Muusikoiden.net
03.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Tyros 5
1
apemusicantti
22.07.2015 14:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on uuden karhea Tyros 5. Olen omistanut Tyros-sarjan jokaisen mallin reilun kymmenen vuoden ajalla ja malli on jo jokseenkin tuttu. Joten-kysymykseni ei tule ummikolta.
Ongelmanani on se, että käyttäessäni songeja-olivatpa ne itse tehtyjä Tyroksella tai muilla koneilla-soiton aikana tai yleisemmin ns.kappaleen jälkeen; kone vaimentaa itsestään Song-raidan volumetasoa ainakin n.70%. Kaikki parametrit sinänsä pysyvät vakioina ja esisäädetyillä/ohjelmoiduilla tasoilla ns.näytöillä!
Ainoana konstina saada Song taas soimaan "normivolumetasolla"-johon olen sen asettanut Performanceja luodessani-on katkaista virta koneesta ja käynnistää uudelleen.
Tämä on tietysti hankalaa, jos esim. tansseissa soittaessa biisiparia joutuu ennen toisen kappaleen aloitusta sammuttamaan koneen!!Ja muutenkin, kun kone tekee tätä aikalailla satunnaisesti-ei siis joka kerta-niin ei voi tietää seuraavaa biisiä aloittaessa-lähteekö midifile soimaan"normivolalla",vai ei..
Vika ei ole siis joihinkin midifileihin sidonnainen, vaan tulee satunnaisena.
Liittyykö vika jotenkin ulostuloihin, eli siis ns.mekaaniseen vikaan vai ohjelmalliseen vikaan..-How ever know!!
Minulla ei ole ikinä ollut minkään aiemman sarjalaisen (Tyros 1-4), kanssa mitään ongelmia!Olen tehnyt näillä malleilla n.1200 keikkaa ja istunut lukemattomia tunteja ohjelmoimassa,muokkaamassa ja tekemässä musaa.-Ja nyt sitten tämä uusin malli ilkesi heti uutuuttaan viedä yöunet!
Jos kenellä olisi arviota tai ajatusta koneen"sielunelämästä"tältä osin,niin olisi mukava kuulla teorioita!
-Aulis Hämäläinen Tohmajärvi

teroyk
11.08.2015 14:26:16

Ongelmanani on se, että käyttäessäni songeja-olivatpa ne itse tehtyjä Tyroksella tai muilla koneilla-soiton aikana tai yleisemmin ns.kappaleen jälkeen; kone vaimentaa itsestään Song-raidan volumetasoa ainakin n.70%. Kaikki parametrit sinänsä pysyvät vakioina ja esisäädetyillä/ohjelmoiduilla tasoilla ns.näytöillä!

Kysäisisin liikkeestä mistä on ostettu, joka sitten kysyy maahantuojalta, joka sitten kysyy Yamahalta. Ton hintaluokan vehkeissä ei saisi olla tuollaisia ongelmia.

apemusicantti
25.03.2016 05:40:18

teroyk: Kysäisisin liikkeestä mistä on ostettu, joka sitten kysyy maahantuojalta, joka sitten kysyy Yamahalta. Ton hintaluokan vehkeissä ei saisi olla tuollaisia ongelmia.

Tämä ongelma korjaantui muuten lataamalla uusi päivitys koneeseen!

Yamaha_mies_49
28.05.2016 15:22:45 (muokattu 28.05.2016 15:28:03)

Mikä ohjelmisto numero siinä soittimessa oli ennen päivitystä? mietin vain että pitääkö päivittää kanssa, itsellä on 1.11 tuo ohjelman numero siis tyros 5 on kone. Oli minulla sitten toinenkin kysymys. Miten lyriikan saa lisättyä ja tahdistettua songiin? suomalainen opas neuvoo ylimalkaisesti että se onnistuu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti