päälimmäisenä.
Pianoa on tullu soiteltua enemmänkin joskus 20v sitten. Sen jälkeen harvemmin.
Elikkäs soundeissa päälimmäisinä mielessä piano totta kai ja joku hammond-tyylinen urku.
Tallennusmahdollisuus, komppitaustoja, Cubaseen liitäntä... jotain tämmöstä.
Tyylisuuntana pääasiassa rock ja blues.
 
Noita valmistajien sivuja on tullu pläräiltyä, mutta ei oiken pääse ratkaisuun oikeasta vehkeestä. Ja liikkeissä on tullu pyörittyä, mutta myyjät ei ole ollu myyviä.
Hinta max 1500€
 
No nämä on ollu mielessä
Yamaha P-115
Yamaha P-255
Yamaha DGX650/660
Yamaha YDP-163
Yamaha CLP-525
Roland FP-50
Roland F-140R
Roland RP-401R
 
baron
03.06.2016 17:36:33 (muokattu 04.06.2016 08:05:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamaha P-255 josta tykkään mutta tsekkaa itse nuo, tärkeintä on mistä sä itse tykkäät!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «