Aihe: Nammin uutuudet | |
---|
CPU 21.01.2014 00:08:08 (muokattu 21.01.2014 00:13:53) | |
|
Thomas Häggblom: Clavialta uutta Nordia, vaikuttaa olevan yksinkertaisempi versio Lead 4:stä ja suunnattu kiireisille ammattilaisille, jotka ei ehdi tekemään soundeja monimutkaisilla synillä kesken studionauhoitusten. Tä? Kasattu varmaankin jostain ylimääräisistä osista mitä jäi Lead 4:n jäljiltä.. Ilmeisesti korvaa 2X:n jossain määrin nyt sitten jatkossa. http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Lead_A1 Itse aion jättää väliin, vaikka Nordeista pidänkin noin yleisesti. Kenellä muka on niin kiire, ettei pysty tekemään soundia millä tahansa Nordilla tuosta noin vain? :D PS. Wave 2 tai Modular G3 niin olisi varmasti mennyt hankintaan! Mutta ei.. Herää kysymys, et miten tolla on nopeempi vääntää saundeja ku näyttäis iso osa tärkeistä kontrolleista (sustain, osc2) olevan jossain piilossa. Oman logiikkani mukaan mitä enemmän dedikoituja säätimiä, sitä nopeempi käyttää. EDIT: kattelin tarkemmin, niin tostahan on leikattu toiminnallisuutta pois vrt. 2x . Tosin "tuikitärkeitä" effuja on sitten tullu tilalle /palmface http://www.myspace.com/protectorateindustrial | HK 23.01.2014 03:54:51 (muokattu 23.01.2014 04:01:19) | |
|
Vessajono: Mä en ehkä oikeastaan toisaalta ymmärrä, minkä takia tänä kotistudioiden kulta-aikana koko työasemakonseptia enää pidetään hengissä. Luulisi, että kannattava veto olisi ennemminkin tunkea hyviä soundeja johonkin helppokäyttöiseen ja hyvätatsiseen keikkakiippariin. Paitsi että pahus, ruotsalaisethan on tehneet sen jo. Kokeileppa joskus soittaa livenä bändissä mikä soittaa kaikkea Jan Hammerista Nightwishin kautta Stevie Wonderiin ja sieltä sitten silmät kiinni Iron Maideniin sekä Mokomaan. Alkaa arvostamaan sitä, että näissä nykymittapuulla vanhan liiton työasemakiippareissa koskettimiston voi jakaa tarvittaessa helvetin moneen osaan ja jokaiseen osaan voi säätää ihan mitä vaan. Vaikkapa vain sen yhden koskettimen tuuttaamaan jotain multisämplättyä käkätystä, jos vaan jaksaisi. Mutta voi. Valitettavasti siihen ei noilla 2 upper 1 lower kiippareilla pysty. Ja kun ei ole roudareita eikä semmoisiin varaa niin joustavuus on valttikortti. :) Peltikorva puupäässä. | CPU 23.01.2014 16:55:56 | |
|
HK: Kokeileppa joskus soittaa livenä bändissä mikä soittaa kaikkea Jan Hammerista Nightwishin kautta Stevie Wonderiin ja sieltä sitten silmät kiinni Iron Maideniin sekä Mokomaan. Alkaa arvostamaan sitä, että näissä nykymittapuulla vanhan liiton työasemakiippareissa koskettimiston voi jakaa tarvittaessa helvetin moneen osaan ja jokaiseen osaan voi säätää ihan mitä vaan. Vaikkapa vain sen yhden koskettimen tuuttaamaan jotain multisämplättyä käkätystä, jos vaan jaksaisi. Mutta voi. Valitettavasti siihen ei noilla 2 upper 1 lower kiippareilla pysty. Ja kun ei ole roudareita eikä semmoisiin varaa niin joustavuus on valttikortti. :) Nää nyt voi kaikki tehdä samplerilla, jos osaa. http://www.myspace.com/protectorateindustrial | |
HK: Alkaa arvostamaan sitä, että näissä nykymittapuulla vanhan liiton työasemakiippareissa koskettimiston voi jakaa tarvittaessa helvetin moneen osaan ja jokaiseen osaan voi säätää ihan mitä vaan. Vaikkapa vain sen yhden koskettimen tuuttaamaan jotain multisämplättyä käkätystä, jos vaan jaksaisi. Mutta voi. Olen samaa mieltä, että sujuva splittaaminen moneen osaan on tervetullutta! | |
CPU: Nää nyt voi kaikki tehdä samplerilla, jos osaa. jos meinaat, että jakaa samplet/soundit samplerissa niin on kyllä työlästä kun kaikki soundit pitää rakentaakin sinne moneen osaan splitattava keyboard on kätevä "kotioloissakin" livesoittoa harrastaessa. | JPQ 23.01.2014 17:40:38 | |
|
Sitäpaitsi on asioita mitä ei järkeävsti pysty samplaamaan kuten pwm,hardsync jne. ensinnäkin jos vielä puuhaa pitch bendillä jos tekee vaikka leadin niin samplasu on pulassa. Joskin sanon että jossain jutuissa hyvät sampelt aidosta analogista on paljon parempi juttu kuin VA. joskin niin laadukkaat samplet on työnsä takana. ja useimmat valmiit sisältää enempi soundeja jota en itse käyttäisi. Kuten NIn retro machines mk2 alle puolet käteviä minusta nekin lievästi. ja sitten eräs joka vaikuttaisi olevan paras tai toinen hyvä (en muista mikä sen nimi on) niin sen testaus try-soundilla tosi hankalaa kun sen valikot ei näy järkevästi. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
HK: Kokeileppa joskus soittaa livenä bändissä mikä soittaa kaikkea Jan Hammerista Nightwishin kautta Stevie Wonderiin ja sieltä sitten silmät kiinni Iron Maideniin sekä Mokomaan. Alkaa arvostamaan sitä, että näissä nykymittapuulla vanhan liiton työasemakiippareissa koskettimiston voi jakaa tarvittaessa helvetin moneen osaan ja jokaiseen osaan voi säätää ihan mitä vaan. Vaikkapa vain sen yhden koskettimen tuuttaamaan jotain multisämplättyä käkätystä, jos vaan jaksaisi. Mutta voi. Kai maar tuonkin pystyisi tekemään ilman että ympätään mukaan jotain kankeaa sekkaria ja rajoittunutta sämpleriä. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." | CPU 23.01.2014 22:32:46 | |
|
Leikari: jos meinaat, että jakaa samplet/soundit samplerissa niin on kyllä työlästä kun kaikki soundit pitää rakentaakin sinne moneen osaan splitattava keyboard on kätevä "kotioloissakin" livesoittoa harrastaessa. Riippuu vähän mitä hakee, esim. jos on omia biisejä/omat saundit, on toi sampleri tosi paljon kätevämpi, kun koittaa alkaa vääntää jollain työaseman käppäenginellä, ellei sit oo käytössä esim. Oasys. Usein noi työasemasaundit on vähän semmosia, että varmaan coverbändissä iha ok, mut en kyllä levylle usein laittais. Mut jokainen varmaan tietää ite parhaiten mitä käyttää. Lähinnä vähän vammasta kun jokaisille messuille tulee 1-3 "uutta" työasemaa. Kaikki nyt oikeesti tietää, ettei mitään uutta oo oikeestaan tullu oasysin jälkee. Ainoastaan eri kokoisia ja hintasia laatikoita, jossa saman jutut sisällä. Henkilökohtaisesti itseäni vähän ärsyttää myös se, kun jossain puhutaan syntetisaattoreista, niin lähes aina joku tulee sössöttämään jotain työasemajuttua, kun ei ne oo synia. Ovat 90% erilaisia käppäsamplereita, jolla ei livesoiton ulkopuolella ole juurikaan käyttöä, kun softalla saa parempaa jälkeä helpommin ainakaan näin tuotantonäkökulmasta. http://www.myspace.com/protectorateindustrial | JoeyF 24.01.2014 02:15:40 (muokattu 24.01.2014 02:22:49) | |
|
CPU: Riippuu vähän mitä hakee, esim. jos on omia biisejä/omat saundit, on toi sampleri tosi paljon kätevämpi, kun koittaa alkaa vääntää jollain työaseman käppäenginellä, ellei sit oo käytössä esim. Oasys. Usein noi työasemasaundit on vähän semmosia, että varmaan coverbändissä iha ok, mut en kyllä levylle usein laittais. Mut jokainen varmaan tietää ite parhaiten mitä käyttää. Lähinnä vähän vammasta kun jokaisille messuille tulee 1-3 "uutta" työasemaa. Kaikki nyt oikeesti tietää, ettei mitään uutta oo oikeestaan tullu oasysin jälkee. Ainoastaan eri kokoisia ja hintasia laatikoita, jossa saman jutut sisällä. Henkilökohtaisesti itseäni vähän ärsyttää myös se, kun jossain puhutaan syntetisaattoreista, niin lähes aina joku tulee sössöttämään jotain työasemajuttua, kun ei ne oo synia. Ovat 90% erilaisia käppäsamplereita, jolla ei livesoiton ulkopuolella ole juurikaan käyttöä, kun softalla saa parempaa jälkeä helpommin ainakaan näin tuotantonäkökulmasta. Täällä tuntuu livesoittimia arvostelevan innokkaimmin studiotyöläiset, josta seuraa vähän outoa argumentointia. Ei siitä oo puhettakaan, etteikö niin Oasysin, Fantomin kuin muidenkaan soittimien sekut ja sämplerit häviäis 100-0 softalle. Vaikkei studion näyttöpäätteen äärellä aina siltä tuntuis, livesoittoa mahtuu paljon maailmaan ja silloin muu kuin läppärin, softan, ohjaimien ja interfacen raahaaminen keikalle on edelleen voimissaan. Se, että livesoittimissa on kömpelömmät sekut ja sämplerit on parempi kuin että niitä ei olis ollenkaan. Vähentää tavaran määrää. "Käppäsamplereita, jolla ei livesoiton ulkopuolella ole juurikaan käyttöä..." Nää on siis nimenomaan LIVEsoittimia, joiden saundeja ja mahdollisimman laajoja ominaisuuksia käytetään siellä lavalla. Studioon ym sitten omat jutut kuten sanoit. Nykyään on muodissa tuomita jo ennakkoon kaikki, mitä julkaistaan. Mutta jollakulla tarvetta tällasellekin hardwarelle saattaa olla, vaikka Spectrasonicsilla olis kuinka hienoja atmosfäärejä tarjolla. Ja totuuden nimissä kyllä nää FA-06 ym hakkaa vanhemmat työasemat - vaikka kuinka nostalgisois menneitä. | |
JoeyF: Nykyään on muodissa tuomita jo ennakkoon kaikki, mitä julkaistaan. Mutta jollakulla tarvetta tällasellekin hardwarelle saattaa olla, vaikka Spectrasonicsilla olis kuinka hienoja atmosfäärejä tarjolla. Ja totuuden nimissä kyllä nää FA-06 ym hakkaa vanhemmat työasemat - vaikka kuinka nostalgisois menneitä. Minustakin on turha täällä spekuloida ja verrata tässä mielessä. Se, että valmistajat julkaisevat uusia malleja, osoittaa olevan kysyntää. Kysynnän perusteella on tarvetta. Perinteisille valmistajille isot ja kalliit lippulaivatyöasemat ovat todennäköisesti parhaiten katetta tuovat tuotteet ja niitä pidetään tuotelinjoina yllä. Halvempia malleja myydään sitten noiden luomilla mielikuvilla ja maineella tekniikaltaan kuitenkin riisuttuina eli koko työasema/romplerisyna ekosysteemi heille tärkeä. - - Oma viimeisin ostamani romplerisyna on F-musiikista muutama vuosi sitten hommaamani Yamaha S90Es - nimenomaan en Motifia ostanut (paitsi, että on rumakin) koska en työasemaominaisuuksia kaivannut (ehkä vähän kallis pelkäksi kotistudion sähköpianoksi, mutta myös masterkeyboardina ja laajennuskorttien kanssa paljon käytössä). Ja onhan Ko. lankkua kyllä paljon liveseteissä nimenomaa näkynytkin. Btw - onko ROlandin Jupiter 80:ssä sekvensseriä ja sampleria (turhna) lainkaan? | |
No tuosta työasema vs softan ihanuus nyt on keskustelu niin monta kertaa, että siitä on turha alkaa vääntämään. Totuus lienee kuitenkin se, että kaikki nämä viime aikojen parjatut Jupiterit sekä nuo työasemat (Motif, Kronos, Fantom vähän vähemmin) ovat tosiaan lähennä live-soitto-käytössä. Ei kai kukaan kokonaisia tuotantoja enää (onkohan niin tehnytkään kukaan koskaan) väännä niillä sisäisillä sekvenssereillä, paitsi ehkä hiphop-biitti-maailmassa. Jossain vaiheessa se softa ja DAW astuvat kuvaan joka tapauksessa. Ja kyllähän itse asiassa nuo firmatkin toitottavat softan ja hardislaitteen yhtenäisyyttä, vaikka se vähän ontuukin, sisäisine audio-interfaceineen jne. Itse käytän työasemien sekvensseritiloja, esim. Motifin Pattern-tilaa, biisintekoon. Säveltämiseen. On ihan helvetin kätevää, kun saat kokonaisen sovituksen pienellä sorminäpelöinnillä, eikä tarvitse aina olla se hiiri kädessä, latailla pluggareita, pelleillä valikoissa, laitella efektit, laitella raitoja... Kyllä mua henk.koht. tuo FA jopa vähäsen kiinnostaa, varsinkin tuossa hintaluokassa. * Ketjuun ja aiheeseen palatakseni: Korg julkaisee Triton Taktilen, joka on USB-kontrolleri Tritonin soundeilla... http://korg.com/us/products/controllers/triton_taktile Sekä hämmentävän MS20-koottavan. | |
lukethesis: Sekä hämmentävän MS20-koottavan. ?!?!?! Etusivu uusiksi!!! "Unlike the MS-20 mini, the MS-20 Kit is a full-size unit with a standard-sized keyboard, and the plugs are also full sized 1/4" phone plugs." :_) Maailma ei sittenkään ole niin paha..! | Haipuma 24.01.2014 10:25:37 (muokattu 24.01.2014 10:32:37) | |
|
Aiai, Korgilta myös keytar: http://www.korg.com/us/products/synthesizers/rk_100s Yamahalta olisin odottanut jotain uutta ja mullistavaa työasemien saralta. Ilmesesti hieno uutuus lähinnä tätä on MOXF :( Motiffi-sarjan seuraajaa jäämme odottelemaan. http://usa.yamaha.com/about_yamaha/namm/ "Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä." | |
lukethesis: Sekä hämmentävän MS20-koottavan. Näyttää hyvältä! Kuvien perusteella tuo nyt ei kuitenkaan ole mikään kolvausurakka. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | samulijp 24.01.2014 10:43:13 (muokattu 24.01.2014 10:43:35) | |
|
18is9: Näyttää hyvältä! Kuvien perusteella tuo nyt ei kuitenkaan ole mikään kolvausurakka. Hinta vaan on samaa luokkaa kuin mitä originaalit maksaa, että eipä kasaamisesta ole ainakaan mitään hintahyötyä. "Funkin up tonight!" | |
Hoksasin just itekin tuon hinnan. Eihän tuossa ole mitään tolkkua kun MS-20 mini maksaa puolet tuosta. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
18is9: Näyttää hyvältä! Kuvien perusteella tuo nyt ei kuitenkaan ole mikään kolvausurakka. jotenkin olisi tuntunut luontevammalta, että olisivat ensin tehneet kunnollisen ms-20 re-maken voyagerin tyyliin ja sitten minikokoiset koottavan halpisversion "Ikea"-synaksi. ... ;-) - - | |
Moog Sub 37 On 'must have' meikäläiselle! http://www.youtube.com/watch?v=0N4xntZbdW0&app=desktop | Quru 24.01.2014 11:50:26 | |
|
Elektronilta analogirumpali http://www.musicradar.com/news/tech … ms-analog-rytm-drum-machine-591807/ Firmalla pyyhkii ilmeisesti varsin hyvin kun uutta tuotetta pukkaa tähän tahtiin. Luonteva laajennus Analog Fourista, kulkisivatkohan vähän samaan tapaan kimpassa kuin Machinedrum ja Monomachine. Elektronin omat demot tuppaavat olemaan aika heikkoja, joten pitänee odottaa laitteen myyntiin pääsyä jotta saa käyttäjien videoista paremman kuvan soundista ja monipuolisuudesta. Veksu: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa Kodin Ykkösen tämän viikon plussatarjousta, jossa myydään OBH-Nordica RW5000 rikkaimuria hintaan 199e (ilman Plussa-korttia 119e)?" | CPU 24.01.2014 15:41:06 (muokattu 24.01.2014 15:45:32) | |
|
Leikari: jotenkin olisi tuntunut luontevammalta, että olisivat ensin tehneet kunnollisen ms-20 re-maken voyagerin tyyliin ja sitten minikokoiset koottavan halpisversion "Ikea"-synaksi. ... ;-) - - Ei taida markkinat vaan toimia noin. Meinaan ms20 600€ myy vitusti, ms20 2000€ ei myy juuri lainkaan (tähä laskin mukaan ton kokoamisen ronskisti yläkanttii, mut tuli tommonen mukavan pyöreä luku). Tyypit, jotka soittaa livenä sooloja ms20:llä ja valmiita maksamaan 2 tonnia siitä ilosta nyt on vaan auttamattomasti vähemmistössä. Ms20 on kuitenkin enemmänkin teknosynä (eli koskettimien koolla ei oo mitään merkitystä ja onhan tossa midi) ja ilman patchmuistia live soitteloon vähän vajaa. Voyagerhan on jo myynnissä ja muutenkin progeukot varmaan valitsevat mielummin moogin ku korgin. http://www.myspace.com/protectorateindustrial | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|