Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ekaa syntikkaa hankkimassa
1
HardcoreOrSoftcore
17.09.2015 20:59:56 (muokattu 17.09.2015 21:00:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 5v soitellut kitaraa ja nyt on varsinkin sävellysmielessä alkanut kiinnostaa syntikan hommaaminen. Olen tosin ihan pihalla näistä laitteista ja niiden ominaisuuksista. Millaisen pelin saisi esim. 500 eurolla?
 
Toivottuja ominaisuuksia olisi ainakin:
 
1. Iskujen kovuuden tunnistus, eika vaan sitä perus halpis key on painettu alas tai ei.
 
2. Mahdollisuus splitata (en tiedä onko tuo oikea termi?) painikkeet niin että ne eivät mene vain alimmasta oktaavista ylimpään vaan että sama oktaavi on toisenkin kerran. Esim. tyyliin sen sijaan että soitettavana on oktaavit 0-1-2-3-4-5 niin onkin 0-1-2-0-1-2. Tätä ominaisuutta kaipaan lähinnä harmoniamelodioiden muodostamiseen samalta oktaavilta, kun kitaralla ei ole mahdollista tehdä moista
 
3. Headphone input (varmaan kaikissa vakiona?)
 
4. Mahdollisuus plugata koneeseen ja nauhottaa (varmaan kaikilla pystyy tekeen myös tämän?)
 
5. Mehevät soundbankit! Mitkä nyt on meheviä...
 
oksatboys
18.09.2015 12:35:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HardcoreOrSoftcore: Olen 5v soitellut kitaraa ja nyt on varsinkin sävellysmielessä alkanut kiinnostaa syntikan hommaaminen. Olen tosin ihan pihalla näistä laitteista ja niiden ominaisuuksista. Millaisen pelin saisi esim. 500 eurolla?

 
No saa vaikka minkälaista jo, varsinkin käytettynä. Varmaan sulla on sellainen yleispeli haussa mistä lähtee pianot, jouset ja vaikka jotain perussynasoundeja?
 
1. Joo, kyllä tämä on aika peruskamaa paitsi jossain superhalvoissa leluissa.
 
2. Voithan soittaa myös samasta oktaavista (kiipparilla) harmoniat. Kyllä noita splittauksiakin voi monissa vehkeissä tehdä.
 
3. Inputtia ei mutta output on joo kaikissa :D
 
4. No siis outista koneen äänikorttiin tai johonkin koneen ja kiipparin välissä olevaan purkkiin. Useissa nykyvehkeissä saa myös midit koneelle usbin kautta.
 
5. Nii mitkä on ja mitkä ei. Eipä noi halvemmatkaan nykyään ihan hirveitä ole, vrt. casiot ja seitkytluvun sähköurut.
 
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «