Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: disklavier-akustinen piano?
1
kris74
08.10.2015 15:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sohaistaan ampiaispesään
 
Kun haluaisi sekä akustisen että digitaalisen pianon, niin onko yamahan disklavier sellainen?
 
Yamahan sivuilla sanotaan, että disklavier on todellinen akustinen piano, jossa on teknologia lisänä. Olisiko täällä joku joka oikeasti tietäisi kyseisen instrumentin mekaniikan ja osaisi sanoa, pitääkö se paikkansa.
 
itse olen aloittanut soiton soitontappajaHellaspianolla, jatkanut teini-iässä yamahan flyygelillä ja ostanut kotoa muutettua Rolandin, jolla pärjätty tähän saakka aivan loistavasti. Nyt lapsi aloittaisi soittamisen ja tietysti itsekin kaipaan parempaa soitinta. Mutta en haluaisi luopua kaikista Rolandin ominaisuuksista. Lapsi tarvitsisi kuitenkin akustisen pianon kosketintuntumaa, mutta naapurit iltarauhaa. Olisiko disklavier ratkaisu? Tilaa löytyy vain yhdelle soittimelle, rahaa sen sijaan soitinhankintaan löytyy paremmin.
 
Ja toivon nyt vastauksia niiltä jotka tietävät disklavierin enkä niiltä, jotka vaan vastustavat kaikkea digitaalisuutta, ihan riittävästi niitä riitaketjuja jo on. Noin yleensä olen sitä mieltä, että huono akustinen piano on kaiken soittoinnon tappaja joten sellainen ei tule kysymykseenkään. Soittotekniikkaa pystyy muuttamaan kyllä, intoa huonommin.
 
oksatboys
08.10.2015 15:44:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa disklavierissa on siis silent- (lue digi) puolen lisäksi vielä mekaaninen koneisto, joka voi "soittaa" pianoa itsekseen. Jos haluat vain akustisen pianon, jossa on myös digipuoli niin tsekkaa yamahan silent-pianot. Niissä lienee paras tatsi mitä digissä voi olla, koska se on oikea piano :D Näitä silent-vehkeitä on kyllä kehuttu ja täältäkin löytyy ketjuja aiheesta.
 
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
Iiwana-80
08.10.2015 18:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko miettinyt NU1 HYBRID UPRIGHT PIANO, http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … -hybrid-upright-piano-black-pol-nu1
 
Itsellä ei ole kokemusta eikä edes kuulopuheita, mutta mielenkiintoinen konsepti tuokin.
 
baron
08.10.2015 19:14:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamahan C3 silent flyygeli.
Siinä on oikean flyygelin kosketus ja mahdollisuus soittaa "äänettömästi" kuulokkeilla.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kris74
08.10.2015 20:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

entäs Yamaha Transacoustic piano? Se näyttäisi sisältävän aivan kaiken mitä voin toivoa. Onkohan nuo ihan uusi tuote, vai tietääköhän kukaan niistä enemmän.
Sivujen mukaan se olisi akustinen piano, silent piano ja digitaalipiano yms.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «