Muusikoiden.net
04.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi kitarapedaalit eivät toimi neukkusynan kanssa?
1
TJVieno
11.06.2014 11:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko kertookin melkein kaiken. Eli minulla on tuollainen Formanta Kvintet -syntikka (http://www.ruskeys.net/eng/base/kvintet.php), johon olen kokeillut mm. Bad Monkey-, Digitechin Hot Head-, Boss OBD-3 -pedaaleita, eikä yksikään toimi. Ei tule siis minkäänlaista muutosta signaaliin, tai ei kuulu yhtään mitään. Kytkennät on ihan perus, eli synasta piuha pedaaliin ja pedaalista vahvistimeen/äänikorttiin.

Mikä neuvoksi?

18is9
11.06.2014 12:30:17 (muokattu 11.06.2014 12:31:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJVieno: Mikä neuvoksi?

Kuulostaa kyllä että sulla on jotain perustavanlaatuista vikaa tuossa setupissa, tyyliin että olet sekoittanut pedaalien in ja out -jakit, pedaaleissa ei ole virtaa tai jotain vastaavaa :).

"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Sax-pappa
12.06.2014 09:43:23

Onhan sulla normaali mono plugipiuha synasta pedaaliin?

Klezberg
12.06.2014 14:37:57 (muokattu 12.06.2014 14:41:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Onhan sulla normaali mono plugipiuha synasta pedaaliin?

Onkohan tuommoisessa plugilähtö vai joku vaikka DIN-liitin? En äkkipäätä löytänyt googlaamalla tarpeeksi selvää kuvaa.

No tuosta näyttäisi että kuulokkeille on plugi ja itse lähtö taitaa olla DIN, ei se ainakaan plugilta näytä. http://1.bp.blogspot.com/_rScBRKlTd … BDTA/CahHIU8oDI0/s1600/DSC_1171.jpg

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Sax-pappa
12.06.2014 18:46:10

Klezberg: Onkohan tuommoisessa plugilähtö vai joku vaikka DIN-liitin? En äkkipäätä löytänyt googlaamalla tarpeeksi selvää kuvaa.

No tuosta näyttäisi että kuulokkeille on plugi ja itse lähtö taitaa olla DIN, ei se ainakaan plugilta näytä. http://1.bp.blogspot.com/_rScBRKlTd … BDTA/CahHIU8oDI0/s1600/DSC_1171.jpg

Tarkoitin sitä, että pedaalin inputissa pitää olla normaali monoplugi. Nuo pedaalit kun usein kytkevät virran inputissa olevan plugin rungon kautta. Jos onkin stereoplugi saattaa olla ettei virta kytkeydy.

Klezberg
12.06.2014 18:54:07 (muokattu 12.06.2014 19:09:20)

Sax-pappa: Tarkoitin sitä, että pedaalin inputissa pitää olla normaali monoplugi. Nuo pedaalit kun usein kytkevät virran inputissa olevan plugin rungon kautta. Jos onkin stereoplugi saattaa olla ettei virta kytkeydy.

Totta. Joskus -79 en tiennyt tuota ja luulin että Wah-pedaaliini kytkeytyy virta polkaisemalla (sen kun sai pohjaan polkaisemalla voluumipedaaliksi).

Ei vain luulisi että kaikki pedaalit on niin tehty että ilman virtaa mutta efekti päälle painettuna se päästää signaalin sellaisenaan läpi?

PS. nuo pari pedaalia mitä mulla on kytkevät virran lähtöpuolen plugin kautta. Ja niin se taisi olla siinä 70-luvun wahwahissakin. Mikä ei tietenkään muuta sitä asiaa että stereoplugin käyttö voi estää laitteen saamasta virtaa.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Sax-pappa
12.06.2014 19:12:52

Klezberg:

PS. nuo pari pedaalia mitä mulla on kytkevät virran lähtöpuolen plugin kautta. Ja niin se taisi olla siinä 70-luvun wahwahissakin. Mikä ei tietenkään muuta sitä asiaa että stereoplugin käyttö voi estää laitteen saamasta virtaa.

Jaa, ainaki mun CE-2 ja TS5 käyttävät inputtia virran kytkemiseen.

Klezberg
12.06.2014 19:46:24

Sax-pappa: Jaa, ainaki mun CE-2 ja TS5 käyttävät inputtia virran kytkemiseen.

Bossin looper-pedaali, olikohan RC3, vaatii plugin outputiin. Just äsken piti laittaa siihen pelkkä plugi kun hain sieltä usb:n kautta faileja. No loopperissa onkin ideaa olla noin päin, että voi soittaa niitä looppeja ilman mitään kiinni inputissakin. Simble taas tuossa näyttää ainakin sytyttävän ledin vaikkei ole kumpaakaan plugia.

No, tuo Bossin looperi sotki mun ajatukset. Siinä on toki logiikkaa että kytkin on nimenomaan input-plugissa.

Sax-pappa
13.06.2014 09:46:43

Klezberg: Bossin looper-pedaali, olikohan RC3, vaatii plugin outputiin. Just äsken piti laittaa siihen pelkkä plugi kun hain sieltä usb:n kautta faileja. No loopperissa onkin ideaa olla noin päin, että voi soittaa niitä looppeja ilman mitään kiinni inputissakin. Simble taas tuossa näyttää ainakin sytyttävän ledin vaikkei ole kumpaakaan plugia.

No, tuo Bossin looperi sotki mun ajatukset. Siinä on toki logiikkaa että kytkin on nimenomaan input-plugissa.

Joo, looperissa tuo on tosiaan loogista että toimii ilman inputtiakin.

Klezberg
13.06.2014 09:52:07

Sax-pappa: Joo, looperissa tuo on tosiaan loogista että toimii ilman inputtiakin.

Joo, ja tuolla mun viimeisellä lauseella jo tarkoitin sitä että normaalikäytössä on loogisempaa että kytkin on just siellä input-puolella.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti