Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä vintage-syntikka seuraavaksi uustuotantoon?
1 2 3
Vessajono
05.02.2015 15:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikähän juttu tuossa Odysseyssä on, että monosyna kahdella(?) aaltomuodolla maksaa tonnin? Onko se vaan tuo avaruusaluksen ohjaamon näköiset säätimet?
 
Eiku se nimi.
 
Lähetetty Windows Phonesta
CPU
05.02.2015 15:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Juu. Esim. DX7:aa on ihan yhtä mukava käyttää kuin FM8:aa.
 
???
 
Siis mitä sä tällä haet, susta on kivempi ohjelmoida dx7:aa?
 
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
05.02.2015 15:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikähän juttu tuossa Odysseyssä on, että monosyna kahdella(?) aaltomuodolla maksaa tonnin? Onko se vaan tuo avaruusaluksen ohjaamon näköiset säätimet?
 
No kun vertaat kilpailuun, niin ihan kohtuullinen tuo hinta on, vai pitäiskö korgin myydä tota tappiolla?
 
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Simulator
05.02.2015 17:03:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mikähän juttu tuossa Odysseyssä on, että monosyna kahdella(?) aaltomuodolla maksaa tonnin? Onko se vaan tuo avaruusaluksen ohjaamon näköiset säätimet?
 
Uusintapainos legendaarisesta 70-luvun syntikasta. Alkuperäiset maksavat 2500-4000 euroa vuosimallista riippuen, eli tuo päälle tonnin hintahan on oikeastaan halpa ja kaiken lisäksi syntikka on uusi ja käyttämätön. Tosin koko on pienempi kuin alkuperäisessä mutta ei se ainakaan minua haittaa, sehän on kuin mikäkin nätti pienoismalli ja mahtuu ahtaaseen kotistudioon täysikokoista paremmin, sama näppärä ominaisuus siis kuin Korgin Ms-20 mini:ssä.
Eipä tuota oikein välttämättä kannata verrata kovin kriittisesti ja kliinisesti nykyisiin keksintöihin, tuommoinen ARP vain pitäisi saada ja sillä hyvä . . hälläväliä onko joku nykypulputin parempi vai ei. Olisihan se komeeta sanoa äänityksiään kuunnellessa: Shhh . . nyt tulee soolo, vedin sen muuten ARP-Odysseylla . . . Mitä! Onko sulla ARP Odyssey? Joo . . on mulla . . MK II:nen, tiedäthän?
 
Vessajono
05.02.2015 20:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: ???
 
Siis mitä sä tällä haet, susta on kivempi ohjelmoida dx7:aa?

 
No sitä, että softana se D-50 ois huomattavasti käytännöllisempi.
 
Lähetetty Windows Phonesta
ajansävel
06.02.2015 08:36:13 (muokattu 06.02.2015 09:07:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuli Prophet 5:n näköispainos "Prophet 6".... Mutta onhan jo vanhastaan Prophet '08 joten tuon uutuuden pitää kai hinnoitella sen alapuolelle. Taisi jäädä oktaavin verran koskettimia uupumaan.
 
http://www.davesmithinstruments.com/product/prophet-6/
 
xulu
06.02.2015 15:54:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: nalogi on kuitenkin sillä tavalla "ajaton", että paha siihen on kolkon FM-synteesin vuonna 2015 vastata. Ainoa, miten se joskus voi uudelleen tulla, on Yamahan jonkun tulevan työaseman soundimoottorina Kronosin tapaan.
 
Nyt ottaa rinnasta ja pahasti, vasen käsi tunnoton.
 
http://www.ekproduct.com/artists/cardinal-noire/
kosmonautti5000
07.02.2015 07:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajansävel: Nyt tuli Prophet 5:n näköispainos "Prophet 6".... Mutta onhan jo vanhastaan Prophet '08 joten tuon uutuuden pitää kai hinnoitella sen alapuolelle. Taisi jäädä oktaavin verran koskettimia uupumaan.
 
http://www.davesmithinstruments.com/product/prophet-6/

 
näillä kolmellahan on aika vähän tekemistä nimensä lisäksi keskenään. eli ei varsinaisesti voi puhua uusinta painoksesta. hintakin on kuutosessa aika pulska 2,700e. muuten kyllä kovin pätevän oloinen laite. sopisi sisustukseen :)
 
HK
08.02.2015 01:35:49 (muokattu 08.02.2015 04:58:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Voitte olla varmoja, ettei noita digitaalisynia todellakaan ole tulossa reissueina, koska:
 
1) tää koko reissuehomma liittyy analogibuumiin

 
Ok. Olikin ensimmäinen kerta kun tää argumentti on kuultu. ;)
 
Peltikorva puupäässä.
Krice
08.02.2015 13:37:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Shhh . . nyt tulee soolo, vedin sen muuten ARP-Odysseylla . . . Mitä! Onko sulla ARP Odyssey? Joo . . on mulla . . MK II:nen, tiedäthän?
 
Sitä vaan, että onko Odysseyn toiminnassa tai soundissa jotakin niin erikoista, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa vastaavan tyyppiseen syntikkamoduuliin verrattuna.
 
Simulator
08.02.2015 18:03:52 (muokattu 08.02.2015 18:38:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Sitä vaan, että onko Odysseyn toiminnassa tai soundissa jotakin niin erikoista, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa vastaavan tyyppiseen syntikkamoduuliin verrattuna.
 
Minun ymmärtääkseni tuo homma menee jotensakin niin, että toiminta ja soundi mukailee 70-luvun esikuvaansa samoin syntikan ulkonäkö. Tarjolla on myös kaikki nuo kolme erinäköistä mallia mitä tuota aikoinaan valmistettiin. Aivan ilmeisestikin tuote on suunnattu henkilöille jotka paitsi soittavat syntikoita niin myöskin jonkinverran keräilevät niitä, kuka mistäkin syystä. Itse olen kuulevinani tuon Arp-Odysseyn soundissa omanlaisensa sävyn joka poikkeaa vaikkapa noista minun Yamahan Cs-sarjalaisista.
Kannattako sitten maksaa hieman erilaisesta äänestä tuhat euroa tai viisisataa euroa? Eipä tietenkään kannattaisi, itseasiassa lisää syntikoita en enään tarvitsisi mikäli asiaa järkevästi ajattelesi mutta koska keräilijät sitten ovat ajatelleet järkevästi? Koko puuha on itseasiassa sulaa hulluutta!
 
Soittelin tuossa eilen Yamahan Cs-15:ta ja sanoin vaimolle, että tämä on Yamahan mono-syntetisaattori. Vaimo kysyi siinä sitten, että onko olemassa myös luistin-syntetisaattoreita. Ööö . . ei ole olemassa . . .
 
teroyk
25.02.2015 14:45:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Sitä vaan, että onko Odysseyn toiminnassa tai soundissa jotakin niin erikoista, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa vastaavan tyyppiseen syntikkamoduuliin verrattuna.
 
Se on vähän niinkuin akustinen vai digipiano. Jos vedät Odysseyllä, niin se on aito.
 
teroyk
25.02.2015 15:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Eipä tietenkään kannattaisi, itseasiassa lisää syntikoita en enään tarvitsisi mikäli asiaa järkevästi ajattelesi mutta koska keräilijät sitten ovat ajatelleet järkevästi? Koko puuha on itseasiassa sulaa hulluutta!
 
No aika erilaisia syntikoita on maailmassa. Jos haluaa kaikenlaisia soundeja, niin kyllä niitä syntikoita aika monta pitää olla. Kun olen tässä vaihtamassa tilanpuutteen takia muutaman pois, niin pitänyt alkamaan miettiä että riittääkö 100%:sti sama soundi vai riittääkö 70% sama soundi. Ja vimpanpäälle tehty biisi vaatii 100% sen mitä on ajatellut. Sitten pitää vain tehdä erillainen biisi, niin pärjää vähemmällä. Etenkin jos 80-luvun lopun soundilla haluaa tehdä, niin pirskuleen kalliiksi tulee, kun pitää kerätä sekä analogisia, että digitaalisia vehkeitä.
 
kosmonautti5000
25.02.2015 15:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: No aika erilaisia syntikoita on maailmassa. Jos haluaa kaikenlaisia soundeja, niin kyllä niitä syntikoita aika monta pitää olla. Kun olen tässä vaihtamassa tilanpuutteen takia muutaman pois, niin pitänyt alkamaan miettiä että riittääkö 100%:sti sama soundi vai riittääkö 70% sama soundi. Ja vimpanpäälle tehty biisi vaatii 100% sen mitä on ajatellut. Sitten pitää vain tehdä erillainen biisi, niin pärjää vähemmällä. Etenkin jos 80-luvun lopun soundilla haluaa tehdä, niin pirskuleen kalliiksi tulee, kun pitää kerätä sekä analogisia, että digitaalisia vehkeitä.
 
sehän riippuu ihan kenelle sitä tehdään... perus kuluttajalle riittää 30% ja omaan korvaan ei välttämättä 100%:kaan. soundeja musiikissa kuuntelee kuitenkin niin pieni osa kuluttajista että liika hifistely ja rahan tuhlaus on lähes aina täysin turhaa... ellei siitä tietty saa itse jotain irti. silloin se on ensisijaisen tärkeää ;)
 
Leikari
25.02.2015 17:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: No aika erilaisia syntikoita on maailmassa. Jos haluaa kaikenlaisia soundeja, niin kyllä niitä syntikoita aika monta pitää olla. Kun olen tässä vaihtamassa tilanpuutteen takia muutaman pois, niin pitänyt alkamaan miettiä että riittääkö 100%:sti sama soundi vai riittääkö 70% sama soundi. Ja vimpanpäälle tehty biisi vaatii 100% sen mitä on ajatellut. Sitten pitää vain tehdä erillainen biisi, niin pärjää vähemmällä. Etenkin jos 80-luvun lopun soundilla haluaa tehdä, niin pirskuleen kalliiksi tulee, kun pitää kerätä sekä analogisia, että digitaalisia vehkeitä.
 
Onhan niitä minullakin ns. liikaa so. kukin on suhteellisen vähällä käytöllä. En niistä oikein osaa luopuakaan kun aina jossain tilaisuudessa huomaa tarvitsevansa jotain tai innostuvansa taas jostain.
 
Simulator
25.02.2015 17:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä, en minä ainakaan voi myydä mitään vaikka joku kone olisikin vaikkapa yli vuodenkin käyttämättä. Se kone pitää olla siellä valmiina odottamassa
käyttöönottoa koska mielessäni kyllä muistan mitä siitä saa tarvittaessa irti. Koskaan en voi varmasti sanoa mihin suuntaan musiikkijutut menevät.
Ne voivat aivan hyvin mennä myös taaksepäin jolloin tarvitaan vanhanaikaisia koneita, mielummin niitä alkuperäisiä koska niissä on se tietty tunnelma.
Eipä noita kaikkia härveleitä edes voi käyttää koko ajan tehokkaasti, eihän kenenkään pää voi kestää sellaista. Pakko ottaa vaan välillä etäisyyttä niihin ja soitella välillä vaikkapa vaan kitaraa ja rumpuja tai sitten tehdä ihan jotain muuta.
 
Kuinka paljon erilaisia syntikoita sitten oikein pitäisi olla, että olisi tyytyväinen? Mikään ei riitä mikäli homma menee syntikoiden keräilyksi.
Keräilijät eivät tule koskaan tyytyväisiksi vaan haluavat aina uusia ihastuksia kokoelmaansa. Pakko vain todeta, no tämä nyt on vain tämmöinen harmiton harrastus.
 
Ammattimuusikoilla ja oikeasti keikoilla käyvillä soittajilla saattaa tietysti olla hieman erilaiset kriteerit.
 
Exhausted
25.02.2015 18:06:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan suuri osa vanhoista analogisyntikoista on nurkassa odottelemassa, jos niitä vielä joskus tarvitsisi? :) Myönnän kyllä itsekin syyllistyväni tähän, vaikka minulla ei pölyynny nurkassa kuin Juno-106, mutta harmittavan harvoin sillä tulee soiteltua.
Prophet
25.02.2015 19:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No vaikka Yamaha GX-1.
 
http://www.pinballswanted.com/images/jeff1.jpg
 
JPQ
28.02.2015 11:39:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Niinpä, en minä ainakaan voi myydä mitään vaikka joku kone olisikin vaikkapa yli vuodenkin käyttämättä. Se kone pitää olla siellä valmiina odottamassa
käyttöönottoa koska mielessäni kyllä muistan mitä siitä saa tarvittaessa irti. Koskaan en voi varmasti sanoa mihin suuntaan musiikkijutut menevät.
Ne voivat aivan hyvin mennä myös taaksepäin jolloin tarvitaan vanhanaikaisia koneita, mielummin niitä alkuperäisiä koska niissä on se tietty tunnelma.
Eipä noita kaikkia härveleitä edes voi käyttää koko ajan tehokkaasti, eihän kenenkään pää voi kestää sellaista. Pakko ottaa vaan välillä etäisyyttä niihin ja soitella välillä vaikkapa vaan kitaraa ja rumpuja tai sitten tehdä ihan jotain muuta.
 
Kuinka paljon erilaisia syntikoita sitten oikein pitäisi olla, että olisi tyytyväinen? Mikään ei riitä mikäli homma menee syntikoiden keräilyksi.
Keräilijät eivät tule koskaan tyytyväisiksi vaan haluavat aina uusia ihastuksia kokoelmaansa. Pakko vain todeta, no tämä nyt on vain tämmöinen harmiton harrastus.
 
Ammattimuusikoilla ja oikeasti keikoilla käyvillä soittajilla saattaa tietysti olla hieman erilaiset kriteerit.

 
Viisi oikein huolella valittua synaa voisi olla määrä johon olisi käytännössä täysin tyytyväinen ainoa vaan kaikkein parhaita optioita tämän tekoon ei noin vain saa. Softan kanssa vähempikin (luulen noin 3) menee kun voi montaa instanssia käyttää mutta olen itse uudeen enempi hardikseen kalellaan kun selvinnyt että hyvä sondit synat softana vie liikoja konetehoja eikä ole tehokkaampaan koneeseen varoja tai sitten softiin/sampleihin jota niiden kanssa tarvitsee.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
HK
13.03.2015 03:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Kuinkahan suuri osa vanhoista analogisyntikoista on nurkassa odottelemassa, jos niitä vielä joskus tarvitsisi? :) Myönnän kyllä itsekin syyllistyväni tähän, vaikka minulla ei pölyynny nurkassa kuin Juno-106, mutta harmittavan harvoin sillä tulee soiteltua.
 
SidStation.
 
Peltikorva puupäässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «