Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Tyros 5
1
apemusicantti
22.07.2015 14:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on uuden karhea Tyros 5. Olen omistanut Tyros-sarjan jokaisen mallin reilun kymmenen vuoden ajalla ja malli on jo jokseenkin tuttu. Joten-kysymykseni ei tule ummikolta.
Ongelmanani on se, että käyttäessäni songeja-olivatpa ne itse tehtyjä Tyroksella tai muilla koneilla-soiton aikana tai yleisemmin ns.kappaleen jälkeen; kone vaimentaa itsestään Song-raidan volumetasoa ainakin n.70%. Kaikki parametrit sinänsä pysyvät vakioina ja esisäädetyillä/ohjelmoiduilla tasoilla ns.näytöillä!
Ainoana konstina saada Song taas soimaan "normivolumetasolla"-johon olen sen asettanut Performanceja luodessani-on katkaista virta koneesta ja käynnistää uudelleen.
Tämä on tietysti hankalaa, jos esim. tansseissa soittaessa biisiparia joutuu ennen toisen kappaleen aloitusta sammuttamaan koneen!!Ja muutenkin, kun kone tekee tätä aikalailla satunnaisesti-ei siis joka kerta-niin ei voi tietää seuraavaa biisiä aloittaessa-lähteekö midifile soimaan"normivolalla",vai ei..
Vika ei ole siis joihinkin midifileihin sidonnainen, vaan tulee satunnaisena.
Liittyykö vika jotenkin ulostuloihin, eli siis ns.mekaaniseen vikaan vai ohjelmalliseen vikaan..-How ever know!!
Minulla ei ole ikinä ollut minkään aiemman sarjalaisen (Tyros 1-4), kanssa mitään ongelmia!Olen tehnyt näillä malleilla n.1200 keikkaa ja istunut lukemattomia tunteja ohjelmoimassa,muokkaamassa ja tekemässä musaa.-Ja nyt sitten tämä uusin malli ilkesi heti uutuuttaan viedä yöunet!
Jos kenellä olisi arviota tai ajatusta koneen"sielunelämästä"tältä osin,niin olisi mukava kuulla teorioita!
-Aulis Hämäläinen Tohmajärvi
 
teroyk
11.08.2015 14:26:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmanani on se, että käyttäessäni songeja-olivatpa ne itse tehtyjä Tyroksella tai muilla koneilla-soiton aikana tai yleisemmin ns.kappaleen jälkeen; kone vaimentaa itsestään Song-raidan volumetasoa ainakin n.70%. Kaikki parametrit sinänsä pysyvät vakioina ja esisäädetyillä/ohjelmoiduilla tasoilla ns.näytöillä!
 
Kysäisisin liikkeestä mistä on ostettu, joka sitten kysyy maahantuojalta, joka sitten kysyy Yamahalta. Ton hintaluokan vehkeissä ei saisi olla tuollaisia ongelmia.
 
apemusicantti
25.03.2016 05:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Kysäisisin liikkeestä mistä on ostettu, joka sitten kysyy maahantuojalta, joka sitten kysyy Yamahalta. Ton hintaluokan vehkeissä ei saisi olla tuollaisia ongelmia.
 
Tämä ongelma korjaantui muuten lataamalla uusi päivitys koneeseen!
 
Yamaha_mies_49
28.05.2016 15:22:45 (muokattu 28.05.2016 15:28:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ohjelmisto numero siinä soittimessa oli ennen päivitystä? mietin vain että pitääkö päivittää kanssa, itsellä on 1.11 tuo ohjelman numero siis tyros 5 on kone. Oli minulla sitten toinenkin kysymys. Miten lyriikan saa lisättyä ja tahdistettua songiin? suomalainen opas neuvoo ylimalkaisesti että se onnistuu.
 
Prophet
18.03.2023 10:37:19 (muokattu 18.03.2023 17:26:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä on tehtävä? Näytölle tuli tämä ja sustain ei toimi, kuten pitäisi. Eilen toimi vielä normaalisti.
 
"Device error! The pedal and and Vocal Harmony are not effective".
 
Nyt se toimii, en tiedä, miksi ilmoitus tuli. Toki irroitin sustainpedaalin ja vaihdoin napaisuutta ja taas takaisin. Firmware oli uusin.
 
Prophet
22.03.2023 21:00:18 (muokattu 22.03.2023 21:02:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pehmeä resetointi oli tarpeen. Toimii!
 
https://www.youtube.com/watch?v=8MtjEI_sYLo
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «