Muusikoiden.net
04.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka vanha digitaalipiano kannattaa vielä ostaa?
1
Strid
09.06.2015 16:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Tahtoisin opetella pianon soittamasta. Kokemusta löytyy koskettimista (Roland Juno DI) noin vuoden, mutta tästä on jo parisen vuotta. Aloittelija-tason soittaja olen, mutta haluaisin kerralla ostaa sellaisen soittiminen, jolla pääsee harjoittelussa pitkälle.

Päädyin sähköpianoon, koska eniten haluan opetella juuri pianon soittoa, enkä ole niinkään kiinnostunut ylimääräisistä säädöistä. Sellainen kaikumainen efekti olisi kuitenkin mukava ominaisuus. Akustiseen pianoon ei ole tilaa kerrostaloyksiössä, eikä se edes mahtuisi hissiin.

Joten kysyn teiltä kokeneemmilta: mitä ominaisuuksia tarvitsen? Ja kuinka vanhan pianon kannattaa ostaa? Minulle on tarjottu Casion Privia PX-100:ta hintaan 250e, mutta tämä yksilö on jo(?) 8 vuotta vanha. Onko hinta kohtuullinen, vai saako kelpoa digitaalipianoa edes tuohon hintaan? Mitä kaikkia liitäntämahdolisuuksia tarvitsen, ja onko tullut tai tulossa jotain uusia suosituksia? Tarvitsenko esimerkiksi USB-liitäntää? Kuluuko sähköinen soitin kahdeksassa vuodessa niin, ettei sillä enää ole paljoa käyttöikää? En varmaan ostaisi kahdeksan vuoden ikäistä läppäriäkään..

Budjetista en osaa tarkkaan sanoa, maksimissaan mielellään 600e, mutta saa mennä yli. Ostan mieluummin käytetyn, niin saan samalla rahalla paremman mallin kuin kaupasta. Olisi suotavaa, jos soitin olisi sellainen, jolla on ilo harjoitella ja joka ei jää ihan vuodessa tai parissa jalkoihin.

Asun Oulun alueella, ja minusta täällä ei hirveästi liiku harrastelijatason sähköpianoita. Olen tässä jo vuoden verran etsiskellyt ja tekisihän se jo mieli päästä pimpottelemaan.

Kiitos neuvoista jo näin etukäteen. :)

baron
10.06.2015 23:08:53 (muokattu 10.06.2015 23:11:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaikenikäisiä sähköpianoja ja mun käsityksen mukaan niitten hinnat laskee nopeasti sen takia että kehitys kehittyy, tekniikka menee sitä vauhtia eteenpäin että nykyiset "samantasoiset" on sekä halvempia että parempia kuin entiset.
Mikään mun laitteista ei ole mennyt peruuttamattomasti rikki, niissä mitä on eniten soitettu on jouduttu uusimaan koskettimia kun jotain sieltä alta kuluu.
Eli: Mun mielestä sä voit ostaa halvimman jonka kosketus ja soundi sulle kelpaa mutta älä kuvittele että saat siitä rahaa kun harrastuksesi on sen verran edennyt että haluat paremman.

PS Sun pitää ostaessasi tarkistaa että se joka suhteessa toimii: Vanhan digipianon korjaaminen voi tulla kalliimmaksi kuin laitteen hankkiminen.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti