Muusikoiden.net
11.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: JV1080 MIDI ongelma
1
aeroxrr
28.11.2013 12:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt searchilla joten:

Soitan Korg Kromella joka jakaa käskyjä JV:lle. Tuossa midiyhteydessä on nyt kuitenkin ongelma, sillä JV ei "ota aina välillä käskyjä vastaan"(vihreä valo ei syty kun soittaa ja yhteys poissa pelistä noin 10sek). Tämä tapahtuu aina satunnaisesti. Midikaapelikin on vaihdettu useasti. Missä vika voi olla? Lisäksi soitossa esiintyy aina välillä lagia kun on kauan soitellut, mutta se häipyy kun Kromen käynnistää uudestaan? Voiko tämä siis jotenkin johtua Kromen efekteistä tai asetuksista? Mulla oli tasan sama juttu entisessä Karmassa. Kiitos kaikesta avusta etukäteen, eihän näin voi keikalle mennä soittamaan!

Synastikki
28.11.2013 13:21:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aeroxrr: En löytänyt searchilla joten:

Soitan Korg Kromella joka jakaa käskyjä JV:lle. Tuossa midiyhteydessä on nyt kuitenkin ongelma, sillä JV ei "ota aina välillä käskyjä vastaan"(vihreä valo ei syty kun soittaa ja yhteys poissa pelistä noin 10sek). Tämä tapahtuu aina satunnaisesti. Midikaapelikin on vaihdettu useasti. Missä vika voi olla? Lisäksi soitossa esiintyy aina välillä lagia kun on kauan soitellut, mutta se häipyy kun Kromen käynnistää uudestaan? Voiko tämä siis jotenkin johtua Kromen efekteistä tai asetuksista? Mulla oli tasan sama juttu entisessä Karmassa. Kiitos kaikesta avusta etukäteen, eihän näin voi keikalle mennä soittamaan!

hmmm... jotenkin epäilisin, että ongelma on siellä JV:n päässä, jos kerta sama ongelma on sekä karman, että kromen kanssa. Tapahtuuko ongelma täysin satunnaisesti vai aina tietyissä kohdissa jotain biisiä tai tietyssä biisissä tai aina kun käytät tiettyjä saundeja? Ymmärtääkseni noiden korgien omat saundit ja efektit ei vaikuta midivirtaan millään tavalla vaan ainoastaan kontrollit (koskettimet, joystick, knobit, jne.) ja sitten combimodessa mahdolliset midikäskyt (program ch., LSB, MSB jne...)

Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
aeroxrr
29.11.2013 20:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: hmmm... jotenkin epäilisin, että ongelma on siellä JV:n päässä, jos kerta sama ongelma on sekä karman, että kromen kanssa. Tapahtuuko ongelma täysin satunnaisesti vai aina tietyissä kohdissa jotain biisiä tai tietyssä biisissä tai aina kun käytät tiettyjä saundeja? Ymmärtääkseni noiden korgien omat saundit ja efektit ei vaikuta midivirtaan millään tavalla vaan ainoastaan kontrollit (koskettimet, joystick, knobit, jne.) ja sitten combimodessa mahdolliset midikäskyt (program ch., LSB, MSB jne...)

Itse midikatko tapahtuu aina satunnaisesti saundista riippumatta ja silloin kun tuota toista vikaa, eli lagia alkaa esiintyä häiritsevästi niin ei auta kun käynnistää krome uudelleen. Jotenkin itse epäilisin kromea mutta voi kai tuo jv myös restailla...

Synastikki
04.12.2013 15:11:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aeroxrr: Itse midikatko tapahtuu aina satunnaisesti saundista riippumatta ja silloin kun tuota toista vikaa, eli lagia alkaa esiintyä häiritsevästi niin ei auta kun käynnistää krome uudelleen. Jotenkin itse epäilisin kromea mutta voi kai tuo jv myös restailla...

Itekin epäilisin Kromea mutta kun mainitsit että Karman kanssa oli sama ongelma niin selkeämpäähän silloin olisi että probleemi olisi jv:ssä. Saattaa olla erittäin kauas ammuttua mutta mitkä ovat jv:n midi clock asetukset? Mietin vaan että jos siinä on ylipäänsä mahdollista muuttaa clock asetuksia niin jos pyörii omalla eikä ulkoisella niin saattaa tulla siitä johtuvia sekaannuksia...

Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti