Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköpiano klassiseen
1
susbh
06.01.2014 21:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluan ostaa sähköpianon klassisen musiikin soittamiseen (omaksi ilokseni, en käy tunneilla). En siis tarvitse mitään ylimääräisiä ominaisuuksia pianolta. Kunhan ääni olisi mahdollisimman lähellä oikean pianon ääntä. Oikeaa pianoa en hanki vielä, koska ei ole varaa ja kotona käydessä voin soitella sellaista.

Olen nyt aika pitkään noita eri pianoja tuijotellut pääsemättä asiassa yhtään eteenpäin, koska en noista tajua oikein mitään.

Taidanpa tehdä nyt niin, että tilaan tuolta sivulta pianon teidän suositusten perusteella tässä parin päivän sisällä. Eli, jos ei olisi iso vaiva niin voisitteko suositella noista, että mikä kannattaisi hankkia.

Hinta mielellään n.350e (tai alle). Paitsi, jos satasen kalliimpi sattuisi olemaan merkittävästi parempi niin saa suositella.

Etukäteen kiittäen!

baron
06.01.2014 22:03:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Käy kunnon musaliikkeessä ja kokeile niiden akustiset.
2. Sitten soitat niitten digilaitteet ja valkkaat sen joka sun makuun on lähinnä yllä olevaa.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
susbh
06.01.2014 22:39:16

Kiitoksia vastauksesta. Hyvä vinkki, mutta en ole laiskuuttani saanut aikaiseksi.

Nyt olisin kiinnostunut näistä kahdesta.
http://www.thomann.de/fi/thomann_dp30_rwc.htm
http://www.thomann.de/fi/thomann_dp50.htm
Jos jollakin on sananen noista sanottavana niin lukisin mielelläni (ja yritän etsiä josko noista olisi tänne jo aiemmin jotain kirjoitettu..)

Sompi
07.01.2014 14:39:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juurihan minä noista aloitin threadin, mutta kukaan ei siihen ole vastannut.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=221073

Ennen oli musiikki rautaa, nyt on biisit musiikintekoaineesta tehty
musamies
07.01.2014 15:13:34 (muokattu 07.01.2014 15:56:58)

Itselle tuli Yamaha CP-4 ja sillä on pianotyylin soitto lähtenyt menemään kotiolosuhteissa paremmin eteenpäin kuin millään tähän saakka. Olen varmaan kuukauden päivät säädellyt presettejä omaan soittotyyliin ja se parantaa tilannetta selvästi.

Se on parin tonnin vehje ja ilmaa ei mielestäni hinnassa ole - eli vastineeksi sai käyttökelpoisia ominaisuuksia.

Minuakin kiinnostaisi valaisu mikä sopii erityisen hyvin klassiseen - onko joku Kawai MP-10 tai Roland V-Piano tyylinen vehje?

Kawaihan ei ole kauhean kallis.

Juurihan minä noista aloitin threadin, mutta kukaan ei siihen ole vastannut.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=221073

Jos niillä ei tee paskaakaan?

Hinta mielellään n.350e (tai alle). Paitsi, jos satasen kalliimpi sattuisi olemaan merkittävästi parempi niin saa suositella.

Oikean akustisen voi saada tuohon hintaan, mutta rohkenen epäillä miten tuon hintaluokan digivehkeellä onnistuu klassisen soitto.

1. Käy kunnon musaliikkeessä ja kokeile niiden akustiset.
2. Sitten soitat niitten digilaitteet ja valkkaat sen joka sun makuun on lähinnä yllä olevaa.

Kohdan 1. vois päivittää, että kokeilee ensin sellaista akustista, jolla soittaminen sujuu. Osassa musaliikkeistä akustiset ei ole mitään maailmanihmeitä. Kun on sujuva vaihtoehto tiedossa, siirtyy kohtaan kaksi ja testaa sujuuko jollain digivaihtoehdolla myös soittaminen ja miettii myös eri tilanteet missä vehjettä tullaan käyttämään. Mä en ollenkaan tajua miksi porukka maksaa noista kotidigipianojen paskoista jalustoista ja kaiuttimista kun samalla rahalla saa kätevämpiä keikkapianoja ilman turhaa paskaa.

Feline
07.01.2014 19:24:23

Riippuu vaatimustasosta voiko soitella 350 hintaluokan digipimputtimella klassista. Itse olen aloittelija ja vielä kohtalaisen puukorvainen, ja juuri ja juuri omalla tuon hintaluokan vekottimella kehtaan soittaa, mutta harkinnassa on uuden ja paremman hankkiminen, ja luulen, että kovinkaan moni pidemmän aikaa soittanut ei viitsisi kovinkaan pitkään kuunnella sitä ääntä.

musamies
07.01.2014 21:31:56

Feline: Riippuu vaatimustasosta voiko soitella 350 hintaluokan digipimputtimella klassista. Itse olen aloittelija ja vielä kohtalaisen puukorvainen, ja juuri ja juuri omalla tuon hintaluokan vekottimella kehtaan soittaa, mutta harkinnassa on uuden ja paremman hankkiminen, ja luulen, että kovinkaan moni pidemmän aikaa soittanut ei viitsisi kovinkaan pitkään kuunnella sitä ääntä.

Mä olen melkeen alkuvaiheesta saakka huomannut tavallisilla akustisilla pianoilla, että ne on selkeästi erilaisia - toiset on raskaampia soittaa ja toiset kevyempiä.

Digivehkeet on myös kovin erinlaisia ja ehkä omalla tapaa monimutkaisemmin kuin elektroniikka ja niissä olevat ohjelmistot (jotka ei näy käyttäjälle paljoakaan) vaikuttaa siihen miltä ne tuntuu soittaa.

susbh
07.01.2014 21:57:33

Kiitoksia avusta kaikille. Menempä paikalliseen musiikkikauppaan kokeilemaan miltä Yamaha (http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … b_digitaalipiano_/_yamaha?Itemid=70) ja muut vempeleet kuulostaa ja tuntuu. Eiköhän oikea löydy parhaiten kokeilemalla. Tiedän kuitenkin miltä oikean pianon koskettimet tuntuu ja kuulostaa ja samaa on mahdotonta vaatia siihen nähden halvalta korvikkeelta, mutta toivottavasti saan jotain sinne päin..

musamies
07.01.2014 22:09:06 (muokattu 07.01.2014 22:10:22)

susbh: Kiitoksia avusta kaikille. Menempä paikalliseen musiikkikauppaan kokeilemaan miltä Yamaha (http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … b_digitaalipiano_/_yamaha?Itemid=70) ja muut vempeleet kuulostaa ja tuntuu. Eiköhän oikea löydy parhaiten kokeilemalla. Tiedän kuitenkin miltä oikean pianon koskettimet tuntuu ja kuulostaa ja samaa on mahdotonta vaatia siihen nähden halvalta korvikkeelta, mutta toivottavasti saan jotain sinne päin..

Yksi vinkki on vielä jos omistat tutut kuulokkeet, yksi tapa verrata on tökätä samat kuulokkeet kaikkiin vehkeisiin ja tunnustella eroja.

Yamahalla on myös joitain edullisia malleja, joissa ei ole turhaa roinaa ympärillä:
http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … _p35b_digitaalipiano_musta_/_yamaha

Itse kokeilin aivan saamarin monia vehkeitä. CP4 lähti mukaan ja muut jäi liikkeisiin. Löytyi selkeästi sellaisia mistä pidin ja mistä en pitänyt. Kuulostaa aika hyvältä kunnon kaiuttimilla=Geneleceillä ja erilisellä subbarilla.

valotus
08.01.2014 19:20:03 (muokattu 08.01.2014 19:23:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies:
Yamahalla on myös joitain edullisia malleja, joissa ei ole turhaa roinaa ympärillä:
http://www.f-musiikki.fi/pianot/dig … _p35b_digitaalipiano_musta_/_yamaha

Tuossa P35 -mallissa ei tosiaan ole yhtään ylimääräistä, mutta täytyypä tunnustaa että oli pitkästä aikaa paras 450,- euron sijoitus mitä olen tehnyt...

Olemus on kopan osalta tosi muovinen ja soundi omilla kaiuttimilla järkyttävä, mutta kunnon kuulokkeilla peruspiano kuulostaa hinnan huomioiden älyttömän hyvältä ja sitä vaan on tatsinkin puolesta mukavampi soitella kuin nurkassa pölyyntyvää 80-luvun perintöhellasta.

musamies
08.01.2014 19:44:33 (muokattu 08.01.2014 19:46:59)

valotus: Tuossa P35 -mallissa ei tosiaan ole yhtään ylimääräistä, mutta täytyypä tunnustaa että oli pitkästä aikaa paras 450,- euron sijoitus mitä olen tehnyt...

Olemus on kopan osalta tosi muovinen ja soundi omilla kaiuttimilla järkyttävä, mutta kunnon kuulokkeilla peruspiano kuulostaa hinnan huomioiden älyttömän hyvältä ja sitä vaan on tatsinkin puolesta mukavampi soitella kuin nurkassa pölyyntyvää 80-luvun perintöhellasta.

Huomasin tuon vehkeen kun bändille etsiin yhteistä soitinta joka ei tullut kenenkään omilla rahoilla ja päädyttiin mm. kokonsa takia Roland RD64:seen.

Tuota edullista Yamahaa tuumin, että se on käyttökelpoinen mutta tylsä. Itse päädyin CP4:seen ja se taas tuntuu toimintojen opettelun jälkeen aika hauskalta vieläkin vaikka olen treenaillu sillä aika aktiivisesti. CP4:sen etuja mm. kun opettelee miten vehjettä käytetään, siitä saa erilaista pianoa eri tilanteisiin. Lisäksi löytyy muutakin ja menee yleiskiipparina.

Mutta halpisten joukossa tuo mainittu Yamaha oli kyllä tutustumisen arvoinen!

susbh
09.01.2014 20:07:15

Kiitoksia paljon laitteen valintaa helpottavista vinkeistä! Nyt on budjetti kaksinkertaistunut, kun sain siskon suostuteltua hankintaan mukaan. Mutta tuohon CP4:een ei ihan ole varaa ja sitten, kun tulee olemaan niin taidan ostaa saman tien oikean pianon. Mutta tuota P 35:sta pitää kokeilla!

musamies
09.01.2014 20:43:19

susbh: Kiitoksia paljon laitteen valintaa helpottavista vinkeistä! Nyt on budjetti kaksinkertaistunut, kun sain siskon suostuteltua hankintaan mukaan. Mutta tuohon CP4:een ei ihan ole varaa ja sitten, kun tulee olemaan niin taidan ostaa saman tien oikean pianon. Mutta tuota P 35:sta pitää kokeilla!

Muista kokeillessa kuulokkeet kun näissä ei yleensä ole kovin hyvät kaiuttimet ja paremmissa malleissa ei ole ollenkaan kaiuttimia!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti