Muusikoiden.net
04.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys, -Missä hyvät automaattisäestykset ?
1
jarlau
16.09.2013 09:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve !

-Pitää pysyä ajan hermolla kun joskus ostaa uusia laitteita, on niissä sitten perillä ettei kaikki ole uutta.

Minua vaivaa seuraavanlainen asia;
- Missä digipianossa, olisi mahdollisimman hyvä automaattisäestys?

Eli siis vasemmalla kädellä kun soittaa saisi mahdollisimman hienon automaattiorkesterin taustalle?
Nyt minulla on Casio Privia PX 410R. -En moiti sitä, ihan hyvä, mutta uusia joskus ostellaan.
Onko tietoa ?

Yst.t. Jari

KoskPaavo
17.09.2013 00:53:59

Onhan noita, Rolandeja, Tyros, Ketron Aydya. Valkkaa noista
http://www.thomann.de/fi/ammattilaiskeyboardit.html

"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
musamies
17.09.2013 14:58:48

Minun mielestä esim. Yamaha PSR 3000:nessa oli ihan kivoja automaattisäestyksiä, senhän vois ostaa käytetty vaikka jonkun hienomman soittimen kaveriksi.

pappasfin
17.09.2013 16:02:01

jarlau: Terve !

-Pitää pysyä ajan hermolla kun joskus ostaa uusia laitteita, on niissä sitten perillä ettei kaikki ole uutta.

Minua vaivaa seuraavanlainen asia;
- Missä digipianossa, olisi mahdollisimman hyvä automaattisäestys?

Eli siis vasemmalla kädellä kun soittaa saisi mahdollisimman hienon automaattiorkesterin taustalle?
Nyt minulla on Casio Privia PX 410R. -En moiti sitä, ihan hyvä, mutta uusia joskus ostellaan.
Onko tietoa ?

Yst.t. Jari

Tuossa jo edella tulikin useita merkkejä mutta näytti uupuvan Korg, jolta löytyy Kromea ja Kronosta.

Kronosista mm. löytyy vaikka mitä taustajuttua ja siitä hyvä, että jos mielenkiintoa riittää voi tuossa vehkeessä säätää ihan mitä tahansa parametria ja on siinäkin suhteessa hemmetin monipuolinen, toki tuossa riittää opettelemista kuin myös aikan monessa muussakin merkissä kun on vaikka mitä hienouksia noissa nykyään.

Kronos ei ole mikään halpa laite joten jos rahaa riittää niin kandee sekin käydä huolella läpi kun vertailee eri vermeitä. Yamahan vastaava taitaa olla se MotifX ja onhan noita muitakin merkkejä mistä sitten valita ;D

PappaSFin
isojussi
19.09.2013 00:18:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kai oli kyse automaattikompeista, jotta Korgilta kannattaa tsekata PA-sarjaa .. PA3x, PA600, PA900 ... esim...

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
WanhaWetäjä
19.09.2013 02:03:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Onhan noita, Rolandeja, Tyros, Ketron Aydya. Valkkaa noista
http://www.thomann.de/fi/ammattilaiskeyboardit.html

Nuo ovat kaikki arranger kiippareita, ei digipianoja, käsittääkseni kysyjä etsii uutta vehjestä nimenomaan Casio Privian tilalle joka lienee digipiano? http://www.youtube.com/watch?v=dzkqNr5i2PI

Ei taida varsinaisista stage/digipianoista löytyä juurikaan sellasia jossa olisi vastaavia säestysominaisuuksia eli automaattikomppeja mitä noissa sun linkittämissäsi sinänsä pro muljuttimissa on?

Korgin PA-sarjan lippulaivaa taitaa saada pianotatsilla mutta ei se silti ole digipiano vaan säestyskiippari pianotatsilla ;-)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti