Muusikoiden.net
05.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: yamaha cp4 stage piano,vika vai ominaisuus?
1
hujanen
10.03.2015 19:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin hiljakkoin kyseisen pianon ja olen nyt huomannut omituisen huilumaisen loppuvinkauksen osassa koskettimia pianosoundeissa. Esim voice category a.piano3 01:S6 St toiseksi alin oktaavi D,Es,E,F ja sama homma 02:S6 St+,siinä ainakin mulla häiritsevimmät.Onko muut kyseisen pianon soittelijat huomanneet samaa vaiko onko minulla se ainut yksilö joka tämmöstä tekee?

musamies
11.03.2015 20:09:19

hujanen: Hankin hiljakkoin kyseisen pianon ja olen nyt huomannut omituisen huilumaisen loppuvinkauksen osassa koskettimia pianosoundeissa. Esim voice category a.piano3 01:S6 St toiseksi alin oktaavi D,Es,E,F ja sama homma 02:S6 St+,siinä ainakin mulla häiritsevimmät.Onko muut kyseisen pianon soittelijat huomanneet samaa vaiko onko minulla se ainut yksilö joka tämmöstä tekee?

Ettei se vaan ole sellainen resonanssi, joka ääneen kuuluu?

Tossa pystyy helposti äänittämään muistitikulle ja sen saa nettiin, siinä pystyttäs kuulee onko muilla samanlainen.

Tossa vehkeessä on paljon säätöjä, joiden läpikäynnillä saa omaan soittoon paremman.

Vehkeessä sellanen vika, että sopivasti polkimia käyttäen saa toisen layerin soimaan koko ajan omia aikojaan ja jos niin käy vahingossa, ei hyvä homma. Siihen on ilmeisesti Yamahalla tullut päivitys - en taida vielä tämän takia mitään päivitystä asentaa ellei ilmene muutakin parannuksia myöhemmin.

Omaan makuun tehdassaundit vaativat säätöjä vahvempaan reagointiin kosketukseen ja itsellä ei ole se vakio velocity curve toiminut parhaiten. Niitähän on onneksi muitakin valittavana.

hujanen
11.03.2015 21:47:18

Näyttäs kuuluvan asiaan mikäli tulkitsin oikein valmistajan sivuilta löytyvän palautteen,asiaa pähkäili joku toinenki.You tuubista otsikolla CP4 Overtones,hyvä näyte kyseisestä.

musamies
11.03.2015 21:56:23

hujanen: Näyttäs kuuluvan asiaan mikäli tulkitsin oikein valmistajan sivuilta löytyvän palautteen,asiaa pähkäili joku toinenki.You tuubista otsikolla CP4 Overtones,hyvä näyte kyseisestä.

Mulla ei aluksi ollut ehkä eq säädöt ihan parhaat mahdolliset ja ensikuulemalta ihmettelin asiaa. Nut kun kaikki rupeaa olemaan säädelty mulle - esim. master eq muutettu tekemään juuri sitä mitä haluan, homma on hanskassa.

Mä olen säätänyt saundit vähän tummemmaks ja mielestäni, aidommaksi ja vintagemmaksi. Kahdella leyerillä saa lisäksi hyviä yhdistelmäpianosaundeja, vaikka pientä epävirettä jne.

Sustain resonancea kannattaa säätää, kaikuja ja part asetuksista filer/eg ja play modesta VelDepth ja VelOfst.

Kaikuja kannattaa ehkä hillitä ettei ne ole livenä häiritsevät. Kannattaa tutustua kunnolla kaikkiin vaihtoehtoihin kun niissä on eri parametrit mitä säädellä.

Part effect toiminnon saa päälle split tilaan jos play modesta ottaa sen vaikka leyerista pois. Tämä vähän tyhmä yksityiskohta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti